تبیان، دستیار زندگی
حبیب الله صادقی که طی دوسال گذشته تازه ترین آثار خود را با عنوان «گلشن خیال» در گالری ساربان به نمایش گذاشته بود، قسمت دیگری از آثارش را با همان نگاه با نام «باغ ارغوانی» در این گالری به نمایش گذاشت. این نمایشگاه که جمعه گذشته، 3آبانف افتتاح شد تا 20 آبان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«باغ ارغوانی» حبیب الله صادقی


حبیب الله صادقی که طی دوسال گذشته تازه ترین آثار خود را با عنوان «گلشن خیال» در گالری ساربان به نمایش گذاشته بود، قسمت دیگری از آثارش را با همان نگاه با نام «باغ ارغوانی» در این گالری به نمایش گذاشت. این نمایشگاه که جمعه گذشته، 3آبانف افتتاح شد تا 20 آبان ادامه خواهد داشت.

«باغ ارغوانی» حبیب الله صادقی

این نهمین نمایشگاه انفرادی حبیب الله صادقی است که آثار آن با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده اند.

حبیب‌الله صادقی در سال 1336 در تهران در خانواده‌ای سنتی در محله تهران نو چشم به جهان گشود. از همان سالهای کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سالها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند.

نخستین بار نقاشی را در 8 سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقه‌های علاقهء وافر او برایش روشن شد. همزمان به نقاشی عطش و نیاز او به ادبیات نیز اوج گرفت.

در سال 1352 در امتحان ورودی هنرستان هنرهای زیبا پسران تهران پذیرفته شده و در سال 1355 موفق به دریافت دیپلم از همان هنرستان با نمره ممتاز گردید.

در همان سال پس از قبولی در کنکور در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد.

هنرمندانی مانند اصغر محمدی، محمود فرشچیان، مهدی حسینی، مجید مهرگان، هانیبال الخاص، مارکو گریگوریان، پرویز تناولی، حبیب الله آیت اللهی، جواد حمیدی و محمود جوادی پور از استادان او بوده اند.

عضویت در هیات های علمی دانشکده های هنری، برپایی نمایشگاه های متعدد آثار، دبیری و داوری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، تدریس در دانشگاه و دریافت جوایز مختلف داخلی و بین المللی از جمله فعالیت های صادقی محسوب می شوند.

این هنرمند نقاش در سال 1384 به ریاست موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شد و با وجود مشکلات متعدد در دستگاه فرهنگی کشور موزه هنرهای معاصر تهران در تاریخ خود، یکی از دوره های طلایی خود را تجربه کرد.

نمایشگاه «باغ ارغوانی» جمعه سوم آبان از ساعت 16 تا 20 افتتاح شد و تا 20 آبان، همه روزه به جز سه شنبه‎ها از ساعت 16 تا 20 دایر است.

او آثار بسیاری را با موضوع دفاع مقدس، جنگ و حماسه خلق کرده است.

صادقی معتقد است که در نقاشی سنتی ایران با یک بداهه پردازی مواجه ایم که ناشی از کشف و شهود هنرمند است.

در مورد سوابق آموزشی وی باید گفت، او در سال 1364 اولین کلاس طراحی خود را در دانشکده دانشگاه هنرهای زیبا به عنون استاد برگزار کرد و از آن زمان تا به امروز بیش از بسیاری از هنرمندان نسل جدید از آموزشهای او بهره برده اند.

او در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشکده هنر دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه الزهرا و در سال‌های اخیر نیز در واحد هنرو معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش و راهنمایی دانشجویان در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخته است. در اواسط دهه 80 نیز کلاسهای آموزشی طراحی در آتلیه شخصی خود دایر نموده بوده است.

«باغ ارغوانی» حبیب الله صادقی

نمایشگاه‌های برگزار شده وی را می توان بالغ بر 280 نمایشگاه داخلی و خارجی دانست که در کشورهای مختلفی همچون ژاپن، ایالات متحده امریکا، لهستان، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا، سوریه، لبنان، مراکش، مصر، و...... اسپانیا برگزار گردیده است.

او برنده مسابقات طراحی هلند و نفر برگزیده مسابقات هنرهای ظریفه ژاپن در سال 1991 میلادی می باشد. هنرمند مجسمه ساز ژاپنی کی ایچی اوریو در از اثر هجران او در پارک هاراجیکو توکیو تندیسی به ابعاد 68 متر در طول و 3/5 متر در عرض از جنس برونز، شیشه و کاشی ساخته است. از همین اثر مجسمه ساز ژاپنی مدالی به شعاع تقریبی 10 سانتی متر ساخته است، که این مدال به عنوان نشان بین‌المللی فرهنگ از سوی ژاپن به کشورهای دیگر اهدا می شود.

نمایشگاه «باغ ارغوانی» جمعه سوم آبان از ساعت 16 تا 20 افتتاح شد و تا 20 آبان، همه روزه به جز سه شنبه‎ها از ساعت 16 تا 20 دایر است.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه میهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

روزنامه شرق

همشهری آنلاین

آکا ایران