تبیان، دستیار زندگی
مرحله یک شانزدهم جام حذفی با انجام شش دیدار برگزار شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش دیدار پرسپولیس - پدیده مشهد


مرحله یک شانزدهم جام حذفی چهارشنبه با انجام شش دیدار آغاز شد که در یکی از حساس‌ترین مسابقه‌ها پرسپولیس میزبان تیم پدیده مشهد و تیم فوتبال پرسپولیس با یک برد پر گل مقابل تیم 9 نفره پدیده مشهد به برتری رسید.


پرسپولیس

آخرین روز نخست مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور را تیم های پرسپولیس و پدیده مشهد برگزار کردند. در این دیدار که از ساعت 16:45 امروز چهارشنبه در ورزشگاه زادی تهران برگزار شد دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی یک بر یک دست یافتند تا کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

محمد نوری در دقیقه 47 با یک ضربه سر از داخل محوطه جریمه گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. در دقیقه 94 علیرضا نورمحمدی دوباره روی کرنر ارسالی با یک ضربه سر گل دوم سرخپوشان را به ثمر رساند. یونس شاکری در دقیقه 112 گل سوم سرخپوشان را به ثمر رساند و میلاد غریبی در دقیقه 114 با یک ضربه فنی گل چهارم پرسپولیس را زد. هادی نوروزی در دقیقه 118 گل پنجم سرخپوشان را در موقعیت تک به تک زد.

بهمن طهماسبی در دقیقه 86 با یک ضربه از داخل محوطه جریمه گل پدیده مشهد را به ثمر رساند.

پرسپولیس که علی دایی را به خاطر محرومیت به همراه نداشت و کریم باقری در کنار زمین هدایت این تیم را بر عهده داشت تقریبا با ترکیب اصلی خود به مصاف حریف رفت و تغییرات جزیی نظیر حضور حقیقی در چارچوب دروازه را در دستور کار داشت. در  نسوی میدان نیز اکبر میثاقیان بازیکنانی را در ترکیب داشت که عمدتا سابقه حضور در لیگ برتر را داشتند. روشنگر، شکوری، شکوه مقام، بادامکی، پورخسروانی، نظرزاده، منصوری و ... بازیکنان تیم پدیده در این بازی بودند.

. در دقیقه 72 این بازی حامد فلاح‌زاده دروازه بان تیم راه‌آهن مصدوم شد و از آنجا که این تیم هر سه تعویض خود را انجام داده بود ابراهیم‌زاده از حسن جوادی هافبک تیم خود خواست تا درون دروازه بایستد ولی این بازیکن چند دقیقه بعد در مصاف تک به تک با مهاجم حریف در بیرون از محوطه جریمه با دست توپ را زد تا با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شود.

ساپیا

حذف لیگ برتری‌ها از جام حذفی

مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 15 امروز چهارشنبه با برگزاری سه بازی آغاز شد که در یکی از این دیدارها تیم راه‌آهن سورینت با برتی 7 بر 2 مقابل تالار وحدت همدان گام به مرحله بعدی این مسابقات گذاشت.

راه‌آهن که در لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکرده و در 13 بازی قبل خود تنها دو برد را به دست آورد مقابل تیم تالار وحدت همدان کار مشکلی نداشت و به راحتی این تیم را پشت سر گذاشت. رامین رضائیان(23 و 33)، حامد نورمحمدی(31)، بهادر عبدی(37 و 95- پنالتی)، رضا خالقی‌فر(55- پنالتی) و علی علیپور(58) در این بازی برای تیم راه آهن گلزنی کردند و دو گل تیم تالار وحدت همدان را نیز محمد احمدی مصباح(70) و رضا شیرزادفر(89- پنالتی) به ثمر رساندند.

این بازی با یک اتفاق جالب توجه نیز همراه شد. در دقیقه 72 این بازی حامد فلاح‌زاده دروازه بان تیم راه‌آهن مصدوم شد و از آنجا که این تیم هر سه تعویض خود را انجام داده بود ابراهیم‌زاده از حسن جوادی هافبک تیم خود خواست تا درون دروازه بایستد ولی این بازیکن چند دقیقه بعد در مصاف تک به تک با مهاجم حریف در بیرون از محوطه جریمه با دست توپ را زد تا با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شود.

پس از این اتفاق رامین رضائیان لباس دروازه‌بانی را پوشید که دو گل از جمله یک ضربه پنالتی را دریافت کرد.

در دو بازی همزمان مرحله یک شانزدهم رقابتهای جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور که به وقت اضافی کشیده شد تیم های نفت مسجد سیلمان و الوند همدان در ضربات پنالتی برابر رقبای خود به برتری رسیدند و راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. در این بین حذف تیم سایپا اتفاق بزرگ روز نخست این مرحله بود.

در دیدارهای مرحله یک شانزدهم رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران الوند همدان موفق شد در ضربات پنالتی 7 - 6 استقلال خوزستان را شکست داد. نفت‌ مسجد‌سلیمان هم 4 - 3 از سد سایپا عبور کرد و در جمع 16 تیم پایانی این جام قرار گرفت.

دیدار تیم‌های سایپا و نفت‌ مسجد‌سلیمان در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل رسیده بود و الوند همدان و استقلال خوزستان 1 -1 شده بودند.


حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان