تبیان، دستیار زندگی
ساعت های هوشمند یکی یکی از راه رسیده‌اند. این مطلب و مطلب آینده گزارشی کامل است از تمام ساعت های هوشمند موجود که می توانید بخرید و بپوشید!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمانی برای ساعت‌های هوشمند

(قسمت اول)


ساعت های هوشمند یکی یکی از راه رسیده‌اند. این مطلب و مطلب آینده گزارشی کامل است از تمام ساعت های هوشمند موجود که می توانید بخرید و بپوشید!

در چند سال اخیر، روز به روز ساعت ها به مغزهای بزرگتری تبدیل شده اند و هوشمندتر شده اند. به دنبال هرگونه ساعت هوشمندی که می گردید، در این مطلب پیدا خواهید کرد (به جز ساعت هایی مثل ساعت هوشمند اپل که پیش بینی شده به این زودی ها به بازار نخواهد آمد. برای چنین ساعتی باید تنها صبر کنید؛ مثل بقیه!).

ساعت‌های هوشمند

Omate TrueSmart

این ساعت دارای صفحه لمسی با ویژگی های منحصر بفردی است. برخلاف بسیاری از ساعتهای هوشمند بازار ساعت اومیت ترواسمارت می تواند با یک سیم کارت میکرو کار کند و از تراشه 3G  آن استفاده کند. این ویژگی برای ساعت امکان برقراری تماسهای تلفنی، ارسال پیامها به شبکه های اجتماعی را بدون جفت شدن با یک تلفن هوشمند یا تبلت را فراهم می کند، اما جدا از این سیم کارت میکرو، جفت شدن با تلفنهای هوشمند و یا تبلتها هم می تواند یک گزینه در نظر گرفته شود.

این ساعت هوشمند جدید دارای سیستم عامل اندروید 4,2,2 و صفحه لمسی آن 1,5 اینچ است. هم چنین این ساعت مقاوم به آب است.

ساعت‌های هوشمند

Qualcomm Toq

ساعت هوشمند کوالکام دارای صفحه نمایش لمسی است و طوری طراحی شده که با ابزارهای اندرویدی جفت شود. ساعت هوشمند Toq به صفحه نمایش بسیار کم-مصرفی به نام Mirasol تجهیز شده است.

براساس گزارش کوالکام فناوری خاص این شرکت باعث می‌شود تا صفحه نمایش حتی در نور بسیار کم نیز به وضوح قابل مشاهده باشد و از همه مهمتر اینکه مصرف انرژی در آن بسیار کمتر از صفحه نمایش‌های رایج بازار است.

ساعت هوشمند کوالکام دارای یک جفت هدست بلوتوثی وایرلس است که با Toq کار می کند. هم ساعت هوشمند و هم هدست وایرلس آن از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند. برای شارژ ساعت کافی است آن را در محفظه اش قرار دهید. این محفظه همچنین قادر به شارژ هدست نیز هست و بدین ترتیب از داشتن شارژرهای اضافی بی نیاز می شوید.

ساعت‌های هوشمند

Kreyos Meteor

این ساعت نیز مانند ساعت اومیت ضد آب است و در پنج رنگ سیاه، سفید، صورتی، آبی و سبز موجود است. به جای اینکه این دستگاه صرفا برای انجام کارش به دکمه ها تکیه کند، سازندگان این دستگاه ادعا می کنند که ساعت هوشمند Meteor تنها ساعت هوشمندی است که دارای ویژگی هم صدا و کنترل حرکت میباشد.

این دستگاه دارای سه محور gyro ، شتاب سنج و سنسورهای اضافی حرکت می باشد که قادر است حرکات مچ دست را شناسایی کند.

این قابلیت می تواند به نوعی سفارشی باشد زیرا به کاربران اجازه می دهد تا ساعت خود را کنترل کنند. این ویژگی بسیار جالب است زیرا کاربران می توانند با توسط ساعت خود با گوشی شان ارتباط برقرار کنند بدون اینکه به صفحه نمایش گوشی خود دست بزنند. این ویژگی در زمان رانندگی و یا دوچرخه سواری و یا در هر زمانکیه دستشان پر است قابل استفاده باشد و به کمک کاربران بیاید.

ساعت‌های هوشمند

HOT SmartWatch

این ساعت جدید که توسط لابراتوار فنی PH طراحی شده است، مجهز به یک میکروفن و یک اسپیکر جهت دار بوده و به کاربر این امکان را می دهد که تنها با گرفتن دست خود در کنار گوشش به تماس ها پاسخ دهد. برای وصل تماس نیز هم می توان از طریق لمس کردن صفحه ساعت و هم می توان با فعال کردن قابلیت Gesture فقط با بالا آوردن دست این کار را انجام داد. اگر قابلیت gesture (حرکات بدن) فعال شود همچنین می توانید با تکان دادن دست، تماس را به پست صوتی منتقل کنید.

این ساعت هوشمند اکثر قابلیت های یک گوشی هوشمند را دارا می باشد، از قبیل: پیامک متنی، خواندن ایمیل، گوش دادن به موسیقی و غیره. اپلیکیشن های دیگری نیز مانند وضعیت آب و هوا، وضعیت بورس، تقویم، اخبار، اتصال به شبکه های اجتماعی مانند تویتر و فیس بوک در دسترس می باشد.

چنانکه شما تنها به دنبال ساده ترین ملزومات برای خود هستید، ساعت هوشمند Pebble، یک محصول فوق العاده است که می توانید آن را خریداری نمایید. نمایشگر Pebble، از نوع تک رنگ (monochrome) است، و لمسی نمی باشد و شما از دکمه های فیزیکی در دو طرف ساعت استفاده می نمایید

ساعت‌های هوشمند

Metawatch

ویژگی اصلی ساعت متاواچ، سادگی آن است. این ساعت هوشمند یک کامپیوتر نیست و یا حتی یک گوشی هوشمند. تنها قابلیت و هدف آن، به روز نگه داشتن شما از ماجراهای اطرافتان است. هرچند نمی توانید تماس ها، پیام ها یا ایمیل های خود را پاسخ دهید؛ اما می توانید ببینید چه کسی با شما تماس گرفته، پیام هایتان را ببینید، و یا موسیقی مورد علاقه تان را کنترل کنید. در حال حاضر متاواچ در دو مدل عرضه می شود:

قاب فلزی (Metal) و پلاستیکی (Strata).

ساعت‌های هوشمند

Pebble

چنانکه شما تنها به دنبال ساده ترین ملزومات برای خود هستید، ساعت هوشمند Pebble یک محصول فوق العاده است که می توانید آن را خریداری نمایید. نمایشگر Pebble، از نوع تک رنگ (monochrome) است، و لمسی نمی باشد و شما از دکمه های فیزیکی در دو طرف ساعت استفاده می نمایید. این ساعت با طراحی کارآمد، قابلیت دسترسی آسان به نوتیفیکیشن ها، ضد آب بودن، گزینش خوب برنامه ها، باتری فوق العاده (5 تا 7 روز)، و از همه مهم تر، وضوح صفحه نمایش حتی در نور کم را دارد.

   با ما باشید تا در مطلب بعد نیز باقی ساعت های هوشمند را معرفی کنیم.

  ادامه دارد...

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: Readwrite