تبیان، دستیار زندگی
سه دیدار پایانی هفته چهاردهم لیگ برتر در روز یکشنبه برگزار می‌شود و پرسپولیس در ورزشگاه تختی میهمان راه آهن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس چشم به صدر نشینی دارد


سه دیدار پایانی هفته چهاردهم لیگ برتر در روز یکشنبه برگزار می‌شود و پرسپولیس در ورزشگاه تختی میهمان راه آهن است.

سه دیدار پایانی هفته چهاردهم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. نگاهی به این سه بازی می‌اندازیم؛

فجرسپاسی - سایپا؛ حذف شدگان در شیراز
پرسپولیس و راه آهن

فجری‌ها هفته گذشته مقابل مس در کرمان به پیروزی رسیدند تا این هفته با شرایط روحی مناسب‌تری مقابل سایپا قرار بگیرند. فجر که در این فصل برای بقا می‌جنگد اگر بتواند از سایپا سه امتیاز بگیرد ممکن است از رده چهاردهم به رده یازدهم صعود کند. نارنجی‌پوشان کرجی هم بعد از حذف ناباورانه مقابل تیم دسته اولی نفت مسجد سیلمان در جام حذفی می‌خواهند از شوک این باخت خارج شوند. البته آنها در لیگ برتر خوب نتیجه گرفته‌اند و اگر پیروز شوند از رده هفتمی به پله ششم خواهند آمد. فجر البته خیال خودش را با کناره‌گیری از جام حذفی راحت‌ کرده بود و تمام تمرکزش را بر روی لیگ گذاشته است.

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز؛ نبرد قرمز و آبی

آبی‌پوشان جنوبی با شکست مقابل الوند همدان از جام حذفی کنار رفتند و حالا باید در خانه از قرمزپوشان تبریزی پذیرایی کنند. عبدالله ویسی که ظاهرا جام حذفی را جدی نگرفته بود اگر بتواند سه امتیاز از تراکتورسازی در لیگ برتر بگیرد شرایط تیمش در جدول مناسب می‌شود. ضمن اینکه باعث خوشحالی طرفداران فولاد هم می‌شود.

تراکتورسازان هم می‌خواهند همچنان در کورس قهرمانی بمانند و قطعا برای برد به اهواز می‌روند. مجید جلالی با فوتبال خوزستان غریبه نیست و عبدالله ویسی هم می‌داند دیدار سختی دارد. باید دید برخورد قرمز و آبی‌ در اهواز چقدر می‌تواند از نظر فوتبالی جذاب از کار دربیاید. حاشیه‌ها که همیشه در فوتبال ایران حضور پررنگ دارند!

راه آهن - پرسپولیس؛ سرخپوشان مزه صدرنشینی را می‌چشند؟

این بازی قبل از هر چیزی تحت تاثیر حواشی هفته‌های اخیر است. علی دایی و مدیران باشگاه راه‌ آهن بارها علیه یکدیگر موضع‌گیری کردند. دایی چندین بار در مورد عکاس باشگاه راه آهن صحبت کرد. هرچند پس از آن بابک زنجانی مالک پولدار تمام راه آهن تمام باشگاهش را فدای یک تار موی دایی کرد!  علی دایی هم گفت بسیاری از بازیکنان راه آهن دوستان خوبش هستند. بازی در چنین فضایی دوستانه و دشمنانه! برگزار می‌شود.

این بازی قبل از هر چیزی تحت تاثیر حواشی هفته‌های اخیر است. علی دایی و مدیران باشگاه راه‌ آهن بارها علیه یکدیگر موضع‌گیری کردند. دایی چندین بار در مورد عکاس باشگاه راه آهن صحبت کرد. هرچند پس از آن بابک زنجانی مالک پولدار تمام راه آهن تمام باشگاهش را فدای یک تار موی دایی کرد!

از نظر فنی هم بازیکنان پرسپولیس بعد از 120 دقیقه بازی مقابل پدیده مشهد خسته به نظر می‌رسند در حالیکه راه آهن بازی راحتی در جام حذفی داشته است. سرخپوشان در این فصل بیرون از زمین ورزشگاه آزادی با مشکل مواجه شده‌اند. پرسپولیس در همین ورزشگاه تختی یکبار به نفت تهران سه امتیاز داده‌ و اکنون باید در زمین ناهموار این ورزشگاه مقابل تیمی قرار بگیرد که برای رهایی از انتهای جدول می‌جنگد. پرسپولیس در صورتی که بتواند هر سه امتیاز این بازی را بگیرد می‌تواند به عنوان یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی تلقی خواهد شد و سرخپوشان بعد از مدت‌ها می‌توانند مزه صدرنشینی را  در لیگ برتر تجربه کنند. در حالیکه راه آهن در صورت پیروزی از رده پانزدهم به رده چهاردهم صعود خواهد کرد.

حسین نصیری نمین

بخش ورزشی تبیان