تبیان، دستیار زندگی
نراقی گفت سال گذشته خانم وزیر برای هدیه به شیخ خلیج‌فارس سه قطعه قالی نفیس خریداری و به كار‌پردازی وزارت‌خانه دستور می‌دهد كه وجوه آن را به فرش فروشی پاریس بپردازند كارپردازی‌ پول را پرداخت می‌كند ولی فرش‌ها را خود خانم وزیر تحویل گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دزدی همسر آقای وزیر !


نراقی گفت سال گذشته خانم وزیر برای هدیه به شیخ خلیج‌فارس سه قطعه قالی نفیس خریداری و به كار‌پردازی وزارت‌خانه دستور می‌دهد كه وجوه آن را به فرش فروشی پاریس بپردازند كارپردازی‌ پول را پرداخت می‌كند ولی فرش‌ها را خود خانم وزیر تحویل گرفته است.

تاریخ: 27/3/51

شماره: 41726/20ه ‍ 21

موضوع: جلسه هفتگی گروهی از اعضای حزب مردم

دزدی همسر آقای وزیر !

ساعت 1300 مورخه 23/3/51 آقایان موتمنی، رهبری، وائلی، اویسی، ناصر عالیوند، نراقی، هاشمی، شجیعی، شربیانی، دفتریان، مروتی، صحبت‌اله معینی و وكیل منفرد در محل حزب مردم جلسه‌ای تشكیل دادند. هاشمی ضمن انتقاد شدید از دولت گفت: در وزارت آموزش و پرورش چندین میلیون سوءاستفاده شده و عده‌ای میلیونر شده‌اند. كاظم نراقی گفت: راجع به دو مورد از این سوءاستفاده‌ها اطلاع موثقی دارم كه از طرف مقامات انتظامی و امنیتی هم تحقیق شده و مسلم گردیده است. نراقی گفت سال گذشته خانم وزیر برای هدیه به شیخ خلیج‌فارس سه قطعه قالی نفیس خریداری و به كار‌پردازی وزارت‌خانه دستور می‌دهد كه وجوه آن را به فرش فروشی پاریس بپردازند كارپردازی‌ پول را پرداخت می‌كند ولی فرش‌ها را خود خانم وزیر تحویل گرفته است. مخالفین خانم وزیر در صدد تحقیق برمی‌آیند كه آیا قالی‌ها برای اهدا به شیخ از كشور خارج شده‌اند یا خیر معلوم می‌شود كه فرشها را به امارات خلیج نفرستاده‌اند و خانم وزیر فرش‌ها را منزل خود برده است. نراقی گفت: خانم وزیر مرتباً با فرزند خود كه در آمریكا تحصیل می‌كند مكالمه تلفنی دارد و هزینه آن را به حساب وزارت‌خانه می‌گذارد و هر بار مكالمه بیش از 700 تومان هزینه دارد و این مكالمات در هر ماه چند بار اتفاق می‌افتد. معینی گفت: پس از شكست در انتخابات دوره گذشته و دخالت‌های دولت در انتخابات و تبانی حزب مردم با دولت قصد نداشته با حزب مردم همكاری نماید ولی اكنون خوشحال است كه به عضویت گروه اصلاح‌طلبان حزب در آمده است.

مخالفین خانم وزیر در صدد تحقیق برمی‌آیند كه آیا قالی‌ها برای اهدا به شیخ از كشور خارج شده‌اند یا خیر معلوم می‌شود كه فرشها را به امارات خلیج نفرستاده‌اند و خانم وزیر فرش‌ها را منزل خود برده است

شجیعی عضو انجمن استان خراسان گفت: رئیس اداره اصلاحات ارضی تربت حیدریه پرداخت هرگونه كمك و وام را به كشاورزان مشروط به قبول عضویت در حزب ایران نوین نموده و آنها را مجبور می‌كند سوگند وفاداری به حزب را یاد كنند. شجیعی درخواست جلوگیری از این اقدام را كرد. نراقی گفت: كادر رهبری حزب به دادن شغل به اعضاء گروه ما درصدد تضعیف این گروه هستند باید آقایان در این باره هوشیار باشند و كار خودشان را انجام ‌دهند.

عکس سند

بخش تاریخ ایران و جهان تبیان

منبع : موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

مقالات:

شمس پهلوی سرمایه دار بزرگ ایران