تبیان، دستیار زندگی
چنانچه جزو افرادی هستید که هنوز اطلاعات کافی درباره iOS ندارید و فقط اسم آن به گوشتان خورده است نگران نباشید، چرا که در این سلسله مطالب به‌طور کامل شما را با نحوه کار با این سیستم عامل آشنا می‌کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیر تا پیاز کار با iOS7

(قسمت دوم)


چنانچه جزو افرادی هستید که هنوز اطلاعات کافی درباره iOS ندارید و فقط اسم آن به گوشتان خورده است نگران نباشید، چرا که در این سلسله مطالب به‌طور کامل شما را با نحوه کار با این سیستم عامل آشنا می‌کنیم.

قسمت اول

سیر تا پیاز کار با ios7

چگونه از مرکز کنترل استفاده کنیم؟

این گزینه، یکی از بهترین ویژگی های آی او اس 7 است که قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد؛ مانند وای فای، بلوتوث، تنظیمات روشنایی صفحه نمایش و غیره. این امکانات از صفحه اصلی و به راحتی قابل دسترسی است.

قابل ذکر است که این امکان دسترسی سریع، همیشه از ویژگی های اصلی اندروید بوده است، و باید گفت برای رسیدن به آی او اس، مسیر درازی طی کرده است!

در اینجا نگاهی کوتاه به هر یک از این تنظیمات داریم:

انگشت تان را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید. با این کار مرکز کنترل باز می شود. باز کردن مرکز کنترل از هر صفحه ای امکان پذیر است. حتی اگر صفحه نمایش قفل باشد نیز، نیازی به باز کردن قفل برای فعال کردن مرکز کنترل ندارید.

آیکون هواپیما را انتخاب کنید. با انتخاب این آیکون، دستگاه شما در حالت پرواز قرار می گیرد و ارسال سیگنال ها متوقف خواهد شد، رادیو، 4G، وای فای نیز قطع می شود.

آیکون بلوتوث را انتخاب کنید. با انتخاب این آیکون، بلوتوث دستگاه شما روشن می شود. برای اتصال به کیبورد بی سیم، ماوس بی سیم، هدست بی سیم و غیره نیز باید بلوتوث خود را روشن کنید.

قابل ذکر است که این امکان دسترسی سریع، همیشه از ویژگی های اصلی اندروید بوده است، و باید گفت برای رسیدن به آی او اس، مسیر درازی طی کرده است

آیکون ماه را انتخاب کنید. با انتخاب این آیکون، دستگاه دیگر مزاحم شما نخواهد شد! به این معنا که هیچ پیغام یا تماسی را هشدار نخواهد داد. برای تنظیمات مختلف این بخش باید به Settings utility بروید و برنامه مشخصی برای آن تعریف کنید. می توانید بگویید که در ساعتی خاص این قابلیت فعال شود تا ساعتی مشخص، تماس مشخصی را اطلاع دهد و ... .

آیکون قفل چرخش صفحه را بزنید. با انتخاب این آیکون، صفحه نمایش شما دیگر به صورت خودکار با چرخاندن دستگاه، نمی چرخد.

سیر تا پیاز کار با ios7

تنظیمات روشنایی صفحه نمایش. با فشار دادن و کشیدن دایره به سمت چپ و راست، نور صفحه نمایش دستگاه تان را تنظیم کنید.

دکمه Play را بزنید. با انتخاب این گزینه موسیقی شما پخش خواهد شد.

آیکون ستاره کنار Play را بزنید. هنگام پخش موسیقی، آیکونی به شکل ستاره خواهید دید. با انتخاب این آیکون، سه امکان در اختیار شما قرار می گیرد: موسیقی های شبیه این موسیقی برای شما پخش شود، هیچ گاه این موسیقی دیگر پخش نشود و سوم اینکه این موسیقی به لیست علاقه مندی های شما اضافه شود.

گزینه AirDrop را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، شما می توانید انتخاب کنید که می خواهید بقیه دستگاه ها نیز شما را پیدا کنند، یا تنها لیست دوستان شما پیدایتان کنند.

گزینه Airplay را انتخاب کنید. هنگامی که دستگاه دیگری که قابل اتصال به دستگاه شما باشد (مثلاً تلویزیون اپل) در دستگاه شما شناسایی شود، این گزینه فعال خواهد شد. با برقراری اتصال می توانید محتوای دستگاه خود را مثلاً روی تلویزیون اپل نمایش دهید.

اپلیکیشن های پایین صفحه. از جمله این اپلیکیشن ها، اولی چراغ قوه است که با روشن کردن آن در اصل فلش آیفون تان روشن می شود. دومی تایمر است، سومی تقویم و چهارمی دوربین.

راضیه  کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: blog.laptopmag; how to use control center