تبیان، دستیار زندگی
کودکان ایرانی در مسابقه نامه نویسی با عنوان هم صدا با آب آرزوها و رویاهای خود را برای حفظ منابع آبی کشور خطاب به حسن روحانی رییس جمهوری ایران خواهند نوشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودکان ایران رییس جمهوری را به هم صدایی با آب فرا می خوانند

کودکان ایران رییس جمهوری را به هم صدایی با آب فرا می خوانند


کودکان ایرانی در مسابقه نامه نویسی با عنوان 'هم صدا با آب' آرزوها و رویاهای خود را برای حفظ منابع آبی کشور خطاب به حسن روحانی رییس جمهوری ایران خواهند نوشت.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه با عنوان «هم صدا با آب » در پی همکاری مشترک سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می شود.

کودکان 6 تا 16 سال می توانند با نوشتن نامه ای به رییس جمهوری به عنوان عالی ترین مقام اجرایی او را «هم صدا با آب» خطاب کرده و درباره منابع آب کشور نظیر رودخانه ها، تالاب ها و دریاچه های کشور درخواست های خود را بیان کنند.

براساس تفاهم نامه و هماهنگی که بین کانون و سازمان حفاظت از محیط زیست انجام گرفته است این مسابقه با هدف افزایش توجه کودکان به موضوع آب و حفاظت از منابع زیستی و ایجاد مطالبه ای جدی از مسوولان و تصمیم گیران ، طراحی و برگزار می شود.

کودکان ایران می توانند به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشور نامه ای نوشته و ضمن خطاب قرار دادن او به عنوان « هم صدا با آب» اهمیت حفاظت از منابع آب را تشریح کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان حفاظت از محیط زیست با برگزاری این مسابقه به صورت غیر مستقیم آموزش کودکان در زمینه حفاظت از منابع آب را در برنامه دارند.

کودکان در سراسر کشور می توانند نامه های خود را با عنوان "هم صدا با آب" به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیریت آفرینش های ادبی کانون ارسال کنند.

بر اساس اعلام مدیریت آفرینش های ادبی کانون دبیرخانه مسابقه در این مدیریت مستقر و  مهلت ارسال آثار تا پایان آذر ماه تعیین شده است و پس از این تاریخ هیات داوران متشکل از داوران کانون و سازمان حفاظت از محیط زیست در دی ماه به بررسی آثار ارسالی پرداخته و منتخبان را در بهمن ماه امسال معرفی می کنند.

همچنین قرار است با مشارکت کانون و سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن قدردانی از نویسندگان نامه های برگزیده، به صورت مشترک به آن ها جوایز نفیسی اهدا شود.

براساس توافق کانون و سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین قرار است کتابی از آثار برگزیده این مسابقه منتشر شود.


منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

بخش سفیران تبیان