تبیان، دستیار زندگی
چند وقتی است که بعضی مغرضین برای پایین آوردن ارزش عشق و علاقه ی مردم به محرم و صفر دست به کارهای سخیفی زده اند. مردمی که برای پیشگامان حقیقت و راستی، دست به هر کاری می زنند به گونه ای نشان داده می شوند که به عشق نذری و آش شل قلمکار و شله مشهدی و قیمه و ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنی چند در رابطه با سایت نذری یاب


چند وقتی است که بعضی مغرضین برای پایین آوردن ارزش عشق و علاقه ی مردم به محرم و صفر دست به کارهای سخیفی زده اند. مردمی که برای پیشگامان حقیقت و راستی، دست به هر کاری می زنند به گونه‌ای نشان داده می شوند که به عشق نذری و آش شل قلمکار و شله مشهدی و قیمه و ... به این مجالس پای می گذارند.

نذری

اما سۆالاتی که برای آن ها هیچ جوابی نیافته ام این است که:

چگونه مردمی که برای هر دقیقه از وقت خود، هزار برنامه ریزی می کنند تا پول بیشتری به دست بیاورند برای یک دست غذا(که معمولا کیفیت بالایی ندارد)، ساعتها در یک مجلس شرکت کرده، گریه می کنند و بر سر و سینه می زنند تا یک پرس غذا بخورند!

آیا زیباست ما مردم خودمان را اینگونه معرفی بکنیم؟

در همه جای دنیا، مردمان یک کشور، هزار اشتباه می کنند ولی در فضاهای مجازی خود را متمدن ترین کشورها می دانند؛

آن وقت ما برای مردمی که برای امام حسین(جانم فدای او باد) زندگی خود را می دهند، مسخره می کنیم!

این مطلب را به بهانه ی سایتی می نویسم که به تازگی در رابطه با نذری شروع به فعالیت کرده است؛ سایتی با نام نذری یاب!

شروع فعالیتی که به موازات آن در شبکه های اجتماعی تبلیغات زیادی انجام گرفت، و حتی یکی از روزنامه های کشور نیز به معرفی این سایت پرداخت.

اما یک مطلب که برای من خیلی جالب بود این است که با توجه با تبلیغاتی که در این رابطه شده است، با توجه به ادعاهای عجیب و غریبی که از زبان مدیر سایت در رابطه با آمار بازدید این سایت نقل شده است، آمار جالب این سایت در الکسا دیدنی تر است! آماری که تعداد مخاطبین و نوع آنها را به ما بهتر نشان می دهد.

رتبه ی این سایت در الکسا از این قرار است: 2043178 (آمار طبق 18 آبان 1392، برابر با 5 محرم 1435 است)؛ که این نشان گر عدم توفیق زیاد در این رابطه دارد.

نکته ی جالب دیگر این است که: بیشترین مراجعه ای که از این سایت شده است، از کشور آمریکا بوده است؛ یعنی حدود 60 درصد از مخاطبین، از آمریکا و تنها حدود 16 درصد از ورودی های این سایت از طریق ایران بوده است.

نکته ی آخر در رابطه با کار زشتی است که این سایت در رابطه با هموطنان اصفهانی کرده است؛ چرا که در صفحه ی اول این سایت، در مقابل نذری های شهر اصفهان عدد صفر را مشاهده می فرمایید که هر انسان هوشمندی علت این امر را جویا خواهد شد. امری که نشان می دهد سازندگان این سایت، حتی به هم وطنان خود هم احترام نمی گذراند؛ امری که حتی در بی دین ترین انسانهای دنیا کمتر مشاهده می شود!

حتما همه ی مطلب را فهمیده اید!

بله! قطعا مردم آمریکا به دنبال نذری های تهران نمی گردند!

بلکه این ها افرادی هستند که جهت استفاده از اینترنت، با فیلتر شکن وارد می شوند.

یعنی مخاطبین این سایت، به دنبال نذری نبوده اند که وارد این سایت شده اند، بلکه مخاطبین این سایت، افرادی خاص هستند که با نگاه های منحصر به فرد خود به این سایت سری زده اند؛ نه اینکه واقعا به دنبال نذری باشند.

نکته ی آخر در رابطه با کار زشتی است که این سایت در رابطه با هموطنان اصفهانی کرده است؛ چرا که در صفحه ی اول این سایت، در مقابل نذری های شهر اصفهان عدد صفر را مشاهده می فرمایید که هر انسان هوشمندی علت این امر را جویا خواهد شد. امری که نشان می دهد سازندگان این سایت، حتی به هم وطنان خود هم احترام نمی گذراند؛ امری که حتی در بی دین ترین انسانهای دنیا کمتر مشاهده می شود!

این در حالی است که مسخره کردن مردم در اسلام بسیار سرزنش شده است، هیچ کس حق ندارد برادر مۆمن خود را به نحوی خوار و خفیف کند، حتی اگر واقعا عیبی در او باشد چه برسد به اینکه خصوصیتی که می گویند و عیب جویی هایی که می کنند حتما صحیح نیست که این اجازه را به خود بدهیم منتشرشان کنیم، اگر صحیح بود غیبت می شد و وقتی صحیح بودنش ثابت نشده تهمت می شود .

مسأله دیگری که در این رابطه قابل توجه است این است که چرا کاری کنیم که خلوص نیت افراد زیر سۆال برود، این قبیل بدعت ها فتح بابی است برای افراد سودجویی که از هر فرصتی برای خود نمایی و تظاهر به خوبی استفاده می کنند، اگر با این قبیل سایت ها برخورد نشود دور نباشد که برای خود تشکیلاتی به راه بیندازند و داعیه دار ثبت نذری های مردم و پخش آن ها شوند.

امیدوارم که بتوانیم در مقابل این موجی که این شور و شعور را به مردم گرسنه و حریص نسبت می دهند، بایستیم و در حد خود از این حرکت عاشورایی و مقابله با ظلم، دفاع کنیم.

فرآوری: محمدی                

 بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


منبع: سایت رهروان ولایت

سایت درس هایی از قرآن

مطالاب مرتبط:

رایتل فرصتی مناسب یا تهدیدی خطرناک !!

شیطنت‌های قبیح فیس بوکی !

پیامدهای بی اخلاقی در فضای اینترنت!

4 راهکار مهم در مبارزه با ماهواره

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.