تبیان، دستیار زندگی
امگا 3 های موجود در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین و غیره خواص ضدالتهابی دارند. توصیه می‌کنیم هر هفته دو مرتبه ماهی میل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با این‌ها نگذارید بدنتان دچار التهاب شود


امگا 3 های موجود در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین و غیره خواص ضدالتهابی دارند. توصیه می‌کنیم هر هفته دو مرتبه ماهی میل کنید.

معمولاً التهاب همان پاسخ مراقبتی است که بدن به آسیب‌های وارده به بافت‌ها می‌دهد. مثلاً زمانی که انگشتتان را می‌برید منطقه بریده‌شده دچار التهاب می‌شود. یعنی قرمز می‌شود، داغ می‌شود و درد می‌گیرد. به خاطر این که خون و سلول‌های خاص به این منطقه سرازیر می‌شوند تا از بافت‌های آسیب‌دیده محافظت کنند و جراحت را درمان کنند. خوشبختانه مواد غذایی مناسبی هستند که التهاب‌ها را کاهش می‌دهند و از شما در برابر بیماری‌ها و پیری زودهنگام محافظت می‌کنند.

ساردین

ماهی‌های چرب

امگا 3 های موجود در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین و غیره خواص ضدالتهابی دارند. توصیه می‌کنیم هر هفته دو مرتبه ماهی میل کنید و اگر لازم بود مکمل روغن ماهی هم مصرف کنید.

میوه‌ها و سبزیجات

فلاوونوئیدها و کاروتنوئیدها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که در میوه‌ها و سبزیجات رنگی مانند میوه‌های ریز بی‌دانه، بروکلی، سیب‌زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای قرمز و نارنجی وجود دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها جزو ضدالتهاب‌های قوی محسوب می‌شوند. توصیه می‌کنیم هر روز از این میوه‌ها و سبزیجات رنگی به میزان کافی مصرف کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون بکر

روغن‌زیتون بکر یکی از پایه‌های اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان مقابله می‌کنند.

توصیه می‌کنیم برای تهیه‌ی غذاها و مصرف سالادهایتان حتماً از روغن زیتون استفاده کنید. البته از زیاده‌روی بپرهیزید و بدانید که هر قاشق سوپ‌خوری از این روغن 119 کالری و 14 گرم مواد چرب دارد.

غلات کامل

آرد سفید تصفیه‌شده با سرعت زیادی تبدیل به قندخون می‌شود که التهاب‌زاست. در عوض فیبرها ترکیبات ضدالتهابی هستند که به تدریج هضم می‌شوند و اجازه نمی‌دهند قندخون به یک باره بالا برود. توصیه می‌کنیم برای بالا بردن مصرف فیبر خود از غلات و دانه‌های کامل استفاده کنید. به جای نان سفید، نان‌های سبوس‌دار میل کنید. حبوبات را دریابید.

فلاوونوئیدها و کاروتنوئیدها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که در میوه‌ها و سبزیجات رنگی مانند میوه‌های ریز بی‌دانه، بروکلی، سیب‌زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای قرمز و نارنجی وجود دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها جزو ضدالتهاب‌های قوی محسوب می‌شوند

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه‌های فوق‌العاده است. یکی از ترکیبات مهم زردچوبه یعنی کورکومین (curcumine) برای تسکین درد موثر است. این ترکیب مهم موجود در زردچوبه به صورت مکمل نیز به فروش می‌رسد و موثرتر از مسکن‌هایی مانند ایبوبروفن عمل می‌کند. توصیه می‌کنیم در تهیه و طبخ غذاهایتان حتماً از این ادویه‌ی مفید استفاده کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: plaisirssante

مطالب مرتبط:

ضدالتهاب‌های طبیعی را بشناسید

تغذیه و التهاب مفاصل (1)

تغذیه و التهاب مفاصل (2)

غذاهای التهاب زا و ضد التهاب

11 ماده‌ی غذایی ضد درد و التهاب

ضدالتهاب‌های طبیعی

توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با درد

دم کرده‌ی انگور فرنگی سیاه برای تسکین ورم مفاصل روماتیسم

این مواد غذایی ضد درد هستند!

کشف خاصیت «مسکن» در روغن زیتون

دردهای روزمره را با این مواد غذایی چاره کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.