تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران گفت: موضوع پدافند غیرعامل با توجه به اهمیتی که دارد از امسال وارد کتاب های درسی دانش آموزان شده و در چند دانشگاه نیز تا مقطع دکتری دنبال می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود پدافند غیرعامل به کتب درسی از امسال

ورود پدافند غیرعامل به کتب درسی از امسال

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران گفت: موضوع پدافند غیرعامل با توجه به اهمیتی که دارد از امسال وارد کتاب های درسی دانش آموزان شده و در چند دانشگاه نیز تا مقطع دکتری دنبال می شود.


عزیزاله خسروجردی در حاشیه جلسه شورای پدافند استان تهران که با حضور استاندار و سایر مسئولان دستگاه های مربوطه برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه چهارم تا دهم آبان گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل است، در جلسه امروز نحوه برگزاری برنامه ها و چگونگی انجام آن توسط دستگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در هفته پدافند غیرعامل بیش از 30 برنامه در اداره کل پدافند غیرعامل برگزار می شود که بیش از 10 برنامه آن در قالب رزمایش و مانور توسط دستگاه های اجرایی خواهد بود.

در هفته پدافند غیرعامل بیش از 30 برنامه در اداره کل پدافند غیرعامل برگزار می شود که بیش از 10 برنامه آن در قالب رزمایش و مانور توسط دستگاه های اجرایی خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران افزود: یکی از مهم ترین بحث های جلسه امروز در این شورا، فرهنگسازی پدافند غیرعامل در بین آحاد جامعه است و کارگروه های آن با هدف آموزش دانش آموزان و دانشجویان فعالیت خود را آغاز کرده است.

خسروجردی ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر شده در تمام استان ها قرارگاه های زیستی سایبری وجود داشته باشد، در حال حاضر در تهران قرارگاه های پرتویی، زیستی و سایبری فعال است.

وی درباره ایجاد رشته های دانشگاهی با موضوع پدافند غیرعامل، گفت: در حال حاضر در دانشگاه های مالک اشتر و امام حسین (ع) دانشجویان در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع پدافند غیرعامل تحصیل می کنند و اخیرا ابلاغی صورت گرفته تا بتوانیم دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه رشته پدافند غیرعامل هستند، به عنوان خدمت سربازی در حوزه خودمان به کار گیریم.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران، از امسال بحث پدافند غیرعامل نیز وارد کتاب های درسی مدارس شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

بخش سفیران تبیان