تبیان، دستیار زندگی
علی رضا، مشغول مطالعه یک کتاب خوب و تاریخی درباره امام حسین علیه السلام بود. در یک صفحه از کتاب نوشته شده بود: چون امام حسین علیه السلام با یزید بیعت نکردند، دشمنان او را شهید کردند»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معنی بیعت رو میدونی؟
امام حسین

علی رضا، مشغول مطالعه یک کتاب خوب و تاریخی درباره امام حسین علیه السلام بود. در یک صفحه از کتاب نوشته شده بود: چون امام حسین علیه السلام با یزید بیعت نکردند، دشمنان او را شهید کردند».

 کلمه بیعت برای علی رضا آشنا نبود. به همین دلیل، از پدرش معنای بیعت را پرسید. بابای علی رضا گفت: "ببین پسرم! بیعت یعنی این که کسی حاضر به همکاری با کس دیگری باشد و برای این همکاری، با او پیمان ببندد. یزید می خواست رهبر مسلمانان شود و برای این کار، لازم بود تا مردم او را قبول کنند و با او پیمان و قول همکاری بدهند.

امام حسین علیه السلام که رهبر واقعی مسلمانان بود، چون می دانست یزید آدم بد و فاسدی است، حاضر به همکاری نشد و با یزید بیعت نکرد. یزید هم که می دانست مخالفت امام حسین علیه السلام به ضرر او تمام می شود، با امام جنگید و ایشان را شهید کرد، ولی برنده واقعی جنگ امام حسین علیه السلام بود؛ چون با این کار، باعث شد تا دین اسلام همیشه زنده و با نشاط باقی بماند.

 این مبارزه در روز دهم ماه محرم اتفاق افتاد و به همین دلیل، روز عاشورا، یعنی روز دهم، در دنیا معروف شد؛ چون روز مبارزه خوبی و بدی و روزی بود که امام حسین علیه السلام راه نجات از دشمنان را به همه ی مردم یاد داد.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: گفتمان دینی

مطالب مرتبط:

روزی به نام مادر

من یک رود بزرگ هستم

تعطیلات نوروز ی در مسجد جمکران

عاشورا چه روزی است؟

عید قربان

عید فطر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.