تبیان، دستیار زندگی
با یادداشت برداری، می‌توانید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و آنان را از تجربیات خود آگاه سازید و بکوشید تا دیگران هم از تجربیات و دانش شما بهره ببرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا باید یادداشت برداریم؟

یادداشت


با یادداشت برداری، می‌توانید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و آنان را از تجربیات خود آگاه سازید و بکوشید تا دیگران هم از تجربیات و دانش شما بهره ببرند.


دلایلی برای فواید یادداشت برداشتن

* نوشتن، استرس را کم می‌کند و هنگامی که می‌نویسید، از نارحتی و دردهای شما کاسته می‌شود و افکار پراکنده شما نیز جمع می‌شود.

* این یک راه عالی برای تمرکز است تا بتوانید ذهن خود را بر روی یک موضوع جمع کنید.

* به شما کمک می‌کند تا با تدبیر، برنامه ریزی کنید.

* یادداشت برداری به ما کمک می‌کند که کارهای مهم را از کارهای کم‌اهمیت تفکیک کنیم تا بتوانیم با دقت بیشتری به کارهای خود برسیم و کمبود وقت نداشته باشیم، پس همیشه یک دفتر یادداشت، همراه خودتان داشته باشید.

یادداشت برداری، به کیفیت کار شما کمک می‌کند و مانع می‌شود که یک اشتباه را دو بار تکرار کنید.

* قبل از انجام هر کاری در روز، در دفتر خود کارهایی را که باید انجام دهید را بنویسید تا در برابر انبوه اطلاعات و مسائل، دچار سردرگمی نشوید و راحت‌تر مسائل خود را حل کنید.

* با یادداشت برداشتن، به راحتی می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید و به خوبی مدیریتش نمایید.

* با یادداشت برداری، می‌توانید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و آنان را از تجربیات خود آگاه سازید و بکوشید تا دیگران هم از تجربیات و دانش شما بهره ببرند.

یادداشت

* یادداشت برداری، به کیفیت کار شما کمک می‌کند و مانع می‌شود که یک اشتباه را دو بار تکرار کنید. به همین دلیل سعی کنید از هر واقعه‌ای درس عبرت بگیرید و بکوشید تا با ثبت مطالب، آن‌ها را در ذهن خود نهادینه نمایید.

* با اینکار کیفیت کار خود را بالا می‌برید. نظم، همه چیز را زیباتر می‌کند و به همه چیز، سر و سامان می‌دهد. وقتی کاری را راحت انجام می‌دهید، حس موفقیت در شما بیشتر خواهد بود. پس در ابتدای هر سال، تقویمی بردارید و برنامه‌ها و اهداف و درس‌های زندگی خود را بنویسید و بکوشید تا یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید. فرصت زندگی کردن محدود است، از آن بهره ببرید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443

برگرفته از گروه: دانستنی‌های علمی