تبیان، دستیار زندگی
ما با نام خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال‌های دور آشنا هستیم و این نهاد نخستین خبرگزاری کشور با پیشینه‌ای 80 ساله است. همه به یاد دارند که خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب با همان ابزارهای قدیمی نظیر تلکس و اتخاذ رویکرد صحت، دقت و سرعت به نح
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین خبرگزاری متحول!


ما با نام خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال‌های دور آشنا هستیم و این نهاد نخستین خبرگزاری کشور با پیشینه‌ای 80 ساله است. همه به یاد دارند که خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب با همان ابزارهای قدیمی نظیر تلکس و اتخاذ رویکرد صحت، دقت و سرعت به نحو مطلوبی در انعکاس اخبار عمل کرد.


ایرنا

طی گزارشی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اطلاع داد: این سازمان دوره جدیدی از تحول نرم افزاری را آغاز کرده و در تلاش است با بهره‌ گیری از توان نیروهای حرفه‌ ای و رویکرد صحت، دقت و سرعت در تولیدات خبری جایگاه خبری خود در داخل و خارج از کشور را احیا کند. "محمد خدادی" روز پنجشنبه در دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مشهد تاکید کرد: بازگشت به رویکرد حرفه ‌ای این سازمان هشتاد ساله به عنوان میراث گران بهای نظام برای احیای ایرنا رسالت امروز همه دست اندرکاران این سازمان می‌ باشد.

وی انعکاس تلاش‌ های سخت کوشانه همه ارکان نظام به ویژه دولت برای حل مشکلات معیشت مردم و درمقابل بستر انعکاس نظرات مردم به مسئولان را رسالت اصلی ایرنا ذکر کرد. خدادی ضرورت همکاری ‌های رسانه ‌ای با آستان قدس رضوی را مورد تاکید قرارداد و آمادگی ایرنا و موسسه ایران برای انعکاس فعالیت‌ های این آستان را اعلام داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: ایرنا به عنوان نهاد خبری رسمی کشور مرجع قابل اتکای نظام در انعکاس اخبار و تحولات نظام جمهوری اسلامی ایران است. "سید احمد علوی" افزود: ما با نام خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال‌های دور آشنا هستیم و این نهاد نخستین خبرگزاری کشور با پیشینه‌ای 80 ساله است. وی بیان کرد: همه به یاد دارند که خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب با همان ابزارهای قدیمی نظیر تلکس و اتخاذ رویکرد صحت، دقت و سرعت به نحو مطلوبی در انعکاس اخبار عمل کرد. علوی با تاکید بر اینکه خبرگزاری باید در انعکاس اطلاعات بی‌طرف عمل کند، گفت: توجه به عنصر صحت در تولیدات خبری موجب اعتماد مردم به رسانه‌ها می‌شود.

همه به یاد دارند که خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب با همان ابزارهای قدیمی نظیر تلکس و اتخاذ رویکرد صحت، دقت و سرعت به نحو مطلوبی در انعکاس اخبار عمل کرد. علوی با تاکید بر اینکه خبرگزاری باید در انعکاس اطلاعات بی‌طرف عمل کند، گفت: توجه به عنصر صحت در تولیدات خبری موجب اعتماد مردم به رسانه‌ها می‌شود

علوی در ادامه افزود: ایران اسلامی با برخورداری از حجم وسیع روزنامه ‌ها و خبرگزاری‌ ها، ظرفیت قابل توجهی در بخش رسانه دارد و از قدرت کافی برای مبارزه با دشمنان در جنگ نرم برخوردار است. وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص و حرفه‌ای در ایرنا از گذشته دور تا کنون، گفت: نقش موثر و موفق ایرنا در انعکاس دستاوردهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس همچنان در اذهان باقی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهد مقدس امروز مرکز زیارتی و سیاحتی برای بیش از 60 کشور دنیاست که حرم مطهر رضوی را زیارت و از نقاط گردشگری شهر بازدید می‌ کنند. این کلانشهر با اطلاع رسانی مطلوب رسانه‌ ها بویژه خبرگزاری رسمی کشور (ایرنا) می‌تواند ظرفیت های فرهنگی، معماری اسلامی و گردشگری خود را به دنیا بشناساند.

خبرگزاری ایرنا

این در حالی است که دو ماه پیش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی "محمد خدادی" را به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب کرد. محمد خدادی از نیروها و مدیران با سابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی است و پیش از آن در دوران دفاع مقدس ، مدیریت در بخش های فرهنگی - تبلیغی - پشتیبانی و ستادی در ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - ستاد کل نیروهای مسلح و از جمله در ستاد مرکزی پشتیبانی جنگ به ریاست دکتر روحانی را در سوابق خود دارد.

خدادی همچنین، مسوولیت گروه مطالعات رسانه ای دفتر مطالعات وزارت امورخارجه ، رئیس اداره رسانه های وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان - (مدیرنمونه ملی در کشور- وکسب نمایندگی نمونه در وزارت امورخارجه درایام مسوولیت نمایندگی در پاکستان)، مدیر مسوول وسردبیر ماهنامه نفت گاز وپتروشیمی، تهیه کننده برنامه های مختلف تلویزیونی در برنامه های زنده و ترکیبی - مستند گزارشی در برنامه های درشهر- صبح تهران - آفتاب مهربانی و دوربین هفت را بر عهده داشته است. (خدادی جانشین «مجید امید شهرکی» شده است.)

فرآوری: مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: همشهری آنلاین / ایرنا