تبیان، دستیار زندگی
اگر جزو قهوه خورهای قهار هستید و نمی توانید از قهوه ی روزانه تان دل بکنید باید بدانید بهترین زمان برای خوردن نوشیدنی مورد علاقه تان ساعت 10.30 صبح است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه ساعتی است؟


اگر جزو قهوه خورهای قهار هستید و نمی‌توانید از قهوه‌ی روزانه‌تان دل بکنید باید بدانید بهترین زمان برای خوردن نوشیدنی مورد علاقه‌تان ساعت 10.30 صبح است.


قهوه

اگر جزو قهوه خورهای قهار هستید و نمی‌توانید از قهوه‌ی روزانه‌تان دل بکنید باید بدانید بهترین زمان برای خوردن نوشیدنی مورد علاقه‌تان ساعت 10.30 صبح است. می‌پرسید چرا؟ ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

برای اینکه قهوه‌ی صبحگاهی‌تان حسابی سرحالتان بیاورد باید بین ساعت 9.30 تا 11.30 نوشیده شود. به خاطر این که در این ساعات از روز میزان کورتیزول (هورمون استرس) در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد. این هورمون در ساعت 8 تا 9  صبح و همچنین 5.30 تا 6.30 عصر در بیش‌ترین میزان خود قرار دارد و بعد از آن کاهش می‌یابد.

کافئین موجود در قهوه و این هورمون روی هم تأثیر می‌گذارند. اگر زمانی که میزان کورتیزول بالاست قهوه بخورید بدنتان نسبت به تأثیر کافئین مقاومت نشان می‌دهد. برای همین هم قهوه نمی‌تواند با سرعت زیاد مغزتان را تحریک کند. این گفته نظر متخصص مغز و اعصاب آمریکایی به نام استیون مایلر از دانشگاه ماریلند است که در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده است.

افرادی که قهوه‌شان را به محض بیدار شدن و قبل از ساعت 9.30 می‌نوشند باید یک قهوه بسیار غلیظ نوش جان کنند تا به تأثیر دلخواهشان برسند. از آنجایی که میزان کورتیزول در این ساعت بالاست باید قهوه‌ی بیشتری هم بنوشید تا موثر عمل کند

به عقیده‌ی این متخصص افرادی که قهوه‌شان را به محض بیدار شدن و قبل از ساعت 9.30 می‌نوشند باید یک قهوه بسیار غلیظ نوش جان کنند تا به تأثیر دلخواهشان برسند. از آنجایی که میزان کورتیزول در این ساعت بالاست باید قهوه‌ی بیشتری هم بنوشید تا موثر عمل کند.

البته به عقیده‌ی متخصصان دیگر قهوه در افراد مختلف تأثیرات متفاوتی دارد. و همین طور اینکه میزان هورمون کورتیزول در همه یکسان نیست. اگر جزو قهوه خورها هستید می‌توانید فردا تأثیر قهوه در ساعات اولیه‌ی صبح را روی خودتان امتحان کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

نوشیدن قهوه‌ی زیاد خطر جوان‌مرگ شدن را بالا می‌برد

7 روش ساده برای ترک اعتیاد قهوه‌ای!

قهوه باعث بهبود سندرم چشم خشک می‌شود

تعطیلات، جاده و یک فنجان قهوه

از قهوه‌ی فوری تا کافی‌میکس!

یک فنجان قهوه برای آرامشتان

9 فایده‌ی مصرف قهوه

کافئین با سرطان پوست مبارزه می‌کند

ارتباط بین قهوه و سرطان سینه

توهم شنیداری با مصرف زیاد قهوه

آیا مصرف کافئین برای کودکان مضر است؟

اثر قهوه بر سلامت زنان

زیان‌های قهوه برای مادران باردار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.