تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سومین نشست فصلی شورای مرکزی هیئات مذهبی این تشکلها را تثبیت کننده مرزهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در جغرافیای انسانی کشور ما برنامه‌ها و نقشه‌های زیادی قابل تعریف است که یکی از مهمترین آنها پرچمداری امام حسین (ع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیئات مذهبی مرزهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تثبیت می‌کنند

دکتر خاموشی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سومین نشست فصلی شورای مرکزی هیئات مذهبی این تشکلها را تثبیت کننده مرزهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در جغرافیای انسانی کشور ما برنامه‌ها و نقشه‌های زیادی قابل تعریف است که یکی از مهمترین آنها پرچمداری امام حسین (ع) است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سید مهدی خاموشی با اشاره به روایات و احادیث مختلفی پیرامون اهمیت مساله ولایت، گفت: ما در اسلام احکام الله داریم و احکام الرسول. این سوال پیش می آید که اطاعت از رسول خدا به چیست؟ اطاعت از رسول خدا به زندگی اجتماعی و به زندگی ملموس دنیایی و نیازمندی‌های روزمره ماست.

وی ادامه داد: اطاعت از رسول واجب الهی است و سخن او حجت است این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند اطاعت از علی اطاعت از من است و سرپیچی از علی سرپیچی از من است. این امر نشان می‌دهد که مساله ولایت چه مساله پیچیده‌ای است.

دکتر خاموشی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین عبارت «ممسوس  فی ذات الله» که پیامبر اسلام (ص) در مورد حضرت علی (ع) به کار برده پرداخت و افزود: مرحوم علامه مجلسی معتقد بود علی (ع) به خودش سختگیر است که رضایت خدا را جلب کند. حب الهی با خون و گوشت حضرت علی (ع) عجین شده است. حضرت علی (ع) به لحاظ وجودی، تکوینی و تشریعی به سمت خدا حرکت می‌کند و همه چیزش از محبت‌الله سرچشمه می گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که امروز در کشورمان ثمره گل خوشبوی ولایت را می‌بینیم، تصریح کرد: در جغرافیای انسانی کشور ما برنامه‌ها و نقشه‌های زیادی قابل تعریف است که یکی از مهمترین آنها پرچمداری امام حسین (ع) است. هیئات مذهبی افتخار پرچمداری ابا عبدالله را با شعار حمایت از ولی فقیه دارند.

دکتر خاموشی با بیان این که در دنیای امروز هجمه وسیعی به اعتقادات شیعه می‌شود، اضافه کرد: تجهیز مخاطبان هیئات مذهبی به اعتقادات محکم و قوی و پاسخگویی به شبهات در این تشکلهای دینی می‌تواند بسیاری از این هجمه‌ها را خنثی کند. هیئات مذهبی باید مدافع حریم ولایت و مروج سبک زندگی اسلامی باشند. سبک زندگی که در آن امام حسین (ع) نباشد قابل قبول نیست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت تولیدهای نرم افزاری در عرصه فرهنگ، گفت: هیئات مذهبی مرزهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تثبیت می‌کنند. هیئات مذهبی در واقع سرداران جبهه فرهنگی انقلاب برای نشر اسلام هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت قرائت قرآن و ترجمه آیات آن در محافل مذهبی اشاره کرد و با تاکید بر این که مجالس امام حسین (ع) باید حماسی برگزار شوند، گفت: تربیت دینی را در هیئات ایجاد کنید. عفاف و حجاب مهمترین مرزی است که نظام سلطه دارد به آن حمله می‌کند. هیئات مذهبی باید احیاگر اسلام ناب محمدی باشند و جوانان کشور را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه کنند.

گفتنی است، سومین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی کشور صبح دیروز در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.

تنظیم: هومن بهلولی