تبیان، دستیار زندگی
مینا جعفرزاده درباره حضور چندین باره‌اش در کنار اکبر عبدی با اشاره به توانایی‌های این بازیگر می‌گوید: اکبر عبدی در کار بازیگری به قدری قدرتمند است که شاید 200 سال زمان ببرد تا یکی مثل خودش به دنیا بیاید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قصه های خاله خانم و اکبر عبدی

به انگیزه پخش دوباره «خاله خانم»


مینا جعفرزاده درباره حضور چندین باره‌اش در کنار اکبر عبدی با اشاره به توانایی‌های این بازیگر می‌گوید: اکبر عبدی در کار بازیگری به قدری قدرتمند است که شاید 200 سال زمان ببرد تا یکی مثل خودش به دنیا بیاید.

قصه های خاله خانم و اکبر عبدی

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پاسخ به اینکه آیا دوست دارید پس از سال‌ها دوباره با اکبر عبدی هم‌بازی شوید؟اینگونه پاسخ می‌دهد: حتما‌، چرا که نه‌. خوشحال می‌شوم که دوباره با اکبر عبدی در فیلم یا سریالی بازی کنم.

بازیگر سریال قدیمی «خاله خانم» در گفت‌وگویی که به انگیزه‌ی پخش این سریال از شبکه آی‌فیلم انجام داد، درباره توانایی‌های اکبر عبدی گفت: کارکردن با آقای عبدی هم خیلی سخت و هم خیلی راحت است؛ چرا که هر کسی توانایی‌های وی را ندارد. در اینجا لازم است بگویم اسپانسر اصلی سریال «خاله خانم» اکبر عبدی بود.

«خاله خانم» اولین کارم با اکبر عبدی بود

او ادامه داد: اولین کاری که من با اکبر عبدی داشتم «خاله خانم» بود که در آن زمان به دلیل اینکه کار با عجله در عرض دو ماه ساخته شد، وی مدام با تمام توانایی‌ها‌، قدرت و اعتماد به نفسش به من دلداری می‌داد و می‌گفت نترس خوب از آب در می‌آید.سریال خاله خانم در سال 75 ساخته شد و چون این سریال به دلیل اینکه برای نوروز سال 76 باید آماده می‌شد و ما تنها دو ماه فرصت داشتیم با شتاب زیادی همراه شد.

وی افزود: برای سریال «خاله خانم» شبانه‌روز مشغول کار بودیم. خیلی امیدوار نبودم این سریال به دلیل شتابی که در ساخت داشت، کار خوبی از آب دربیاید و مدام نگران بودم که آخرش چه می‌شود، اما خدا را شکر خوب شد و مردم هم استقبال زیادی کردند. در سریال «خاله خانم» همیشه به اکبر عبدی می‌گفتم من به جهنم، تو در این کار خراب می‌شوی که وی هم به من می‌گفت قول می‌دهم که کار خوبی می‌شود.

بیشتر دیالوگ‌هایمان در «خاله خانم» بداهه بود

جعفرزاده با بیان اینکه سریال «خاله خانم» در کنار اکبر عبدی با کمال آرامش و روی خوش پیش رفت، خاطرنشان کرد: برای ساخت این سریال با وجودی که همگی خیلی خسته بودیم و بخشی از کار هم به ماه رمضان افتاد، اما با آرامش و خنده کار کردیم و خدا را شکر همه، با روی خوش در این مجموعه 13 قسمتی کار کردند. جا دارد بگویم بیشترین ماجراهای این سریال که مربوط به دیالوگ‌های من و آقای عبدی می‌شد فی‌البداهه بود.

اولین کاری که من با اکبر عبدی داشتم «خاله خانم» بود که در آن زمان به دلیل اینکه کار با عجله در عرض دو ماه ساخته شد، وی مدام با تمام توانایی‌ها‌، قدرت و اعتماد به نفسش به من دلداری می‌داد و می‌گفت نترس خوب از آب در می‌آید.

بازی‌هایم با عبدی همیشه اتفاقی بود

این بازیگر پیشکسوت در ادامه گفت‌وگوی خود درباره اینکه همیشه در فیلم و سریال‌ها نقش مادر اکبر عبدی را بازی می‌کرد، توضیح داد: بازی‌هایم در کنار آقای عبدی همیشه تصادفی بود. همان‌طور که پیش ازاین هم گفتم اولین کارم با وی بازی در سریال «خاله خانم» بود. به صرف اینکه زبان ترکی بلد بودم و با هم رفت و آمد خانوادگی داشتیم ایشان به من پیشنهاد داد و من هم با کمال میل قبول کردم و قرار شد این کار ادامه‌دار باشد و هر نوروز سوژه دیگری را با همان آدم‌ها داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد. از آن به بعد هم بقیه کارهایمان با هم کاملا تصادفی شد. در فیلم «گل منگلی» هم دوباره نقش مادر و پسر را به ما دادند و بعد از آن هم در سریال «هتل پیاده‌رو» با هم، هم بازی شدیم که طرح آن از خودم بود.

او گفت: هنوز هم با اکبر عبدی و خانواده‌اش در ارتباط هستم و با آنها رفت و آمد می‌کنم چراکه آنها برایم خیلی عزیز هستند.

قصه های خاله خانم و اکبر عبدی

دیگر کسی را ندارم تا با او ترکی صحبت کنم

جعفرزاده همچنین درباره مسلط بودنش به زبان آذری توضیح داد: اصالتا آذری هستم‌، اما تا به حال در آذربایجان زندگی نکردم. پدر و مادرم آذری بودند که به تهران آمدند من هم اول زبان فارسی را یاد گرفتم و سپس به زبان ترکی مسلط شدم، بنابراین همیشه با مادرم و خانواده‌ام ترکی صحبت می‌کردیم اما سال‌هاست که مادرم فوت کرده و یک خواهر دارم که در ایران نیست. دیگر کسی را ندارم که با او ترکی صحبت کنم چرا که همسر و فرزندانم نیز آذری نیستند.

وی درباره خاطرات بازی‌اش در سریال «خاله خانم» به کارگردانی منوچهر پوراحمد اینگونه بیان کرد: خاطرات ما هنری‌ها سرکارمان شیرین است و در همان لحظه برای خودمان جذاب است، شاید اگر تعریف کنم برای مردم جذابیت نداشته باشد.

شاید 200 سال زمان ببرد تا یک اکبر عبدی دیگر به دنیا بیاید

این بازیگر در ادامه با بیان اینکه اکبر عبدی بازیگری است که سانسورها را به خوبی می‌شناسد، یادآور شد: پیش از این هم در صحبت‌هایم اشاره کردم که در سریال «خاله خانم» اکثر دیالوگ‌هایمان با آقای عبدی بداهه بود و فقط در جریان کلی موضوع قرار می‌گرفتیم، جا دارد بگویم ایشان به عنوان یک بازیگر خوب، سانسورها را به خوبی می‌شناسد و می‌داند کجا چه بگوید. وی به سبب بازی در نقش‌های متفاوت همیشه موفق بوده و هست و شاید 200 سال زمان ببرد تا یک اکبر عبدی دیگر به دنیا بیاید.

او همچنین درباره بازی اکبر عبدی در فیلم سینمایی «رسوایی» اینگونه اظهار کرد: من بازی اکبر عبدی در «رسوایی» را دیدم که قطعا بخشی از توانایی‌های اوست که می‌تواند در هر نقشی خوب بازی کند. وی همیشه در نقش‌های مختلف به نحو احسن ایفای نقش می‌کند.

کارهای جدید خاله خانم برای تلویزیون؟

جعفرزاده در پایان درباره‌ی کارهای جدید تلویزیونی‌اش گفت: تنها کار جدیدم در تلویزیون بازی در یک فیلم تلویزیونی است که به تازگی تصویربرداری‌اش تمام شده است. فعلا سریال جدیدی برای تلویزیون ندارم.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران / ایسنا