تبیان، دستیار زندگی
ادعاهای گروهک منافقین؛ آخرین تخته‌پاره‌ای که نتانیاهو به آن متوسل شد. منافقین باز هم مدعی افشاگری در مورد تاسیسات مخفی هسته‌ای شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پادویی منافقین برای ائتلاف سعودی-صهیونیستی


ادعاهای گروهک منافقین؛ آخرین تخته‌پاره‌ای که نتانیاهو به آن متوسل شد. منافقین باز هم مدعی افشاگری در مورد تاسیسات مخفی هسته‌ای شدند


سعودی ها و صهیونیست؛ عربستان و اسرائیل

سعودی ها و صهیونیست ها و پادوهای آنان در سازمان مجاهدین خلق ، این روزها بیشترین تمرکز خود را معطوف ناکام گذاردن مذاکرات پیش رو کرده اند.

بدیهی است که در این میدان ، از همه امکانات خود بهره ببرند تا دیپلمات های ایرانی با دستانی خالی ژنو را به سمت تهران ترک کنند.

سازمان مجاهدین خلق که مردم ایران آنها را به دلیل سوابق تروریستی شان به عنوان "منافقین" می شناسند ، یکی از ابزارهایی است که در طول ثلث قرن اخیر ، در دستان دشمنان ایران قرار داشته است: از صدام گرفته تا اسرائیل و استخبارات سعودی.

اینک در آستانه  دور جدید مذاکرات ژنو ، پروژه جدید سعودی-صهیونیستی در حال شکل گیری است که طی آن، منافقین نقش سند ساز را ایفا می کنند تا ادعاهای کذایی از طریق اسرائیل به واشنگتن منتقل شود و فضای مذاکرات تحت الشعاع قرار گیرد! بی آن که توجه شود که تا قبل از مذاکرات حاضر، چنین اسنادی وجود نداشت و ناگهان برای تخریب مذاکرات ، به طور خلق الساعه ایجاد شده اند تا گفت و گو ها به جای محورهای اصلی به سمت فضاسازی های حاصله از این بازی جدید برود.

طراحان این سناریو ، امیدوارند تا مشخص شدن صحت و سقم ادعاهای جدید ، مذاکرات تمام شود و بار دیگر به آینده و نتیجه ای نامعلوم موکول گردد.

در همین راستا پیش بینی سایت خبری الدیار لبنان در خصوص همکاری اطلاعاتی گروهک منافقین با رژیم صهیونیستی در زمینه برنامه های هسته ای ایران، درست از آب درامد.

در حالی که دور جدید مذاکرات ژنو در پیش است ، لابی های صهیونیستی - سعودی برای به شکست کشاندن این دور از گفت و گو های ایران و 1+5 تشدید شده است. صهیونست ها ، آشکار و در میدان و سعودی ها در خفا و پشت صحنه می کوشند صحنه را مدیریت کنند تا مبادا ایران و 1+5 به توافق برسند و اگر هم توافقی حاصل شود ، منجر به توقف فعالیت های هسته ای ایران شود بی آن که در سد تحریم ها ، رخنه ای ایجاد شود

در پی آنکه رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد اطلاعاتی را در مورد مسایل هسته ای ایران در اختیار مقام های امریکایی قرار داده است، یک منبع اسراییلی نیز گزارش داد مجاهدین خلق (منافقین) قرار است اسناد محرمانه جدیدی را در این زمینه فاش کنند.

این گروهک تروریستی که اخبارش توسط پایگاه خبری آژانس اطلاعاتی ارتش اسراییل موسوم به ثˆدبکا ثˆ منتشر می شود، دیشب مدعی شد که اطلاعات جدیدی از تاسیسات هسته ای ایران در منطقه مبارکه اصفهان در اختیار آژانس بین المللی انرژی هسته ای گذاشته است .

مجموعه مرتبط با گروهک منافقین بعد از یک موج خبرسازی، روز گذشته با ترتیب دادن کنفرانسی خبر مدعی، افشاگری در مورد برنامه هسته‌ای ایران شد. شروع ماجرای هسته‌ای ایران با افشای اطلاعاتی بود که سازمانهای اطلاعاتی غربی در اختیار منافقین گذاشته بودند ولی گویا این بار اطلاعات منافقین را کسی جدی نخواهد گرفت.

سعودی ها و صهیونیست؛ عربستان و اسرائیل

به گزارش «تابناک»، شورای ملی مقاومت، تشکیلاتی که گروهک منافقین گروه اصلی تشکیل دهنده آن است، اعلام کرده بود که روز دوشنبه 27 آبان جزییاتی درباره یک سایت هسته‌ای جدید را طی کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس افشا خواهد کرد. طبق این خبرسازی، بنا بود که مهدی ابریشمچی از اعضای مرکزیت این گروهک، اطلاعات فوق را منتشر کند.

ابریشمچی، مدعی شد که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اعضای سازمان، ایران در در ده کیلومتری مبارکه و در مجاورت جاده اصفهان – شیراز و در مجتمع نظامی هفت تیرتاسیساتی موسوم به سایت "012" ساخته که در آن تونلی به طول 600 متر احداث کرده و در آن فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌دهد ولی از نوع این فعالیت‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

ابریشمچی مدعی شده است که کار ساخت این تاسیسات در سال 2005 آغاز شده است و کار تونل در سال 2009 پایان پذیرفته است و کار بخش تاسیسات نیز اخیرا به پایان رسیده است. به گفته وی سازمان پژوهش‌ها و نوآوری‌های دفاعی ایران مسائل حساس هسته‌ای ایران را هدایت می‌کند و مدیریت این تاسیسات ادعایی را نیز بر عهده دارد. به گفته وی تاسیسات مبارکه از درجه امنیتی بالایی برخوردار است.

وی گفته است که اطلاعات فوق را در اختیار مقامات فرانسوی و نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده است ولی به گزارش رویترز آژانس فعلا در این مورد واکنشی نشان نداده است.

گروهک منافقین در سال 2002 برای انتشار اخبار مربوط به تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز و اراک از سوی سازمان‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی انتخاب شد و به این ترتیب موضوع هسته‌ای ایران به مساله‌ای چالش برانگیز تبدیل شد.

ابریشمچی، مدعی شد که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اعضای سازمان، ایران در در ده کیلومتری مبارکه و در مجاورت جاده اصفهان – شیراز و در مجتمع نظامی هفت تیرتاسیساتی موسوم به سایت "012" ساخته که در آن تونلی به طول 600 متر احداث کرده و در آن فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌دهد ولی از نوع این فعالیت‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرده است

در سالهای بعد نیز این گروهک در چندین مورد مدعی افشاگری در مورد برنامه هسته‌ای ایران شد ولی به تدریج صحت اطلاعات منتشر شده توسط این سازمان زیر سوال رفت و آخرین مورد آن که ادعای وجود تونل‌های دیگر مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در اطراف دماوند بود، مورد توجه چندانی قرار نگرفت.

به نظر می‌رسد، به تدریج و با منزوی شدن رژیم اسرائیل در موضوع برنامه هسته‌ای ایران و تردید مقامات این رژیم به توانایی فرانسه برای ایجاد چالش جدی در مذاکرات هسته‌ای، گروهک منافقین یک بار دیگر برای جنجال‌سازی در مورد برنامه هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

مجموعه ادعاهای مطرح شده از سوی منابع بی نام و نشان اطلاعاتی و سازمان‌هایی مانند گروهک منافقین، از جمله مواردی اختلاف برانگیز در روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سالهای اخیر بوده است.

فرآوری: یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: عصر ایران، تابناک، شبکه ایران