تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد موفق آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس گفت: در حال حاضر به ازای هر 5 دانش آموز یک رایانه در مدارس کشور وجود دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک رایانه به ازای هر 5 دانش آموز در مدارس

یک رایانه به ازای هر 5 دانش آموز در مدارس


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد موفق آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس گفت: در حال حاضر به ازای هر 5 دانش آموز یک رایانه در مدارس کشور وجود دارد.


یوسف نوری  با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر روند هوشمندسازی مدارس بسیار خوب است و به ازای هر 5 دانش آموز یک رایانه در مدارس کشور وجوددارد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در بحث هوشمندسازی، توانمندسازی نیروی انسانی است که با توجه به تجهیز نسبتاً خوب مدارس به وسایل هوشمند، باید از این به بعد روی توانمندسازی معلمان برای تدریس هوشمند کار کرد. البته توانمندسازی معلمان نیز در سال 90 و 91 خوب بود، اما در سال 92 با توجه به تخصیص اندک بودجه، ضرب آهنگ توانمندسازی کند شد.

نوری درباره اینکه روند هوشمندسازی مدارس در گام نخستن با مشکلاتی همراه است و بسیاری از معلمان و والدین از این روند هوشمندسازی گلایه دارند، گفت:  هوشمندسازی باید تناسب با توانمندسازی نیروی انسانی داشته باشد. در حال حاضر مدارسی در کشور وجود دارد که سیستم و تجهیزات دارند، اما معلم و دانش اموز هنوز یاد نگرفته اند که با این تجهیزات چگونه کار کنند. من ادعا نمی کنم که به صورت کامل هوشمند شده ایم، اما به تناسب اعتبار و زمان لازم، روند خوبی داشته ایم.

هدف گذاری ما تا پایان برنامه پنجم توسعه تجهیز 28 هزار مدرسه به تجهیز وسایل هوشمند بود که امروز قبل از اتمام برنامه ما به هدف گذاری لازم رسیده ایم.

وی با بیان اینکه معلم تا زمانیکه نحوه کار کردن با تجهیزات را فرا نگیرد، نمی توان گفت که هوشمندسازی مدارس به صورت صد درصدی انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه کاربرد و استفاده از تجهیزات هنوز انتظارات کامل نشده است و امیدواریم در دولت جدید اعتبار لازم برای توانمندسازی معلمان اختصاص داده شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تصریح کرد: هدفگذاری ما تا پایان برنامه پنجم توسعه تجهیز 28 هزار مدرسه به تجهیز وسایل هوشمند بود که امروز قبل از اتمام برنامه ما به هدف گذاری لازم رسیده ایم.

وی همچنین درباره ورود تبلت به مدارس کشور توضیح داد: در حال حاضر سه کلاس در پایتخت به صورت آزمایشی با تبلت کار می کنند، اما برای ورود تبلت به مدارس کل کشور باید نرم افزارهای کنترل شده ای روی تبلتها نصب شود تا معلم و شاگرد بتوانند با اینترانت ملی و همچنین با استفاده از سیستم عامل اندروید از تبلت ها استفاده کنند که این موارد همگی به شرکت مورد نظر سفارش داده شده است.

نوری توضیح داد: سه کلاس پایتخت در حال حاضر در دو درس قرآن و کار و فناوری از تبلت استفاده می کنند.

نوری همچنین درباره هوشمندسازی مدارس عشایری گفت: 100 میلیون تومان برای خرید تبلت یا لپ تاپ در اختیار سازمان مدارس عشایری قرار گرفته است تا آنها در مرحله اول به صورت سیار تجهیزات برای آموزش داشته باشند و با تخصیص اعتبار قطعاً بودجه بیشتری به آنها داده می شود.


منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان