تبیان، دستیار زندگی
چنانچه جزو افرادی هستید که هنوز اطلاعات کافی درباره iOS ندارید و فقط اسم آن به گوشتان خورده است نگران نباشید، چرا که در این سلسله مطالب به‌طور کامل شما را با نحوه کار با این سیستم عامل آشنا می‌کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیر تا پیاز کار با iOS 7

(قسمت اول)


چنانچه جزو افرادی هستید که هنوز اطلاعات کافی درباره iOS ندارید و فقط اسم آن به گوشتان خورده است نگران نباشید، چرا که در این سلسله مطالب به‌طور کامل شما را با نحوه کار با این سیستم عامل آشنا می‌کنیم.

چگونه از ایمیل مان در iOS 7 استفاده کنیم؟

اپل اپلیکیشن ایمیل را در آی او اس 7 بازطراحی کرد تا مانند سایر اپلیکیشن ها ساده و شیک باشد. این طراحی جدید شامل راه های جدید برای مشاهده و سازمان دهی ایمیل های شما، و راه جدید پاسخ دهی و دسته بندی ایمیل هاست. بیایید با هم ایمیل باکس را باز کنیم و ببینیم درون آن چه خبر است.

سیر تا پیاز کار با ios 7

یک اکانت ایمیل اضافه کنید.

Settings > Mail, contacts, calenders > Add Account

مانند نسخه قبلی اپلیکیشن ایمیل، شما می توانید حساب کاربری از سرویس های متعددی شامل آی کلود، مایکروسافت، گوگل، یاهو، ای او ال و اوت لوک را اضافه نمایید. سرویس مورد نظر خود را انتخاب نموده و اطلاعات کاربری خود را وارد نمایید.

همگام سازی

شما می توانید ایمیل، دوستان، تقویم ها، هشدار دهنده ها و نوت های خود را همگام سازی کنید؛ همچنین هر تعداد ایمیلی که نیاز به همگام سازی دارید (در بازه ی یک روز تا نامحدود).

سیر تا پیاز کار با ios 7

جستجو در ایمیل ها

صفحه اصلی اپلیکیشن ایمیل مانند نسخه قبلی آن است: در بالای صفحه گزینه ی نمایش تمام ایمیل هایتان در سرویس های مختلف است. در پایین نیز فولدرهایی تفکیک شده از حساب های کاربری شماست.

گزینه Edit را برای اضافه نمودن میل باکس دیگر انتخاب کنید

این گزینه می تواند شامل ایمیل های پرچم گذاری شده، خوانده نشده، دارای پیوست، پاک شده، پیش نویس و یا ارسال شده باشد. سمت راست هر گزینه سه خط توسی رنگ وجود دارد، آن را انتخاب و نگه دارید تا فعال شود.

سیر تا پیاز کار با ios 7

ارسال ایمیل جدید

آیکونی در قسمت پایین سمت راست صفحه وجود دارد. با انتخاب آن صفحه «پیغام جدید» باز خواهد شد.

یک میل باکس را انتخاب کنید تا محتوای آن نمایش داده شود

در این قسمت، شما نام فرستنده ایمیل را به صورت Bold، عنوان، زمان ارسال و چند کلمه نخست متن را مشاهده می کنید.

اپل برای نخستین بار در سال 2010 قابلیت چند عملکردی برای آی او اس 7 را معرفی کرد. اما مشکل خالی شدن زودهنگام باتری، باعث شد این قابلیت در تمام اپلیکیشن ها قرار داده نشود. با آی او اس 7، اپل این قابلیت را مقداری قوی تر کرده است

پاک کردن ایمیل

برای پاک کردن ایمیل آن را به سمت چپ بکشید. این احتمالاً بزرگترین تغییر آی او اس 7 نسبت به نسخه قبلی آن است. در نسخه قبلی باید ایمیل را به سمت راست می کشیدید. عادت کردن به این تغییر کمی زمان می برد. به هر حال با کشیدن ایمیل به سمت چپ، گزینه ی More option نیز نمایش داده می شود.

سیر تا پیاز کار با ios 7

 More option را انتخاب کنید

این گزینه میانبری برای فعالیت هایی چون پاسخ به فرستندگان، فوروارد، پرچم گذاری، بازگرداندن به حالت خوانده نشده و ... است.

چگونه اپلیکیشن ها را در iOS 7 ببندیم؟

اپل برای نخستین بار در سال 2010 قابلیت چند عملکردی برای آی او اس 7 را معرفی کرد. اما مشکل خالی شدن زودهنگام باتری، باعث شد این قابلیت در تمام اپلیکیشن ها قرار داده نشود. با آی او اس 7، اپل این قابلیت را مقداری قوی تر کرده است.

حال به جای دیدن تنها آیکون کوچکی از برنامه های فعال، شما تصویری از هر برنامه فعال، به اضافه آیکون کوچک برنامه در زیر آن، مشاهده می کنید. هم چنین، دستگاه شما با توجه به علاقه شما به استفاده از یک برنامه مشخص، دقت می کند که آن برنامه پیش از استفاده شما آپدیت شده باشد.

سیر تا پیاز کار با ios 7

یک نکته مهم در مورد تغییرات قابلیت چند عملکردی آی او اس جدید، نحوه بستن برنامه های فعال است. در اینجا دستور گام به گام جستجو میان برنامه ها و بستن آنها را برای شما آورده ایم:

1. دکمه Home را دو بار فشار دهید. این کار تصویر برنامه های فعال را برای شما نمایش می دهد.

2.  کشیدن لیست نمایش داده شده به سمت چپ یا راست: این کار برنامه های فعال دیگر به شما نشان می دهد.

3.کلیک بر روی برنامه مورد نظر خود: این کار برنامه را برای شما باز می کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.

4.کشیدن تصویر برنامه فعال، به سمت بالا: این کار برنامه فعال را می بندد و غیر فعال می کند.

سیر تا پیاز کار با ios 7

این آموزش نحوه گردش بین برنامه های فعال و غیر فعال کردن آنها بود. هرچند امیدواریم روزی این قابلیت های چند عملکردی پیشرفت بیشتری داشته باشند.

      ادامه دارد...

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

blog.laptopmag; how to close apps in ios 7

blog.laptopmag; how to use mail in ios 7