تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به رأی‌آوری سه وزیر پیشنهادی خود، به شرایطی که کشور در آن قرار دارد اشاره کرد و گفت: دولت هرگز به حاشیه‌پردازی وقت خود را مشغول نکرده و نخواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیدوارم این آخرین دفاع ام از وزرا باشد


رییس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به رأی‌آوری سه وزیر پیشنهادی خود، به شرایطی که کشور در آن قرار دارد اشاره کرد و گفت: دولت هرگز به حاشیه‌پردازی وقت خود را مشغول نکرده و نخواهد کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی سه وزیر باقیمانده دولت یازدهم، گفت: دوست داشتم جلسه رای اعتماد در محضر نمایندگان مجلس در همان جلسه اول به اتمام برسد و دولت می‌توانست با توان بیشتری در بخش فرهنگی فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: به هر حال این حق نمایندگان محترم است که نسبت به ورزای معرفی شده بر مبنای تحقیقاتشان و همچنین بر مبنای بررسی‌هایشان اظهارنظر کنند.

روحانی در مجلس، رای اعتماد

رییس‌جمهور با بیان اینکه "امیدوارم امروز آخرین روزی باشد که برای کسب رای اعتماد در خدمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم"، اظهار کرد: حضور در مجلس به هر مناسبت و برای زیارت نمایندگان مردم و استفاده از نظرات ایشان، برای دولت و رییس‌جمهور، محترم است.

دولت خود را به حاشیه‌پردازی مشغول نمی‌کند

روحانی با اشاره به شرایط کشور نیز تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت را بر دوش گرفت که کشور از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی و داخلی در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. بنا بر همین شرایط ویژه کشور، دولت هرگز به حاشیه‌پردازی وقت خود را مشغول نکرده و نخواهد کرد.

مجلس از سیاست دولت در زمینه عدم حاشیه‌پردازی حمایت کند

وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شما می‌بینید که دولت در صرف وقت در برابر منتقدان یا حتی برخی مخالفان ممسکانه برخورد می‌کند. دولت نمی‌خواهد در این شرایط وظایف اصلی خود را فراموش کند؛ چراکه این دولت آنچنان برای استفاده از فرصت مُصِر بود که برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در روز تحلیف لیست ورزای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: بر این اساس، ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که از سیاست دولت در زمینه عدم حاشیه‌پردازی حمایت کند.

از نجفی و میلی‌منفرد و سلطانی‌فر تشکر می‌کنم

در ادامه، روحانی ضمن تشکر سه وزرای پیشنهادی که نتوانستند رأی کافی اعتماد را از مجلس جلب کنند، اظهار کرد: لازم می‌دانم از سه وزیر پیشنهادی محترم یعنی آقای دکتر نجفی و دکتر میلی منفرد و همچنین مهندس سلطانی‌فر که هر سه از مدیران شایسته و لایق این نظام هستند و در آغاز کار دولت دست همکاری با دولت را فشردند صمیمانه تشکر کنم و برای آنها در هر جایی که مشغول خدمت هستند از خداوند متعال مزید توفیقشان را خواستار باشم.

دولت اقدامات آقای توفیقی در مدت سرپرستی را تائید می‌کند

وی با اشاره به عملکرد سرپرست وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در این مدت گفت: من بصورت ویژه از آقای توفیقی که در مدت دو ماه گذشته سرپرستی وزارت علوم را بر عهده گرفتند تشکر می‌کنم. ایشان در این مدت سیاست‌های دولت را اجرا کردند و اکنون که هنگام معرفی وزرا بود به دلیل مصلحت بسیار نجیبانه و عالمانه همانطور که از مدیران لایقی که از ایشان انتظار می‌رفت، برخورد کردند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "دولت از راه و خط خود عقب‌نشینی نمی‌کند"، تصریح کرد: دولت بر مبنای آرای مردم موظف است بر مسیری که مردم با رای‌شان در 24 خرداد برای دولت مشخص کردند، حرکت کنند؛ حال ممکن است بنا به دلایلی مجری سیاست‌ها تغییر کند اما راه، همان راه است و دولت اقدامات آقای توفیقی در مدت سرپرستی ایشان را تائید می‌کند؛ چراکه ایشان فردی خلیق و عالم‌، اندیشمند و معتدل هستند.

این دولت در پی تقابل با جناح، حزب یا تشکل‌ها نیست

روحانی در ادامه سخنان خود در مجلس، به اهمیت موضوع وحدت ملی در کشور اشاره کرد و گفت: اجماع و وحدت ملی برای این دولت، اصل است. این دولت نمی‌خواهد دولت 18 یا 19 میلیون نفر باشد. این دولت، دولت 75 میلیون نفر است. این دولت تعلق به جناح، حزب، تشکل یا قبیله‌ای ندارد. این دولت متعلق به همه مردم ایران است و هیچگاه در پی تقابل یا مقابله با هیچ جناح یا حزب و تشکلی نبوده است.

گرچه دولت در کوتاه‌مدت به دلایل خاصی به ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و حل معضلات اقتصادی توجه دارد و در سیاست خارجی برای باز کردن راه‌های تعامل سازنده تلاش می‌کند، ولی برای بلندمدت و میان‌مدت می‌داند که فرهنگ مهمترین بخش است و همه مجریان باید به آن توجه کنند

به وحدت و همدلی نیاز داریم

رییس‌جمهور افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که ما نیاز به وحدت و همدلی داریم، بویژه وحدت و همدلی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت خدمتگزار. ما همه باید دست به دست هم بدهیم و این راه را پیش ببریم.

اگر مجلس و دولت در کنار یکدیگر نباشند، در اهداف خود موفق نخواهیم بود

وی ادامه داد: من در اینجا با صراحت در محضر مردم ایران اعلام می‌کنم که دولت در مسیر راه و اهداف خود موفق نخواهد بود اگر مجلس با همه توان خود در کنار دولت و دولت در کنار مجلس نباشد. ما به همه جهان اعلام می‌کنیم که ما حاکمیت واحد هستیم. دولت، منتخب مردم است و نمایندگان مردم نیز منتخب مردم هستند. همه معتقد به قانون اساسی، منافع ملی، مصالح ملی و اجری تدابیر رهبری هستند. همه باید تلاش کنیم که نظرات و تدابیر رهبر معظم انقلاب را عملیاتی و اجرایی کنیم. تکرار شعار نکنیم و مدام نگوییم رهبری چنین فرمودند و چنان فرمودند. رهبری با بیان روشن، نظراتشان را بیان کرده و می‌کنند و ما باید برنامه‌های اجرایی آن تدابیر را تهیه، اجرا و عملیاتی کنیم. بی‌تردید در چنین شرایطی با وحدت، اعتماد، یگانگی و انسجام به خوبی از شرایط سخت امروز عبور خواهیم کرد.

از نقد عالمانه و دلسوزانه با همه وجود استقبال می‌کنیم

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به مسایل سیاست خارجی گفت: ما در شرایط خاص امروز در پای میز مذاکره با دیگران نشسته‌ایم و باید از حقوق و منافع ملی‌مان و اهداف‌مان به خوبی دفاع کنیم؛ با منطق، استدلال و با استفاده از هنر دیپلماسی. در چنین شرایطی ما نیازمند به حمایت همه مردم و حمایت همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: این بدان معنا نیست که کسی به دولت نقد نکند. ما همواره از نقد عالمانه، دلسوزانه و نقدی که بتواند تصحیح‌کننده باشد با همه وجود استقبال می‌کنیم. نقدی که در چارچوب اخلاق، اندیشه و قواعد بازی سیاسی باشد اما در عین حال همه مردم ما شرایط خاص این زمان را مد نظر قرار می‌دهند.

برخلاف تصور، اولویت این دولت تنها اقتصاد یا سیاست خارجی نیست

روحانی با بیان اینکه "برخلاف آنچه که برخی می‌گویند، اولویت این دولت تنها اقتصاد یا سیاست خارجی نیست"، خاطرنشان کرد: گرچه دولت در کوتاه‌مدت به دلایل خاصی به ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و حل معضلات اقتصادی توجه دارد و در سیاست خارجی برای باز کردن راه‌های تعامل سازنده تلاش می‌کند، ولی برای بلندمدت و میان‌مدت می‌داند که فرهنگ مهمترین بخش است و همه مجریان باید به آن توجه کنند.

رییس‌جمهور افزود: ناوگان فرهنگی دولت یعنی سه وزیری که برای کسب رای اعتماد به خانه ملت آمده‌اند و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد و سایر مسئولان که به موضوع فرهنگ مربوط می‌شوند می‌دانند که بار رسالت سنگینی را در این مقطع بر دوش دارند، بویژه سه وزیری که امروز در خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هستند. یعنی سرنوشت میلیون‌ها جوان و نوجوان با فعالیت این سه وزارتخانه رقم زده می‌شود.

روحانی در مجلس، رای اعتماد

وی با بیان اینکه "افرادی که برای این سه وزارتخانه معرفی شده‌اند، با مشورت‌های فراوان انتخاب شدند"، به اهمیت مواردی همچون پایبندی به موازین دینی، قانون، اخلاق و مهارت حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: سوابق، مدیریت،‌ توانمندی‌ها، اعتقاد به قانون اساسی و اجرای برنامه و قانون در انتخاب اعضای دولت از جمله این سه نفر به عنوان اصل و اساس بوده است.

دانشگاه باید مدیریت فردای کشور را بر دوش خود احساس کند

رییس‌جمهور با بیان اینکه "دانشگاه باید دانشگاه باشد"، گفت: دانشگاه باید محل دانشمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان باشد. دانشگاه یعنی جمع فرهیختگان امروز که همان اساتید هستند و جمع فرهیختگان فردای جامعه یعنی دانشجویان. دانشگاه باید مدیریت فردای کشور را بر دوش خود احساس کند.

به دنبال وزیری بودیم که دانشگاه را دانشگاه بداند نه دارالتأدیب

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه "ما به دنبال وزیری بودیم که در مرحله اول کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها را ارتقا بخشد"، خاطرنشان کرد: این به معنای توسعه انسانی و توسعه علوم و دانش است. برای این کار ما باید آنچنان از لحاظ علمی توانمند باشیم که بتوانیم با کشورهای پیشرفته علمی رقابت کنیم. ما به دنبال وزیری بودیم که بر این امر اعتقاد داشته باشد که دانشگاه، دانشگاه است نه باشگاه و دارالتأدیب.

دانشگاه محیط تقابل گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نیست

وی همچنین افزود: دانشگاه محل فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیست. دانشگاه و دانشجویان ابزار قدرت‌های سیاسی نیستند. دانشجویان در کنار تحصیل علم و کسب مهارت‌های لازم باید عمیقاً به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خود توجه داشته باشند و آن را درک و لمس کنند و درباره آن بحث کنند اما محیط دانشگاه محیط تقابل گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نیست.

در دانشگاه باید آزادی بیان و استقلال حاکم باشد

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه "دانشگاه باید از آزادی‌های آکادمیک برخوردار باشد"، اظهار کرد: باید در دانشگاه آزادی بیان و استقلال حاکم باشد؛ گرچه آزادی بیان برای همه جامعه است اما در محیط علم و دانش نیاز به محیطی آرام‌تر و آزادتر داریم؛ محیطی که بتوانیم به تعبیر رهبری، کرسی‌های آزاداندیشی را تشکیل دهیم.

تحمل مطهری‌ها و بهشتی‌ها را نیاز داریم

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه "ما باید قدرت تحمل را برای شنیدن افکار و نظرات دیگران بوجود بیاوریم"، تصریح کرد: ما می‌خواهیم میراث‌دار شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری باشیم که گفت دوست دارد حتی یک مارکسیست هم در دانشگاه کرسی داشته باشد تا سخن بگوید و ما هم به او جواب بدهیم. ما تحمل شهید مطهری‌ها و بهشتی‌ها را نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه "نباید به خاطر یک حرکت کوچک، خود را آماده تنش و برخورد کنیم"، افزود: دانشگاه‌های ما باید الگو باشند. ما می‌خواهیم دانشگاه‌ها استقلال داشته باشند به این معنا که دانشگاه‌ها به رشدی رسیده‌اند که می‌توانند اکثریت مسائل خود را در چارچوب قانون حل کنند. هر مقدار تمرکزگرایی کمتر باشد و هر مقدار مدیریت دانشگاه را به خود دانشگاه و اساتید واگذار کنیم، دانشگاه پیشرفت می‌کند.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: ما به دنبال مراکز آموزش عالی‌ای هستیم که با دنیا در تعامل باشند. ما باید بدانیم پیشرفت علمی در انزوا حاصل نمی‌شود. پیشرفت علمی در سایه تعامل با جهان علم و دانش در سراسر دنیا محقق می‌شود. ما پیرو همان پیامبری هستیم که به پیروان خود توصیه کرد برای کسب علم به دورترین نقاطی که کمترین اشتراک فرهنگی با شما دارند، بروید و پیامبر(ص) فرمود "اطلبوا العلم ولو بالصین".

روحانی اضافه کرد: تاکید می‌کنم که ما نیازمند دانشگاهی هستیم که جزیره‌ای جداگانه از جامعه نباشد بلکه دانشگاهی می‌خواهیم که بتواند مهارت‌های لازم را به دانشجو بیاموزد تا آنها پس از دوران دانشگاه بتوانند به جامعه خدمت‌رسانی کنند.

به فرهنگ‌های قومی و خرده فرهنگ‌ها نیز احترام بگذاریم

روحانی در ادامه با تاکید بر این‌که دانشگاه باید به صنعت،‌تولید و بازار،‌جامعه و بازار کار منتقل شود، اظهار کرد: چنین وزارتخانه‌ای که می‌خواهد این تحولات را در دانشگاه بر عهده بگیرد، نیازمند انسان فرهیخته است که هم اهل علم و هم اهل حلم باشد.

شما می‌بینید که دولت در صرف وقت در برابر منتقدان یا حتی برخی مخالفان ممسکانه برخورد می‌کند. دولت نمی‌خواهد در این شرایط وظایف اصلی خود را فراموش کند؛ چراکه این دولت آنچنان برای استفاده از فرصت مُصِر بود که برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در روز تحلیف لیست ورزای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کرد

وی با بیان این‌که دکتر فرجی دانا دارای این شایستگی‌ها است، ادامه داد: دکتر فرجی دانا این شایستگی را دارد که این تحول را در دانشگاه‌ها پیگیری کند، نام دکتر فرجی دانا در اولین لیستی که دولت برای وزارتخانه علوم و تحقیقات فناوری آماده کرده بودیم دیده می‌شود، اما به دلیل اشتغالات ایشان در آن مقطع نمی‌توانستند مسوولیت این وزارتخانه را عهده‌دار شوند.

رییس جمهور با بیان این‌که فرجی دانا در محیطی مذهبی همچون قم پرورش یافته است، گفت: دکتر فرجی دانا در دانشگاه‌های مطرح داخل و خارج از کشور درس آموخته و مدیریت محیط‌های علمی و آموزشی مختلفی را از دانشکده تا دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه تهران بر عهده داشته است. وی بخشی از دوران زندگی‌اش را در خدمت سپاه پاسداران و در دفاع مقدس سپری کرده است.

روحانی با اشاره به جلساتی که فرجی دانا داشته است، تصریح کرد: زمانی که من با ایشان در مورد آینده دانشگاه صحبت می‌کردم، احساس کردم که در همه موارد با ایشان هم نظر و هم فکر هستم و ایشان نیز برنامه‌های دولت را پذیرفته و توان اجرایی این برنامه‌ها را دارد. ما می‌توانیم به واسطه ادب‌،اخلاق و صبوری و حلم ایشان شاهد دانشگاه‌های عالم‌تر ،آرام‌تر و آزادتر در ماه‌های آینده باشیم و چنین دانشگاهی می‌تواند مدیران لایق آینده را تحویل جامعه دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که در زمینه آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد خاطر نشان کرد: ما نیاز داریم که از مدارسی که حافظ محور هستند به سمت مدارس یادگیری محور و استدلال محور حرکت کنیم، ما به مدارسی نیاز داریم که در بسیاری از مواد درسی خلاقیت دانش‌آموزان را افزایش دهد. ما به مدارسی نیاز داریم که در کنار علوم طبیعی برای علوم انسانی و اجتماعی نیز به اندازه کافی اهمیت قائل شود.

روحانی با تاکید بر این‌که به مدارسی نیازمند هستیم بتواند نوجوانان را در ابتدای تحصیل با وظایف اجتماعی و اختیارات مدنی آشنا کند ادامه داد: بحث اختیار، تکلیف و وظیفه باید برای دانش‌آموزان از کلاس‌های اولیه مدارس تبیین شود. مدارس ما باید دانش‌آموزان را از شفاهی‌ محور بودن به کتبی محور بودن هدایت کند.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که ما نیاز داریم که از دوران دبستان دانش‌آموزان را به مباحثه و گفت‌وگو عادت دهیم ،افزود: ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم باید مدارس‌مان از دوران دبستان با تحولات و فناوری‌های جدید آشنا شوند چرا که در کشورهای پیشرفته استفاده از فضای مجازی و اینترنت از دبستان‌ها آغاز می‌شود.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر این‌که باید ضمن تقویت هویت اسلامی ایرانی در سراسر کشور به فرهنگ‌های قومی و خرده فرهنگ‌ها نیز احترام بگذاریم، گفت: ما باید اصل 15 قانون اساسی را اجرایی و عملیاتی کنیم و این کار باید نیز از دبستان‌ها آغاز شده و در مراحل مختلف تحصیل تا پایان دوره متوسطه ادامه پیدا کند. ما در آموزش و پرورش نیازمند تحول هستیم و باید بار آموزش و پرورش بین دوش دولت‌،مردم و نهادی دیگر تقسیم شود تا بتوانیم شاهد محیطی بهتر و شرایط بهتر و رقابت‌تری در محیط آموزش و پرورش باشیم.آقای فانی شخصیتی است می‌تواند بار این تحول را بر دوش گیرد.

روحانی در مجلس، رای اعتماد

امیدوارم در پایان وقت شاهد تکمیل کابینه دولت یازدهم باشیم

روحانی در ادامه سخنان خود در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان جزو سابقون هستند و ایشان در طی سی سال اخیر در مساله آموزش و پرورش صاحب نظر بوده‌اند.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که ایشان همه مراحل اداری را از معاونت یک اداره در تهران تا مسئولیت آموزش و پرورش در یک استان و مراحل دیگر را طی کرده‌اند، و تجربیات لازم مدیریتی را دارند، تصریح کرد: ایشان از دانش کافی برخوردار هستند، تحصیلات خود را در دانشگاه‌ معتبر انجام داده‌اند و برای ساماندهی نیروی انسانی تخصص لازم را دارند. تجربه عملی لازم را نیز دارند و از روزی که به عنوان سرپرست وزارتخانه معرفی شده‌اند، بازخورد این موضوع در میان آنهایی که سابقه در آموزش و پرورش دارند بازخورد مثبتی بوده است و امیدواریم که ایشان بتوانند این راه سخت و صعب به خوبی طی کنند و عالم‌پروری ، تزکیه نمودن و مهارت آموزی جوانان و نوجوانان مان به دست این وزارتخانه و با مدیریت دکتر فانی بهتر از گذشته ادامه پیدا کند.

روحانی در ادامه به اهمیت وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و با بیان این‌که مسئولین این وزارتخانه شامل 70 میلیون جمعیت کشور است گفت: در آنجا که از ورزش همگانی حرف می‌زنیم که برای ما بسیار مهم است در آنجا که از عدالت در امکانات ورزشی حرف می‌زنیم آنجا که بحث از فضای ورزشی می‌کنیم و آنجا که باید عقب‌ماندگی گذشته در مورد ورزش بانوان را جبران کنیم و ورزش را به عنوان یکی از پایه‌های سلامت مردم بدانیم که باعث شادی و نشاط مردم است، صحبت از قسمتی از فعالیت‌هایی است که از مسئولیت‌های این وزارتخانه به شمار می‌رود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ورزش می‌تواند به بهترین شکل اوقات فراغت جوانانمان را پر کند، گفت: ورزش می‌تواند در کار جمعی به جوانان مهارت دهد و رقابت‌های سالم و اجتماعی را به وجود آورد. ورزش می‌تواند غرور ملی ایجاد کند؛ ورزش می‌تواند بخشی از تعامل سازنده با جهان باشد. در دیپلماسی عمومی ، دیپلماسی ورزش همواره کارآیی خود را نشان داده است کما اینکه دیپلماسی علمی نیز در مقاطع مختلف برای دیپلماسی کارآمد بوده است.

وی با بیان این‌که ورزش همگانی ، قهرمانی و حرفه‌ای باید توسط افرادی اداره شود که با نظر علمی به این مساله نگاه می‌کنند، ادامه داد: مهارت‌های اجتماعی جوانان، تلاش برای اشتغال جوانان، ازدواج آن‌ها، پر کردن ساعت فراغت آن‌ها، ایجاد نشاط در جوانان، رقابت‌های سیاسی اجتماعی جوانان و مشارکت جوانان در مسایل سیاسی اجتماعی و صدها مسایل دیگری که به نسل جوان ما مربوط می‌شود، از مسایل مهمی است که باید پیگیری شود و ما برای این مسئولیت وزارت ورزش و جوانان آقای دکتر صالحی امیری را به مجلس شورای اسلامی معرفی کردیم.

خواست من از نمایندگان مجلس این است که در چارچوب وظایف قانونی خود بررسی صلاحیت سه وزیر را در خانه ملت ادامه دهند و ما در پایان وقت شاهد تکمیل کابینه دولت یازدهم باشیم و قول دولت مردم عزیز این است که با این تکمیل، حرکت در فضای فرهنگی سرعت بیشتری خواهد یافت

رییس‌جمهور در ادامه گفت: باید تعبیر کنم صالحی امیری فردی جامعه‌شناس است که به مسائل اجتماعی جوانان و ورزش آگاهی دارد و با دیدی آسیب‌شناسی به این مسائل می‌نگرد. وی از زمانی که معاون وزیر بود و با شورای عالی امنیت ملی همکاری داشت، تا زمانی که خود در شورای عالی امنیت ملی یکی از معاونت‌ها را به عهده گرفته و تا زمانی که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت مسئولیت بخش فرهنگی اجتماعی را بر عهده داشت، همواره فردی دقیق، اخلاقی و پرتلاش بوده است.

روحانی در ادامه با بیان این‌که حداقل به مدت 9 تا 10 سال با صالحی امیری همکاری داشته است، خاطرنشان کرد: او از لحاظ علمی فردی صاحب‌نظر و صاحب قلم با تالیفات متعدد و متخصص است و در مدت دو ماهی که سرپرست این وزارتخانه را بر دوش گرفته به خوبی از اداره آن بر آمده است.

وی در پایان گفت: خواست من از نمایندگان مجلس این است که در چارچوب وظایف قانونی خود بررسی صلاحیت سه وزیر را در خانه ملت ادامه دهند و ما در پایان وقت شاهد تکمیل کابینه دولت یازدهم باشیم و قول دولت مردم عزیز این است که با این تکمیل، حرکت در فضای فرهنگی سرعت بیشتری خواهد یافت.

بخش سیاست تبیان

منبع : ایسنا