تبیان، دستیار زندگی
اروپا به‌طور حتم کشورهای ثروتمند زیادی در درون خود دارد. البته در چند سال اخیر بحران اقتصادی، بیکاری و کاهش رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است اما در این بین برخی از کشورهای قاره سبز همچنان ثروتمندند و دغدغه سایر کشورها را ن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثروتمندترین کشورهای اروپایی


اروپا به‌طور حتم کشورهای ثروتمند زیادی در درون خود دارد. البته در چند سال اخیر بحران اقتصادی، بیکاری و کاهش رشد اقتصادی  بسیاری از کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است اما در این بین برخی از کشورهای قاره سبز همچنان ثروتمندند و دغدغه سایر کشورها را ندارند. جمعیت و تولید ناخالص داخلی در سراسر کشورهای اروپایی متفاوت است که این به معنی سطح ثروت متفاوت در میان کشورهای این قاره می‌باشد.
در این گزارش 5 ثروتمندترین کشورهای اروپا بر اساس سرانه مشخص شده‌اند. درآمد سرانه، درآمد متوسط واقعی یک فرد در یک کشور خاص می‌باشد. برای محاسبه درآمد سرانه تولید ناخالص داخلی کشور را بر جمعیت تقسیم کرده عدد به دست آمده درآمد سرانه کشور است.

ثروت

1. لوکزامبورگ، تولید ناخالص داخلی برابر با 79649.49 دلار

درآمد متوسط افراد در کشور لوکزامبورگ تقریبا بیش از 80000 دلار می‌باشد و این کشور به عنوان ثروتمندترین کشور در تمام اروپا شناخته می‌شود. لوکزامبورگ در مقایسه با کشورهای سراسر جهان نیز در رتبه بعد از قطر، ثروتمندترین کشور جهان، قرار دارد. لوکزامبورگ ملتی بسیار بسیار صنعتی در میان شهرها اروپایی می‌باشد، اما این کشور مراتع سبز زیادی نیز در درون خود دارد.

2.نروژ، تولید ناخالص داخلی 54479.06 دلار

تنها کمتر بودن درآمد سرانه نروژ، این کشور را به دومین کشور ثروتمند اروپا تبدیل کرده‌است.

تولید ناخالص داخلی این کشور اروپایی بسیار نزدیک به 500 میلیارد دلار است که آن را به یکی از ثروتمندترین کشورهای سراسر جهان تبدیل کرده‌است. اقتصاد نروژ عمدتا به منابع مواد معدنی و جنگل‌ها برای تامین ثروت خود وابسته است.

3.سوئیس، تولید ناخالص داخلی 44015.97 دلار

سوئیس به خاطر جمعیت بسیار ماهر کارگران خود که سبب بالا رفتن سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور شده‌اندد، در سراسر جهان مشهور می‌باشد. بخش‌های مالی و خدمات مالی بسیار کارآمد سوئیس، در تولید ناخالص داخلی این کشور تاثیر زیادی داشته اند. سوئیس خانه تعدادی از بزرگترین بانک‌های جهان است. این کشور در حال حاضر یکی از کمترین نرخ‌های مالیات برای شرکت‌های بزرگ را در جهان دارا می‌باشد.

درآمد متوسط افراد در کشور لوکزامبورگ تقریبا بیش از 80000 دلار می‌باشد و این کشور به عنوان ثروتمندترین کشور در تمام اروپا شناخته می‌شود. لوکزامبورگ در مقایسه با کشورهای سراسر جهان نیز در رتبه بعد از قطر، ثروتمندترین کشور جهان، قرار دارد. لوکزامبورگ ملتی بسیار بسیار صنعتی در میان شهرها اروپایی می‌باشد، اما این کشور مراتع سبز زیادی نیز در درون خود دارد

4.اتریش، تولید ناخالص داخلی 42589.72 دلار

این کشور نه تنها یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپاست بلکه یکی از ثروتمندترین کشورها در سراسر جهان است. در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی اتریش سطح بالایی از استاندارد برای زندگی را دارا می‌باشد. نیروی کار این کشور بسیار ماهر بوده و بخش خدمات آن‌ها به عنوان یکی از توسعه‌یافترین بخش‌ها در جهان شناخته شده‌است. این مسئله همراه با این حقیقت که اتریش به آخرین فناوری‌ها دسترسی دارد، باعث شده تا این کشور یکی از پرابتکارترین و پیشروترین بخش‌های کشاورزی جهان را دارا باشد.

5.هلند، تولید ناخالص داخلی برابر با 42319.57 دلار

هلند دارای اقتصاد باز است که همین امر این کشور را به پنجمین کشور ثروتمند اروپا تبدیل کرده‌است.جمعیت هلند حدود 16 میلیون نفر می‌باشد و تولید ناخالص داخلی آن به حدود 700 میلیارد دلار رسیده‌است. صنایع اصلی این کشور شامل پردازش مواد غذایی، مواد شیمیایی و پالایش نفت می‌باشد.

بخش اقتصاد تبیان

منبع : تراز