تبیان، دستیار زندگی
کمپانی گوگل رسما از نسخه جدید سیستم عامل محبوب اندروید تحت عنوان نام “Android 4.4 KitKat” پرده برداری کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

و حالا کیت کت!


کمپانی گوگل رسما از نسخه جدید سیستم عامل محبوب اندروید تحت عنوان نام “Android 4.4 KitKat”‌ پرده‌برداری کرد.

و حالا کیت کت!

شاید ارجح ترین و برجسته ترین ویژگی موجود در سیستم عامل Android 4.4 KitKat این است که دیگر خبری از عدم اجرا روی اسمارت فون های قدیمی تر نیست! و طبق طبق ادعای کمپانی گوگل، سیستم عامل Android 4.4 KitKat به راحتی و بدون دردسر بر روی دستگاه های مختلف ساپورت خواهد شد. هدف کمپانی گوگل از عرضه سیستم عامل Android 4.4 KitKat، فراگیرتر کردن آن است به طوری که سیستم عامل اندروید را برای استفاده قریب به یقین یک میلیارد کاربر بعدی آماده سازد!

و حالا کیت کت!

همچنین کمپانی گوگل مدعی شده است که سیستم عامل Android 4.4 KitKat؛ در نسبت با نسخه های قبلی خود، به حافظه کم تری احتیاج دارد و همین حُسن سبب می شود تا سیستم عامل Android 4.4 KitKat روی اکثر دستگاه های اندوریدی ساپورت شود. اگر بخواهم مقایسه ای میان نسخه قبلی (یعنی نسخه جیلی بیلی) با این نسخه سیستم عاملAndroid 4.4 KitKat داشته باشم، باید بگویم که سیستم عامل Android 4.4 KitKat در نسبت با نسخه قبلی چیزی در حدود 16 درصد حافظه کم تری اشغال می کند!

و حالا کیت کت!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سیستم عامل Android 4.4 KitKat سرویس های خدماتی کمپانی گوگل، جای ویژه ای در قلب این سیستم عامل دارند و به طور گسترده تر و جامع تر در داخل سیستم عامل Android 4.4 KitKat وجود دارند. حال وقت آن رسیده است که برای شما بسیار مفید و مختصر برخی از تغییرات ظاهری موجود در سیستم عامل Android 4.4 KitKat را بیان کنم.

در سیستم عامل Android 4.4 KitKat، فونت ها تغییر یافته است و شما با فونت جدیدی رو به رو خواهید گشت. برای صفحات خانگی یا همان هوم اسکرین، آپشن های شخصی سازی متعدد و بیش تری در نظر گرفته شده است.

رنگ Status bar نیز جالب است! رنگ Status bar با بکگراند (پس زمینه) یک دست شده است. طبق ادعای کمپانی گوگل، در سیستم عامل Android 4.4 KitKat، 12,9 درصد استفاده بهینه تر از پیکسل ها وجود خواهد داشت. همچنین شماره گیر هوشمند نیز توانایی این را دارد تا به سرویس گوگل مپس (Google Maps) متصل گردد.اپلیکیشن پیش فرض دوربین نیز با بهبود در عملکرد مواجه شده است.

هدف کمپانی گوگل از عرضه سیستم عامل Android 4.4 KitKat، فراگیرتر کردن آن است به طوری که سیستم عامل اندروید را برای استفاده قریب به یقین یک میلیارد کاربر بعدی آماده سازد

اما حال برویم به سراغ یکی از آپشن های برجسته در سیستم عامل Android 4.4 KitKat! کاربر در این سیستم عامل در نسبت به نسخه قبلی، به آسانی و به سرعت به سرویس Google Now دسترسی پیدا خواهد کرد. با فرمان صوتی OK Google دیگر به راحتی به جستجوی صوتی گوگل بپردازید!

و حالا کیت کت!

آخرین لیست ارائه شده اسمارت فون هایی که به زودی آپدیت Android 4.4 KitKat را دریافت خواهند کرد را برای شما کاربران قرار می دهم. همان طور که در جریانید، کمپانی گوگل در راستای معرفی و رونمایی از اسمارت فون Nexus 5 خود، همه را متعجب کرد و از سیستم عامل  Android 4.4 KitKat نیز پرده برداری کرد. کمپانی گوگل در همان ده دقیقه ابتدایی عرضه اسمارت فون Nexus 5 جدید خود توانست مدل 16 گیگابایتی مشکی رنگ آن را تمام و کمال به فروش رساند! البته باید اضافه کنم که مدل سفید رنگ اسمارت فون Nexus 5 نیز با کمی تاخیر نسبت به مدل مشکی رنگ، تمام و کمال فروش رفت. حال بپردازیم به موضوع اصلی خودمان!

و حالا کیت کت!

طبق گزارشات به دست رسیده تاکنون، اسمارت فون های زیر تا چند روز آینده دارای آپدیت سیستم عامل  Android 4.4 KitKat خواهند شد :

برند سامسونگ :

Galaxy S4 Google Play Edition تا هفته های آینده آپدیت جدید آن از راه می رسد.

برند اچ تی سی :

HTC One   تا نود روز آتی

HTC One Google Play Edition تا 15 روز آتی

برند موتورولا :

-  DROID Ultra

-  DROID Maxx

- DROID Mini

- Moto X

دستگاه های نکسوسی  (Nexus Devices)

- Nexus 4

- Nexus 7

- Nexus 10

که هر سه، تا هفته های آینده آپدیت جدیدشان از راه می رسد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از گویا ای تی