تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی زیر 17 سال ایران در دومین بازی خود در گروه پنجم جام جهانی از ساعت 16 و 30 به مصاف کانادا رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیر دروازه مانع پیروزی نوجوانان


تیم ملی زیر 17 سال ایران در دومین بازی خود در گروه پنجم جام جهانی از ساعت 16 و 30 به مصاف کانادا رفت.

فوتبال نوجوانان

شاگردان علی دوستی هرچند با ارائه یک بازی نسبتا خوب در نیمه اول با گل دقیقه 9 امیرحسین کریمی پیروز به رختکن رفتند اما با شروع نیمه دوم روی غفلت مدافعان با گل یوردان همیلتون در دقیقه 48 دروازه ایران باز شد تا همه چیز به حالت اولیه خود بازگردد.

در ادامه مسابقه کانادا تا دقیقه 65 بازی را در دست داشت و چند موقعت گلزنی به وجود آورد که راه به جایی نبرد. بعد از این با تغییراتی که علی دوستی در ترکیب به وجود آورد روند بازی تغییر پیدا کرد و توپ و میدان در اختیار ایران قرار گرفت. بازیکنان ایران توسط مظلوم دقیقه 70 و عزت اللهی 75توانست با دو شوت تیر دروازه کانادا را به لرزه در بیاورد.

ایران در ادامه بازی بازهم موقعیت‌های مسلمی را برای زدن گل برتری به دست آورد اما با بی‌دقتی این توپ‌ها را از دست داد تا تنها از این مسابقه یک امتیاز به دست بیاورد.

ایران در این مسابقه با ترکیب مهدی امینی، صادق محرمی، مصطفی هاشمی، سید مجید حسینی، کمیل حق‌زاده، سعید عزت اللهی، امیر حسین کریمی، علی هزامی (85حسین مهربان)، محمد بازاج (60 علی قلی‌زاده)، امیرمحمد مظلوم و رضا جعفری (76سیدی) به میدان رفت.

ایران در ادامه بازی بازهم موقعیت‌های مسلمی را برای زدن گل برتری به دست آورد اما با بی‌دقتی این توپ‌ها را از دست داد تا تنها از این مسابقه یک امتیاز به دست بیاورد

با این نتیجه ایران و کانادا دو امتیازی شدند که کانادا به دلیل گل زده بیشتر در رده اول و ایران در رده دوم قرار گرفت.

پیروزی آرژانتین مقابل اتریش

تیم فوتبال نوجوانان آرژانتین در دومین دیدار خود در مسابقات جام جهانی نوجوانان امارات، مقابل اتریش به پیروزی دست یافت تا شانس صعود خود از گروه E به عنوان تیم نخست را افزایش دهد.

در این بازی که در ورزشگاه راشد برگزار شد، تیم آرژانتین شکست یک بر صفر را با پیروزی 3 بر 2 عوض کرد تا با 4 امتیاز به صدر جدول گروه E صعود کند. ایبانز (42)، فریه‌را (51) و سوآرز (88) برای تیم آرژانتین در این بازی گل زدند و زیووتیچ (31) و پالگرینی (79) گل‌های اتریش را به ثمر رساندند.

در این گروه پس از آرژانتین، تیم‌های کانادا با 2 امتیاز (3 گل زده و 3 خورده)، ایران با 2 امتیاز (2 زده و 2 خورده) و اتریش با یک امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.

بازتاب بازی در رسانه های کانادا

رسانه‌های کانادایی معتقدند تیم ملی فوتبال نوجوانان این کشور با درخشش دروازه‌بانش مقابل ایران صاحب یک امتیاز مهم شده است.

پس از آنکه روز گذشته دیدار تیم زیر 17 ساله‌های کشورمان و حریف آمریکای‌شمالی معروف به «برگ‌های افرا» با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، نشریات و سایت‌های این کشور به این بازی نگاه تحلیلی انداختند.

گزارشگران «اویه‌تایمز»، «وایکینگ‌ اورد»، «لالیت» در ارزیابی‌های خود به تساوی عادلانه دو تیم در ورزشگاه رشید دبی اشاره کردند و نیز درخشش مارکو کاردوچی،‌دروازه‌بان تیم کانادا را که مانع ورود موقعیت‌های تیم تحت هدایت علی‌ دوستی‌مهر شد، را مورد تمجید قراردادند.

تیم ملی نوجوانان  ایران

دوستی‌مهر: قطعا از نتیجه راضی نیستم

علی دوستی‌مهر سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از تساوی تیمش برابر کانادا در نشست خبری ضمن بیان مطلب فوق گفت: گفته بودم کانادا تیم قدرتمندی است، آنها ششمین تجربه حضور در جام جهانی را داشتند اما ایران سومین بار است که به جام جهانی می‌آید.

وی افزود: در رده پایه احساس حرف اول را می‌زندو انگیزه خیلی مهم است. کانادایی‌های دو برابر انگیزه ما برای رویارویی با آرژانتین، مقابل ما انگیزه داشتند. ضمن اینکه امروز روی دیگر فوتبال را دیدیم و درحالی خوب بازی کردیم، نتیجه نگرفتیم. نمی‌خواهم ارزش کانادا را پائین بیاورم اما از نتیجه قطعا راضی نیستیم، می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما این اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: خاصیت رده پایه و زیر 17 سال این است، آنها کم تجربه هستند و باید بیشتر بازی و کار کنند، همچنین بازی‌های تدارکاتی زیاد انجام دهند. یکی از دلایل عدم نتیجه گیری ما هم نداشتن بازی‌های تدارکانی مناسب بود.

وی اضافه کرد: البته آمار و ارقام بازی نشان می‌دهد ما 12 موقعیت گلزنی داشتیم و آنها تنها 4 موقعیت، شرایط بازی 63 به 37 بوده اما این خاصیت رده‌های پایه است که در این شرایط هم ممکن است نتیجه نگیریم.

دوستی‌مهر ادامه داد: ما باید پای این گل نزدن‌ها بسوزیم و بسازیم و تلاش کنیم تا آنها بعدا فوتبالیست‌های خوبی برای رده‌های جوانان، امید و بزرگسالان شوند و بتوانند برای موفقیت فوتبال ایران تلاش کنند.

وی همچنین تاکید کرد: همه بازی‌ها سخت است، اتریش هم جریف سرسختی است اما ما ساخته شدیم برای روزهای سخت. در ایران باید کارهای‌مان را به سختی پیش ببریم. البته تمام تلاش آن بازی را با موفقیت پشست سرگذاشته و باید در این 3 روز مشکلات را رفع کنیم. الان منتظر نتیجه آرژانتین و اتریش هستیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان در پایان در مورد اینکه پیش بینی‌تان از آینده و گرفتن 5 امتیاز برای صعود چیست، گفت: کار نشد ندارد، گاهی می‌توان برابر تیم‌های بزرگ بازی کرد و گاهی نمی‌توان. هر چهار تیم شانس صعود دارند و ما ناامید نیستیم. تمام تلاش‌مان را به کار می‌بندیم که برابر اتریش نتیجه لازم را کسب کرده و به مرحله بعد صعود کنیم.

تیم ملی نوجوانان ایران

فلمینگ: خوشحالم که از ایران امتیاز گرفتیم

همچنین شان فلمینگ پس از تساوی یک بر یک عصر امروز سه شنبه تیمش برابر ایران در مسابقات جام جهانی نوجوانان در نشست خبری گفت: خوشحالیم که توانستیم برابر ایران یک امتیاز بگیریم. البته موقعیت هایی داشتیم که می توانستیم با استفاده از آنها به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: ایران در نیمه دوم بهتر کار کرد و چند بار توپ را به تیر دروازه ما زد که خوش شانس بودیم توپ ها  به گل تبدیل نمی شد. ما نسبت به دیدار قبلی کمی بهتر شدیم و قطعا در دیدار برابر آرژانتین نمایش بهتری خواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کانادا ادامه داد: ما تاکنون نتوانسته بودیم در جام جهانی امتیاز بگیریم. اما در این جام دو امتیاز گرفته ایم و این نشان می دهد که باید راضی باشیم. ما باید در 72 ساعت باقی مانده روی شخصیت تیم کار کنیم تا بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

فلمینگ همچنین خاطرنشان کرد: ما برای دیدار آینده باید بازیکنان را مدیریت کنیم. برای صعود 5 امتیاز می خواهیم. هیچ بازی در این تورنمنت ساده نیست و باید مدیریت کنیم تا بازیکنان خسته نشوند. آرژانتین حریف سرسختی است اما اگر می خواهیم صعود کنیم باید این تیم را شکست دهیم.

فرآوری: حسین محمدی
بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر