تبیان، دستیار زندگی
برنده شدن آلیس مونرو نویسنده کانادایی در جایزه ادبی نوبل امسال، تاثیر زیادی در فروش کتاب‌هایش در ایران و فروشگاه مرکزی شهر کتاب داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مونرو در صدر شهر کتاب


برنده شدن آلیس مونرو نویسنده کانادایی در جایزه ادبی نوبل امسال، تاثیر زیادی در فروش کتاب‌هایش در ایران و فروشگاه مرکزی شهر کتاب داشته است.

مونرو در صدر شهر کتاب

با انتشار فهرست کتاب‌های پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه دوم مهر ماه، می‌توان در کنار عنوان کتاب‌های پرفروش این مدت، نام تعدادی از آثار آلیس مونرو برنده امسال جایزه نوبل ادبی را مشاهده کرد.

برنده شدن آلیس مونرو در جایزه ادبی نوبل، در فروش کتاب‌هایش در فروشگاه مرکزی شهر کتاب نیز مانند دیگر فروشگاه‌های کتاب ایران، بی‌تاثیر نبوده است و این تاثیر را می‌توان در فهرست پرفروش‌های حوزه داستان در مدت مورد نظر مشاهده کرد. «گریزپا»، «خوشبختی در راه است»، «رویای مادرم» و «عشق زن خوب» عناوینی از آثار مونرو هستند که با ترجمه مترجمان و ناشران مختلف در کشور به چاپ رسیده و اینک در فهرست پرفروش‌های شهر کتاب جا گرفته‌اند. علاوه بر این کتاب‌ها، می‌توان نام کتاب «کمی دیرتر» را هم در میان پرفروش‌های بخش داستانی شهر کتاب مرکزی مشاهده کرد.

همچنین «فیه‌ مافیه (مقالات مولانا)»، «نیایش (پژوهشی در تاریخ و روان‌شناسی دین)»،«آیا آدم ندید»، «مقدس و نامقدس» و «عاشقانه‌ها» بیشترین فروش را در میان کتاب‌های حوزه دین و عرفان داشته‌اند. در میان قفسه‌های کتاب‌های روانشناسی هم «بازی‌‌ها»، «شفای زندگی»، «انسان در جست‌وجوی معنی»، «نیمه تاریك وجود» و «وضعیت آخر» پرفروش بوده‌اند.

«می‌‌ترسم بعد از مرگ هم كارگر باشم»، «سهراب سپهری سروده‌ها (جیبی با CD)»، «سیاه مشق (رقعی)»، «باران برای تو می‌‌بارد» و «101 شعر ماندگار» مجموعه‌های پرفروش حوزه شعر در این مدت هستند و «در باب حكمت زندگی»، «اخلاق (قدم اول)»، «دریدا (قدم اول)»، «كانت (قدم اول)» و «ترس و لرز» هم عناوین پرفروش بخش فلسفه فروشگاه شهر کتاب مرکزی در نیمه دوم مهر هستند.

«گریزپا»، «خوشبختی در راه است»، «رویای مادرم» و «عشق زن خوب» عناوینی از آثار مونرو هستند که با ترجمه مترجمان و ناشران مختلف در کشور به چاپ رسیده و اینک در فهرست پرفروش‌های شهر کتاب جا گرفته‌اند.

«برای تاریخ می‌گویم»، «جنگ دوست‌داشتنی»، «خاطرات شفاهی شعید محمدحسن نظرنژاد (بابانظر)»، «خدا بود و دیگر هیچ نبود» و «10 شاعر انقلاب» پرفروش‌های انقلاب و دفاع مقدس هستند. در میان کتاب‌های پرفروش هنری هم می‌توان نام کتاب‌هایی چون «به روایت ناصر تقوایی»، «معماری ایران 1 و 2»، «مدیریت چشم مخاطب»، «درباره نگاه به عکس‌ها» و «فرهنگ مصور عکاسی» را دید.

«راهکارهای توانمندسازی مغز»، «رساله‌ای در فیزیک فلسفی»، «رازها و رمزهای کیهان» و «شکل‌گیری حافظه» کتاب‌هایی هستند که در بخش کتب علمی بیشترین فروش را داشته‌اند.

«چطور وقتی هیچ حسابمان می‌‌كنند زنده بمانیم»، «شاوزدنگهه 3 – حماسه نجات»، «وحشی‌‌ترین‌ها مسخره‌ترین‌ها بامزه‌ترین‌ها و خفن‌ترین‌های دنیا»، «چکار کنم اگر خیلی نگران می‌شوم (چکار کنم اگر)» و «طولانی‌‎ترین آواز نهنگ» کتاب‌هایی هستند که در میان قفسه‌های کتاب نوجوان بیشترین میزان فروش را داشته‌اند.

در بخش کتاب کودک، نیز این عناوین پرفروش بوده‌اند: «وقتی خوشحال می‌‌شوم (مجموعه کتاب‌های خرگوش)»، «كتاب دوستت دارم (دنیای دوست داشتنی من)»، «نامه‌های فلیكس خرگوش كوچولو به سفر دور دنیا می‌‌رود»، «برسد به دست معلم عزیزم» و «مجموعه فسقلی‌ها».

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: مهر