تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال پرتغال، احتمالاً به جام جهانی نخواهد رسید. بر این مدعا، چند دلیل می‌توان اقامه کرد که عبارتند از:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونالدو به جام جهانی می رسد؟


تیم ملی فوتبال پرتغال، احتمالاً به جام جهانی نخواهد رسید. بر این مدعا، چند دلیل می‌توان اقامه کرد که عبارتند از:

1- پرتغال در بازی‌های گروهی مرحله مقدماتی جام جهانی، نشان داد تیم چندان چست و چالاکی نیست. آنها نه تنها در مجموع دو بازی رفت و برگشت، حریف روسیه نشدند بلکه حتی در بازی برگشت با اسرائیل نیز متوقف شدند. وقتی به مجموع نتایج پرتغال در مرحله گروهی نگاه می‌کنیم، آشکارا می‌بینیم که پرتغال تیم چست و چالاک و پخته‌ای نیست. سوئد در پلی آف است چونکه با تیم قدرتمند آلمان همگروه بود ولی پرتغال با روسیه دست و پنجه نرم می‌کرد و با این حال کارش به پلی آف کشید.

2- تیم ملی سوئد این روزها در اوج آمادگی است. آنها در بازی رفت با آلمان به تساوی 4 بر 4 رسیدند و در بازی برگشت، 5 بر 3 مغلوب آلمان شدند. سوئدی‌ها در دو بازی 7 گل به آلمان زدند و این کار هر تیمی نیست.

رونالدو

3- روحیه جنگندگی در تیم ملی سوئد بیش از پرتغال است. سوئدی‌ها در بازی رفت، در زمین آلمان، 4 بر صفر از قدر خود عقب افتادند ولی بازی را به تساوی کشاندند. این تساوی در تاریخ فوتبال آلمان بی‌نظیر بود. ژرمن‌ها خودشان متخصص بردن یا به تساوی کشاندن بازی‌های از دست رفته‌اند. آنها در تاریخ فوتبالشان، دو گل از حریف خود عقب بوده‌اند ولی موفق به جبران گل‌های خورده شده‌‌اند. آنها حتی یکبار بازی 3 بر صفر عقب افتاده از برزیل را با تساوی 3 بر 3 به پایان بردند. اینکه سوئد 4 بر صفر از آلمان عقب بود و بازی را 4 بر 4 کرد، نشانه روحیه تسلیم‌ناپذیری تیم ملی سوئد بود.

پرتغال در بازی‌های گروهی مرحله مقدماتی جام جهانی، نشان داد تیم چندان چست و چالاکی نیست. آنها نه تنها در مجموع دو بازی رفت و برگشت، حریف روسیه نشدند بلکه حتی در بازی برگشت با اسرائیل نیز متوقف شدند

4- زلاتان ابراهیموویچ در تیم ملی سوئد، به مراتب موثرتر از کریس رونالدو در تیم ملی پرتغال است. زلاتان در تیم ملی همان قدر خوب است که در پاری سن ژرمن. ولی رونالدوی رئال مادرید یک سر و گردن بالاتر از رونالدوی تیم ملی است. بنابراین، اگر چه جدال سوئد و پرتغال جدال زلاتان و رونالدو است، اما نباید فراموش کرد که رونالدوی تیم ملی پرتغال، شبحی از رونالدوی رئال مادرید است.

رونالدو

5- نخستین بازی پرتغال و سوئد در زمین پرتغال برگزار می شود. اینکه بازی برگشت در زمین کدام تیم باشد، شانس قابل توجهی به آن تیم برای صعود به جام جهانی می دهد. سوئد در 90 دقیقه پایانی، در خانه خودش با پرتغالی ها دست و پنجه نرم می کند و این امتیاز اساسی را نباید نادیده گرفت. ممکن است کار به وقت اضافی بکشد و یا به ضربات پنالتی. بدیهی است که تیم میزبان در این شرایط، شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

هر چند که پیش بینی در فوتبال کاری توام با ریسک است، ولی این یادداشت کوتاه مدعی است اگر در یک ماه آینده بازیکنان شاخص تیم ملی سوئد، بویژه زلاتان ابراهیموویچ، گرفتار آسیب دیدگی نشوند، تیم ملی پرتغال حتی با کریس رونالدو هم نمی تواند به جام جهانی راه یابد.

بازی های پرتغال و سوئد، در روزهای 24 و 28 آبان ماه برگزار خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : عصر ایران