تبیان، دستیار زندگی
قبل از هر چیز برای گوهر خیراندیش آرزوی سلامتی می کنیم. او هفته گذشته موقع فیلمبرداری «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» دچار سانحه رانندگی شد و الان در بیمارستان بستری است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : احمد رنجبر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحث داغ عمل زیبایی در تلویزیون

از یک شنبه تا یک شنبه؛ مرور اخبار داغ سینما و تلویزیون


قبل از هر چیز برای گوهر خیراندیش آرزوی سلامتی می کنیم. او هفته گذشته موقع فیلمبرداری «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» دچار سانحه رانندگی شد و الان در بیمارستان بستری است.

بحث داغ عمل زیبایی در تلویزیون

لاله ، لاله و باز هم لاله!

«350 هزار دلار خرج منشی‌ و کارپرداز!» درست حدس زده اید باز هم حرف از «لاله» ای است که مسولان سینمایی دولت قبل به آب داده اند و هر روز خبری عجیب از آن به گوش می رسد. عجیب تر این که مسولان سابق هیچ واکنشی به این اخبار ندارند و انگار نه انگار. بعد از افشاگری‌های مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حال بشنوید از زبان علیرضا سبط‌ احمدی تهیه کننده سابق این فیلم . سبط‌ احمدی چند مدتی تهیه کننده فیلم بود اما بعدا به همراه تیم تولید از این کار استعفا داد. او به ایسنا گفته: «پس از آنکه دیدیم کار پیش نمی‌رود، در جلسه‌ای با آقایان شمقدری و آقامحمدیان در شهریورماه سال گذشته گفتم اگر اجازه دهید یکی از کارگردانان سینمای ایران را بالا سر پروژه بگذاریم تا کار را به سرانجام برساند. در این صورت می‌توانیم «لاله» را با همین گستردگی‌ای که دارد، در جشنواره فجر مشاهده کنیم. اما آقای شمقدری گفتند:نه، لاله بدون آقای نیک‌نژاد نمی‌شود». سبط احمدی در ادامه موضوع بسیار حیرت‌آوری از نظر مدیریتی را نقل می‌کند. او با بیان اینکه کارگردان پروژه 350 میلیون تومان از بنیاد فارابی بدون دلیل پول گرفته است، گفت: سه سال قبل و پیش از آنکه من به پروژه ملحق شوم، بر اساس دستوری که به فارابی داده شده بود، این بنیاد باید یک میلیارد تومان را راسا به آقای نیک‌نژاد پرداخت می‌کرد! در حالی که قاعدتا اگر این پول برای پروژه «لاله» بود، باید به تهیه‌کننده داده می‌شد! اما دوستان فارابی در جلسات مختلف آنقدر مقاومت کردند که این رقم به 350 میلیون تومان (با دلار یک‌هزار تومانی) کاهش یافت و در نهایت با دستور، مجبور به پرداخت این رقم شدند.او با اشاره به اینکه آقای نیک‌نژاد حاضر نمی‌شد وضعیت این رقم را مشخص کند، گفته: هر بار که می‌پرسیدم، ایشان با ترش‌رویی جواب می‌ داد که من خودم می‌دانم! یک روز گفتند این 350 هزار دلار را دولت کانادا بلوکه کرده است! من هم پاسخ دادم «خیلی خوب است. اگر سند و کاغذی از بلوکه شدن پول بیاورید، می‌توانیم ادعا کنیم دولت کانادا که ادعای حقوق بشر و ... دارد، اکنون بودجه یک پروژه فرهنگی را بلوکه کرده است». اما ایشان دو روز بعد گفت «نه! پول بلوکه نشده است، بلکه من با آن حقوق منشی و عواملم را در شرکتی که در کانادا و آمریکا برای پروژه کار کرده‌اند، داده‌ام!»

مسلمی : موضوع اسپانسر در سراسر دنیا موضوعی پذیرفته شده است، اما معضلی که ما با آن روبه‌رو هستم این است که بسیاری از ارگان‌های همسو با نیازهای کودکان، مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و حتی محیط زیست از مشارکت در برنامه‌سازی کودک شانه خالی کرده‌اند و این برای کودکان بسیار خطرناک است

بیچاره بچه های ما

معلوم نیست وقتی نهادهای فرهنگی این قدر پول دارند که 350 هزار دلار فقط یک جا خرج یک منشی می کنند، چرا برای بچه ها هزینه نمی کنند تا این طفلک ها از صبح تا شب به جای دیدن برنامه «کودک» ، «سوپر مارکت» تماشا نکنند؟ بی پولی تلویزیون بدجور دارد بیخ پیدا می کند. برنامه سازان از سر ناچاری به تبلیغات رو آورده اند اما چون تصمیم گیری ها معمولا بدون نگاه کارشناسی است، کم کم برنامه کودک می رود در حاشیه و تبلیغات می شوند برنامه اصلی. حرف های محمد مسلمی کارگردان و بازیگر «فیتیله، جمعه تعطیله» زنگ خطر دارد. او به تسنیم گفته: «برنامه‌های کودک رویکرد اسپانسری پیدا کرده و در حال تبدیل شدن به سوپر مارکت است، اگر این روال ادامه پیدا کند ناگزیریم با برنامه‌های کودک خداحافظی کنیم. این روزها برنامه‌سازی در حوزه کودک به سمت و سویی کشیده شده که در شأن این گروه سنی حساس نیست، امیدواریم به‌زودی سیاست‌گذاران فرهنگی کشور و مسئولان صدا و سیما فکری به حال بحران امروز بچه‌ها بکنند. موضوع اسپانسر در سراسر دنیا موضوعی پذیرفته شده است، اما معضلی که ما با آن روبه‌رو هستم این است که بسیاری از ارگان‌های همسو با نیازهای کودکان، مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و حتی محیط زیست از مشارکت در برنامه‌سازی کودک شانه خالی کرده‌اند و این برای کودکان بسیار خطرناک است.»

بحث داغ عمل زیبایی در تلویزیون

چند هفته ای می شود که شبکه دو در برنامه «کافه سوال» بازیگران را دعوت می کند و از آن ها درباره عمل زیبایی از آن ها می پرسد. جواب ها تا الان صادقانه و البته جسورانه بوده که لابد اثر گذار هم خواهد بود. در برنامه هفته قبل پرستو صالحی در پاسخ به مژده لواسانی ،مجری برنامه که از او پرسید آیا تا به حال عمل زیبایی داشته، گفت:«متاسفانه عمل تزریق لب داشته ام که به هیچ وجه راضی نیستم و هنوز هم دارم عواقبش را پس می دهم. بعد از هشت سال، ژلی که در داخل لبم است جا به جا می شود و دردسر های خاص خود را دارد. متاسفانه ژل هایی که در آن سال ها تزریق می شد و همچنین ژل هایی که الان تزریق می شود، عواقب زیادی دارد. شاید این ژل ها الان عواقب منفی خود را نشان دهد اما بعد از سال ها دردسرهای این موضوع نمایان می شود.» نظر این چند نفر را که در هفته های اخیر در برنامه کافه سوال مطرح کرده اند را هم بخوانید:

آقای نیک نژاد یک روز گفتند این 350 هزار دلار را دولت کانادا بلوکه کرده است! دو روز بعد گفت «نه! پول بلوکه نشده است، بلکه من با آن حقوق منشی و عواملم را در شرکتی که در کانادا و آمریکا برای پروژه کار کرده‌اند، داده‌ام!»

شبنم مقدمی: سینمای ما برآیند جامعه است و همانطور که در جامعه چهره‌های تصنعی زیادی می‌بینیم بین بازیگرها هم این موضوع شایع شده است.

تینا آخوندتبار:اشکالی ندارد که انسان برای زیباتر شدن از عمل‌های زیبایی استفاده کنند، به شخصه با زیباتر شدن مشکلی ندارم و به همین دلیل هم بینی‌ام را عمل کرده‌ام.

بهاره رهنما: بسیاری از بازیگرها از بالا رفتن سن خود می‌ترسند و به همین دلیل به سراغ عمل جراحی می‌روند. این موضوع تا حدی قابل هضم است اما من از آنجایی نگرانی دارم که برخی از بازیگران جوان هم به سراغ این نوع عمل‌های زیبایی می‌روند که به نظرم کار قابل دفاعی نیست.

گلاره عباسی: در عرصه سینما و تلویزیون این موج در حال شکل گرفتن است که می گویند بازیگر حتماً نباید چشم سبز باشد یا بینی‌اش را عمل کرده باشد و باید بیشتر به استعداد و توانایی آدم‌ها توجه کرد.

نه ؛ راضی کننده نبود

سریال «شاهگوش» داود میرباقری بالاخره به بازار آمد. توقع بیشتری داشتیم ولی منتظر می مانیم ببینیم دستپخت سید در قسمت های بعد بهتر می شود؟

بحث داغ عمل زیبایی در تلویزیون

فوتبالیست توسری خور؟

حالا حالاها بحث چگونگی نمایش فوتبالیست ها و زندگی شان در سریال «پژمان» سوژه است. در تازه ترین واکنش خداد عزیزی که خودشچند تجربه کوتاه در زمینه بازیگری دارد، گفته كه نظر خاصی راجع به بازی پژمان جمشیدی ندارد اما مخالف این است كه یك فوتبالیست چنین شخصیتی را از خودش به نمایش بگذارد:«پژمان دوست من است و بازی ملی در کارنامه‌اش است. حضورش در این سریال هم با هوشیاری و عقل کامل خودش بوده و دوست داشته این‌طور نشان داده شود که توسری خور است و عقده دیده شدن دارد، اما من یکی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم شخصیت یک فوتبالیست این طور برای مردم نمایش داده شود.»

دیالوگ های داغ

مرتضی احمدی /ایسنا : سریال «کلاه پهلوی» را خیلی کم می‌بینم چرا که هر وقت می‌بینم عصبانی می‌شوم. گلایه‌هایم در این زمینه زیاد است؛ به عنوان مثال همیشه در کارهای تاریخی می‌خواهند دو - سه تا از بچه‌های تهران را نشان بدهند که به شکل افراد کثیف،‌ لات و چاقوکش با کت و شلوارهای مشکی دستمال به دست هستند و زنجیر هم می‌چرخانند. این افراد لاابالی اصلا بچه‌های تهران نیستند، درد من این است که نمی‌آیند از امثال من راهنمایی بگیرند و بپرسند.

غلامحسین لطفی/شبکه ایران : کم کار شده ام چون واقعا کار خوب نیست. من همیشه آمادگی فعالیت داشته ام اما وقتی کار نیست چه می شود کرد جز تماشا! درباره سریال «پژمان» هم بعد از مدتها متن خوبی به دستم رسید و فهمیدم علیرغم کوتاه بودن جای کار زیادی دارد و راحت با مخاطب ارتباط برقرار می کند پس قبول همکاری کردم و خوشحالم که کار با مخاطبان ارتباط برقرار کرد.

حسین رفیعی / هفته نامه حاشیه : مبلغ دریافتی مجریان در 15 سال پیش برای اجراها، 40، 50 هزار تومان بوده اما چندی است که از اینجا و آنجا می شنویم مجریان صداوسیما در اینگونه برنامه ها که اغلب کمتر از یک ساعت وقت آنها را می گیرد، نزدیک به پنج میلیون تومان می گیرند.

امیر حسین صدیق/خبرگزاری فارس: متاسفانه در کشور ما وقتی چیزی ناگهان مد می شود بدون توجه به جوانب و شرایطش مرتب از آن استفاده می کنیم . مثلا وقتی در سینما فلان تیپ چهره و فلان رنگ چشم مد شد ما بدون توجه به ظرفیت های بازیگری آن افراد در همه ژانرها و نقش های مختلف از آن استفاده می کنیم تا تکراری شود و خوب نفروشد.

احمد رنجبر

بخش سینما و تلویزیون تبیان