تبیان، دستیار زندگی
اینترنت، جستجو، فیلترینگ، مسدود، غیر اخلاقی، پرنوگرافی، هرزه نگاری، مستهجن، گوگل، سایت، فضای مجازی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلترینگ گوگل برای غیراخلاقی ها


اریک اشمیت، مدیر اجرایی شرکت گوگل در گزارشی که در ستون آزاد روزنامه "دیلی میل" چاپ شد نوشت: در تلاش برای محدود کردن دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان بیش از 100 هزار واژه مورد جست‌وجو مسدود شده‌اند.

گوگل

شرکت گوگل از به‌کارگیری فناوری جدیدی خبر داد که به واسطه آن جست‌وجوی سایت‌های پورنوگرافی کودکان دشوار می‌شود. همچنین کارشناسان "یوتیوب" نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی نرم‌افزار مشابهی برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای غیر قانونی هستند.

مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید بیش از 100 هزار واژه جست‌وجوی مرتبط با این سایت‌ها مسدود شده‌اند.

اریک اشمیت، مدیر اجرایی شرکت گوگل در گزارشی که در ستون آزاد روزنامه "دیلی میل" چاپ شد نوشت: در تلاش برای محدود کردن دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان بیش از 100 هزار واژه مورد جست‌وجو مسدود شده‌اند.

این برنامه ابتدا برای کشورهای انگلیسی‌زبان پیاده می‌شود و بعد از آن ظرف 6 ماه در بقیه کشورها و برای 158 زبان دنیا نیز به کار گرفته خواهد شد.

بر پایه گزارش اریک اشمیت، شرکت گوگل و کمپانی مایکروسافت تلاش دارند تا از به اشتراک گذاشتن تصاویر غیر قانونی جلوگیری کنند. هر عکسی که در زمره عکس‌های غیر قانونی قرار گیرد از اثر انگشت دیجیتالی برخوردار می‌شود که باعث می‌شود برای همیشه فیلتر شود.

اشمیت می‌گوید، نرم‌افزار جدید تمامی جست‌وجوهای گوگلی برای سایت‌های حاوی محتوای پورنوگرافی کودکان و همچنین سایت‌های لینک‌شده به این سایت‌ها را مسدود می‌کند.

این برنامه ابتدا برای کشورهای انگلیسی‌زبان پیاده می‌شود و بعد از آن ظرف 6 ماه در بقیه کشورها و برای 158 زبان دنیا نیز به کار گرفته خواهد شد

این فناوری متعلق به شرکت مایکروسافت است. کارشناسان "یوتیوب" نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی نرم‌افزار مشابهی برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای غیر قانونی هستند.

اشمیت می‌نویسد، 200 تن از کارکنان شرکت گوگل در طول سه ماه اخیر بر روی این پروژه کار کردند.

این خبر اندکی پیش از دیدار دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا با نمایندگان کمپانی‌های گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌های اینترنتی منتشر شده است. محور این دیدار تأمین امنیت اینترنت است.

کامرون در ماه ژوئیه از شرکت‌هایی که موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی را ارائه‌ می‌دهند خواست، دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان را مسدود سازند.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : سیتنا

مطالب مرتبط:

گوگل عکس های شما را دزدیده!