تبیان، دستیار زندگی
تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسن زاده:در برخورد با متخلفان جدی هستیم


تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

حسن زاده

اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تصمیمات اخیر این کمیته گفت :پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر امیدوار بودیم که سکوها آرامش داشته باشند و بدون نگرانی رقابت‌ها را پیگیری کنیم . اما در همان هفته اول متاسفانه متوجه شدیم که انتظار ما نابجا بوده و شاهد بودیم که در اعتراض به نوع کار داوری کلمات بسیار رکیکی از سوی برخی تماشاگران استفاده می شود. پیش از شروع هفته دوم اطلاعیه‌ای صادر شد که اگر این رفتارها تکرار شود از ظرفیت‌های شدیدتر آئین‌نامه استفاده خواهد شد که شامل جریمه نقدی و حتی کسر امتیاز هم می‌شود.

در سه مسابقه از هفته دوم مسابقات شاهد بودیم که باز هم الفاظ رکیکی به کار گرفته شد و از تیم‌های متخلف یک امتیاز کسر شد.

متاسفانه در این باره جریمه نقدی موثر نبود و فدراسیون مجبور به کسر امتیاز شد. در هفته‌های بعد شاهد بودیم که مسابقات حاشیه بسیار کمتری داشت.

این مجازات سخت؛ مناسب به نظر می رسد.  اکنون که در آستانه گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا هستیم،  باید نشان دهیم که برخوردی جدی صورت می پذیرد و خوشحالیم که این تصمیم مۆثر واقع می شود.

از این به بعد طبق تصمیمی که در کمیته انضباطی گرفته شده هر مقام و اعضای تیم اعم از بازیکنان، مربیان درباره آرای تصمیم گرفته شده اظهار نظر کنند که در این روزها متاسفانه زیاد شده است، برخورد جدی خواهیم کرد.حتی در شرایطی که الفاظی در شان فوتبال و کمیته انضباطی و اظهار نظرهای مختلف در رسانه‌ها گفته شود به شدت برخورد می‌کنیم و قطعا آقایان باید پاسخگوی حرفهایشان باشند.

این مجازات سخت؛ مناسب به نظر می رسد.  اکنون که در آستانه گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا هستیم،  باید نشان دهیم که برخوردی جدی صورت می پذیرد و خوشحالیم که این تصمیم مۆثر واقع می شود

مربیان طبق آیین نامه اگر از این به بعد در کنفرانس‌های قبل و بعد از بازی‌ها با تهمت همدیگر را تخریب کنند و مواردی به جز مسائل فنی مطرح شود و تشویش اذهان عمومی کنند شدت برخورد ما بیشتر می‌شود.  متاسفانه پیامک‌های تهدید آمیزی آمده که اینها باعث نمی‌شود کمیته انضباطی از تصمیم‌های خود منصرف شوند. برای کمیته انضباطی استقلال و پرسپولیس و رنگ‌ها مهم نیستند بلکه کار خود را طبق قانون دنبال می‌کند. متاسفانه تعدادی از هواداران پرسپولیس الفاظی به کار بردند که ما مجبور به این تصمیم شدیم. البته برخی‌ها موضع گرفتند که چون می‌خواهیم ازدل استقلالی‌ها در بیاورید این تصمیم را گرفتید که هیچ ربطی به یکدیگر ندارد چون برای ما فرقی ندارد، برای چه رنگی تصمیم بگیریم و باید این را بدانیم با این الفاظ‌ نباید توهین کنیم.

حسین نصیری نمین
بخش ورزشی تبیان