تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی برابر اتریش در آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات جام جهانی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. شاگردان علی دوستی مهر برای رسیدن به جمع تیم های برتر باید به مصاف تیم فوتبال نوجوانان نیجریه بروند که در دیدارهای مرحله مقدماتی ح
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود نوجوانان ایران به مرحله دوم جام‌جهانی


تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی برابر اتریش در آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات جام جهانی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. شاگردان علی دوستی مهر برای رسیدن به جمع تیم های برتر باید به مصاف تیم فوتبال نوجوانان نیجریه بروند که در دیدارهای مرحله مقدماتی حریفانش را با اقتدار شکست داده است.

روز پایانی مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی نوجوانان با برگزاری دیدار تیم فوتبال نوجوانان ایران برابر اتریش در ورزشگاه زاید بن خلیفه شهر العین پیگیری شد که طی آن شاگردان علی دوستی مهر موفق شدند با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهند و به عنوان تیم دوم بعد از آرژانتین راهی مرحله بعد شوند.

فوتبال نوجوانان

شاگردان علی دوستی مهر که قبل از این برابر تیم های آرژانتین و کانادا به تساوی رسیده بودند و دو امتیاز داشتند، برای رسیدن به مرحله بعدی نیاز به پیروزی برابر اتریش داشتند و به همین خاطر از همان دقایق اول روی دروازه حریف اروپایی خود حمله کردند و موقعیت های خوبی را هم بوجود آودند اما در نیمه اول تنها یک بار در دقیقه 36 توسط یوسف سیدی به گل رسیدند. البته در نیمه اول تیم اتریش هم موقعیت های مناسبی برای گلزنی داشت اما مدافعان ایران عملکرد کم اشتباهی داشتند.

با شروع نیمه دوم تیم فوتبال نوجوانان اتریش که برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی داشت بازی را هجومی آغاز کرد و صاحب موقعیت های خوبی هم برای به تساوی کشاندن بازی شد اما تیم ایران با دفاعی کم اشتباه دل به ضد حملات داشت. شاگردان دوستی مهر در ضد حملات صاحب موقعیت های خیلی خوبی شدند اما کم تجربگی و البته کم تعداد بودن در خط حمله باعث شد بر تعداد گل های تیم ایران افزوده نشود.

تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی در دیدار برابر اتریش 5 امتیازی شد و به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله یک هشتم نهایی شد که براساس برنامه باید به مصاف نیجریه تیم اول گروه ششم برود. نیجریه یکی از بهترین تیم های دور مقدماتی است که دیدارهایش را با اقتدار به پایان برده است.

دوستی‌مهر: آمده‌ایم تا شگفتی‌ساز شویم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با اشاره به اینکه تیمش برای شگفتی سازی به جام جهانی امارات آمده است، گفت: قطعا بازی کردن با نیجریه کار بسیاری سختی است اما آمده‌ایم تا شگفتی ساز جام شویم، علی دوستی‌مهر پس از پیروزی تیم فوتبال نوجوانان ایران برابر اتریش و صعود ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان 2013 امارات، در نشست خبری ضمن بیان مطلب فوق گفت: در رده نوجوانان احساس خیلی دخیل است و هر لحظه احتمال اشتباه آنها وجود دارد. به همین دلیل اگر توپ در زمین حریف باشد کمتر ضربه می‌خوریم.

فوتبال نوجوانان

وی افزود: باید از تیم پرقدرت اتریش تقدیر کنم زیرا تیم بزرگی بودند، سه بازیکن این تیم در بوندس لیگا و چند نفر در تیم‌های بزرگسال باشگاهی این کشور به میدان می‎‌روند به همین دلیل تیم قدرتمندی بودند.سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در مورد اینکه دفاع و دروازه‌بان این تیم به خوبی از مهاجمان و بازیکنان هجومی حمایت کردند، اضافه کرد: اگر دفاع و دروازه‌بان از مهاجمان حمایت نکنند، نمی‌توانند در جام جهانی بازی کنند. ما کار ساده‌ای نکردیم و تنها اصول فوتبال را رعایت کردیم.وی همچنین تصریح کرد: رده زیر 17 سال تازه شروع فوتبالشان است و تمام اشتباهات را باید در این رده انجام دهند، دلیل آنهم استرس است. همه تیم‌ها قدرتمند هستند و بازی با آرژانتین، کانادا و اتریش برای نوجوانان بسیار استرس آور بود، همین مساله به آنها ضربه زد.

دوستی‌مهر در ادامه یادآور شد: با یک لغزش می‌توانستیم به مرحله بعد راه پیدا نکنیم. طبیعی است در این شرایط ایجاب می‌کند، بازیکن دچار اشتباه شود و باید اینقدر اشتباهات را در این رده انجام دهند تا پخته شوند.وی در مورد دیدار با نیجریه هم ادامه داد: نزدیک به 30 سال است در فوتبال کار می‌کنم که 20 سال آن در رده‌های پایه است. تا جائیکه یادم هست همیشه نیجریه یا قهرمان بوده، یا نایب قهرمان و یا جزو چهار تیم برتر جام جهانی در رده نوجوانان. آنها در کنار برزیل تیم‌های فوق‌العاده قدرتمندی هستند.

آمده‌ایم تا شگفتی ساز جام شویم، به همین دلیل قول می‌دهم بازی پرقدرتی را برابر نیجریه ارائه کنیم

قطعا بازی کردن با این تیم کار بسیاری سختی است اما آمده‌ایم تا شگفتی ساز جام شویم، به همین دلیل قول می‌دهم بازی پرقدرتی را برابر نیجریه ارائه کنیم.علی دوستی مهر در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران عاشق تیم ملی کشورشان هستند و با دعاهایشان کمک کردند ما به مرحله بعد صعود کنیم. ضمن اینکه مردمی هم که در امارات بودند مثل رسانه ها حامی ما بودند و با حضورشان در ورزشگاه ها با بازیکنان ما روحیه دادند. همچنین باید از دولتمردان کشورمان تشکر کنم. از آقای قالیباف، کاشانی، هدایتی و رویانیان که با تماس هایشان به ما دلگرمی دادند.

برنامه کامل مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد

در پایان مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی نوجوانان 2013 امارات، تیم‌های صعود کننده به جمع 16 تیم برتر جام و برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتها مشخص شد. مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان 2013 امارات عصر امروز جمعه با برگزاری چهار مسابقه از گروه‌های E و F به پایان رسید و چهره 16 تیم راه یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات درحالی مشخص شد که تیم ایران در این مرحله باید به مصاف تیم نیجریه برود.

فوتبال نوجوانان

برنامه کامل دیدارهای مرحله یک‌هشتم، یکجهارم، نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال این مسابقات به شرح زیر است:

مرحله یک‌هشتم نهایی:

دوشنبه - 06/08/92

* بازی شماره 37: ایتالیا - مکزیک، ساعت 17، ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی

* بازی شماره 38: ژاپن - سوئد، ساعت 17، ورزشگاه شارجه شهر شارجه

* بازی شماره  39: برزیل - روسیه، ساعت 20، ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی

* بازی شماره 40: هندوراس - ازبکستان، ساعت 20، ورزشگاه شارجه شهر شارجه

سه‌شنبه - 07/08/92

* بازی شماره 41: اروگوئه -اسلواکی، ساعت 17، ورزشگاه امارات شهر راس الخمیه

* بازی شماره 42: مراکش - ساحل عاج، ساعت 17، ورزشگاه فجیره شهر فجیره

* بازی شماره 43: آرژانتین - تونس، ساعت 20، ورزشگاه الرشید شهر دبی

* بازی شماره 44: نیجریه - ایران، ساعت 20، ورزشگاه شیخ خلیفه شهر العین

مرحله یک‌چهارم نهایی:

جمعه - 10/08/92

* بازی شماره 45: برنده بازی شماره 39 - برنده بازی شماره  37 ساعت 20، ورزشگاه الرشید شهر دبی

* بازی شماره 46: برنده بازی شماره 40 - برنده بازی شماره 38، ساعت 17، ورزشگاه شیخ خلیفه شهر العین

شنبه - 11/08/92

* بازی شماره 47: برنده بازی شماره 41 - برنده بازی شماره 44، ساعت 20، ورزشگاه ورزشگاه شارجه شهر شارجه

* بازی شماره 48: برنده بازی شماره 43 - برنده بازی شماره 42، ساعت 17، ورزشگاه شارجه شهر شارجه

مرحله نیمه نهایی:

سه‌شنبه- 14/08/92

* بازی شماره 49: برنده بازی شماره 46 - برنده بازی شماره 47، ساعت 20، ورزشگاه الرشید شهر دبی

* بازی شماره 50: برنده بازی شماره 48 - برنده بازی شماره 45، ساعت 17، ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی

دیدار رده‌بندی:

سه‌شنبه- 17/08/92

* بازی شماره 51: بازنده بازی 49 - بازنده بازی 50، زمان و مکان این بازی از سوی فیفا هنوز اعلام نشده است.

دیدار فینال:

سه‌شنبه- 17/08/92

* بازی شماره 52، برنده بازی 49 - برنده بازی 50، ساعت 20، ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر