تبیان، دستیار زندگی
طرح پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، بر اساس استاندارد یادگیری بر مبنای جستجوگری در بین معلمان و دانش آموزان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان تولید محتوای پژوهشی جهت جشنواره

پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

تولید محتوای پژوهشی

طرح پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، بر اساس استاندارد یادگیری بر مبنای جستجوگری در بین معلمان و دانش آموزان کل کشور طراحی شده است.

این طرح از سال 1383 آغاز به کار کرده است. دوره اول این طرح با حضور 40 گروه دانش آموزی برگزار گردید. دوره دوم آن در سطح 10 استان کشور و دوره سوم با حضور تعدادی از گروه های برتر با محوریت پژوهشی اجرا گردید. جشنواره دوره هایچهارم، پنجم، ششم و هفتم آن نیز به ترتیب با حضور  108، 180، 880 و 750 گروه دانش آموزی برگزار شده است.

پس از برگزاری هفت دوره موفق بیش از 160 مدرسه با 1000 گروه دانش آموزی شامل 3500 دانش آموز از سراسر کشور در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی شرکت کردند که پس از داوری مرحله اول (بازدید از مدارس، بررسی گزارشات و تکالیف ارسالی) تعداد 85 مدرسه و مرکز آموزشی با 800 گروه شامل 2800 دانش آموز از 15 استان برگزیده شدند، جشنواره دوره هشتم در دانشگاه شهید بهشتی تهران در چهار بخش مسابقات، سمینارهای علمی و نمایشگاه و کارگاه های تخصصی برگزار شد و دانش آموزان دستاوردهای یکساله خود را در این جشنواره ارائه دادند و توسط اساتید دانشگاه مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

اهداف برگزاری جشنواره

  • گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش‏آموزان
  • ایجاد زمینه‏ های ظهور خلاقیت و توانایی‏های بالقوه دانش‏آموزان
  • ارائه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی
  • توسعه همكاری ها و مبادلات علمی و فنی مراكز پژوهشی و دستگاه های اجرایی
  • ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری
  • افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی كردن نتایج آن
  • تبیین نقش و اهمیت بالای تفكر و پژوهش

در راستای تحقق اهداف فوق، بخش پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تاکنون 130 پروژه در بخش پروژه های دانش آموزی و 200 پروژه در قالب کاردستی علمی در شاخه های مختلف علوم فیزیکی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم شیمی، علوم ریاضی، علوم فنی و مهندسی  و علوم کامپیوتر را به صورت طرح درس های کامل در سایت ارائه داده است.

بخش پروژه های دانش آموزی تبیان در نظر دارد با استفاده از تکنولوژی های جدید، شیوه آموزش و لذت بردن از علوم را بهبود بخشد. در این راستا با هدف بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی جهت گسترش پروژه ها در تمامی رشته های علمی، از دانشجویان، مربیان و اساتید دعوت به عمل می آورد.

عزیزانی که تمایل دارند در این فراخوان شرکت نمایند، می بایست فرم پیشنهاد پروژه را پر کرده و آن را به همراه رزومه خود به آدرس زیر ارسال نمایند.

project@tebyan.com

در صورتی که پروژه پیشنهادی نیاز به فایل ضمیمه دارد، می توانید فایل را نیز به همراه فرم پیوست کنند.

علاقه مندان می توانند جهت مطالعه استاندارد طرح درس های پروژه اینجا کلیک کنید.

علاقه مندان شرکت در این فراخوان، توجه کنند که پس از مطالعه استاندارد پروژه، حتما یک نمونه از پروژه های ارایه شده در سایت را با دقت مطالعه کنند، سپس اقدام به ثبت پروژه ی پیشنهادی نمایند.

پس از بررسی پروژه های پیشنهادی توسط کمیته ی علمی جشنواره، جهت دریافت طرح درس ها با پیشنهادکنندگان پروژه های برگزیده، تماس گرفته خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار: پایان بهمن ماه 1392

نشانی دبیرخانه: تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، دانشگاه شهید بهشتی، مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی یک، مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

تلفن: 22431771، 22407639، 22407705

نمابر: 22431764

پست الکترونیکی: project@tebyan.com

بخش پروژه های دانش آموزی - تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی