تبیان، دستیار زندگی
آدم‌هایی که به ازدواج فکر می‌کنند دو دسته‌اند: آنهایی که فقط می‌خواهند و آنهایی که می‌توانند ازدواج کنند. البته همیشه خواستن توانستن نیست. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید ازدواج کنید، ولی هنوز نتوانسته‌اید شایداین مطلب به شما کمک کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدم به قدم تا خوشبختی


آدم‌هایی که به ازدواج فکر می‌کنند دو دسته‌اند: آنهایی که فقط می‌خواهند و آنهایی که می‌توانند ازدواج کنند. البته همیشه خواستن توانستن نیست. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید ازدواج کنید، ولی هنوز نتوانسته‌اید شایداین مطلب به شما کمک کند.

ازدواج

چشم‌انداز

چشم‌انداز آینده چیزی است که در مورد آن از چند جوان مجرد سوال کردم. همگی آنان قصد ازدواج داشتند و کما بیش در مورد این‌که چطور آغاز کنند هنوز به قطعیت نرسیده بودند.

وقتی چشم‌انداز آینده خود را مشخص کردید باید هدف‌های خرد و کلان را معلوم کرده برای رسیدن به آنها برآورد مالی و زمانی داشته باشید و برنامه‌ریزی خرد و کلانی ترتیب دهید تا به بهترین نحوی به آن برسید.

اگر همسر آینده‌تان هنگام خواستگاری از شما بپرسد که چرا فکر می‌کنی امروز برای ازدواج آماده‌ای و برای فردای زندگی مان چه برنامه‌ای داری و شما جوابی نداشته باشید؛ همان اول شکست خورده‌اید.

زمان طلایی

هر انسانی زمان طلایی دارد. بین بیست تا سی سالگی زمان یادگیری و کسب موقعیت است و از سی تا چهل سالگی زمان ثبات و پیشرفت و چهل تا پنجاه سالگی فصل اوجگیری و آرامش و بعد از آن زمان بهره‌برداری است. اگر زمان‌بندی خوبی نداشته باشید از دنیا عقب می‌مانید و ازدواج هم یکی از چیزهایی است که دنیا به شما می‌دهد.

واقعیت آن است که ما به ‌اندازه همه عمرمان فرصت نداریم و اگر اولویتی برای سامان‌بخشی به زندگی‌مان در این دنیای شلوغ نداشته باشیم، همان اول باخته‌ایم.

اما با رعایت چند اصل می‌توان موفقیت را با مدیریت زمان و انجام بموقع کارها به دست آورد.

پس فرض کنید تشکیل خانواده‌ای بالنده را هدف قرارداده‌اید. حالا برنامه اصلی خود را برای رسیدن به این هدف مشخص کنید؛ مثلا یافتن یک همسر مناسب فقط برای ازدواج، یافتن یک شغل مناسب برای تامین آتیه و تهیه هزینه اولیه‌ای برای اقدام به ازدواج از جمله چیزهایی است که باید همزمان روی آن متمرکز شوید. درنهایت هنگام انجام برنامه‌ها برای رسیدن به هدف، این برنامه‌های هدفمند باید کنترل و ارزیابی شود. اگر کاری می‌کنید که بازده مناسبی ندارد دنبال شغل بهتری باشید و اگر به نظر می‌رسد با خانواده دختر مورد نظرتان یا رفتارهای او نمی‌توانید کنار بیایید روی مورد دیگری تمرکز کنید.

اگر کسی را برای ازدواج در نظر گرفته‌اید خوب است از اول در مورد توقعات خود و او صحبت کنید و به عنوان یک مرد تاجایی که ممکن است سعی کنید وزنه اصلی زندگی باشید وگرنه پایداری و تعادل در زندگی‌تان به هم می‌خورد

درست ارزیابی کنید

ازدواج یک هدف واقعی است و باید برآوردکنید که اگر درست برنامه ریزی کنید چه زمانی آمادگی اولیه برای خواستگاری را خواهید داشت. حتی می‌توانید حساب کنید اگر یک سال در نامزدی بمانید بعد از آن آیا به وضع نسبتا پایداری که برای ازدواج نیاز دارید می‌رسید یا نه؟

با ارزیابی شرایط خود خیلی زود می‌توانید تخمین بزنید که در چه سنی با چه شرایطی می‌توانید ازدواج کنید. حسن این کار این است که صرف وقت برای رابطه‌های بی‌ثمر، انرژی و سرمایه شما را هدر نمی‌دهد و به طور متمرکز تنها به کسانی دقت می‌کنید که برای ازدواج با خود مناسب می‌دانید.

اهداف واقعی، برنامه‌های طلایی

اگر به بلوغ فکری لازم رسیده‌اید در مورد معیارهای صحیح ازدواج و واقعگرایی لازم بیندیشید و مطالعه کنید. همسر انسان امروز بیش از هر چیز همراه و پشتیبان عاطفی اوست. حتی بسیاری از جوانان روی حمایت‌های دیگر همسرشان نیز حساب می‌کنند.

اگر کسی را برای ازدواج در نظر گرفته‌اید خوب است از اول در مورد توقعات خود و او صحبت کنید و به عنوان یک مرد تاجایی که ممکن است سعی کنید وزنه اصلی زندگی باشید وگرنه پایداری و تعادل در زندگی‌تان به هم می‌خورد.

واقعی‌کردن اهداف و شرایط یعنی در نظر گرفتن شرایطی که به ما می‌گوید چقدر هزینه، زمان و انرژی قرار است صرف شود تا به مقصودمان برسیم.

برنامه‌های زندگی خود را از پیش مشخص کنید مطمئن باشید کلید طلایی موفقیت در دستان شماست و دیگر از ازدواج نمی‌ترسید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از جام جم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.