تبیان، دستیار زندگی
به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود زیرا پاسخگوی خواسته های بعدی نیروهای جدید نیستیم/ در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرتبا در حال تولید بیسواد هستیم

مرتبا در حال تولید بیسواد هستیم


به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود زیرا پاسخگوی خواسته های بعدی نیروهای جدید نیستیم.

 در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از 35 سال هنوز آمار بیسوادی اعلام شود، باید طوری تلاش کنیم که بیسوادی هرچه زود تر ریشه کن شود.

علی اصغر فانی  در نشست دیدار با روسای ادارات سواد آموزی سراسر کشور ضمن اشاره به مشکلات تحمیلی ناشی از اجبار در استخدام نیروی جدید در چند سال اخیر گفت: باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم.

باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم.

وی افزود: در بحث سواد آموزی اجبار وجود ندارد و این افراد خیلی تحت امر ما نیستند. معمولا این افراد کسانی هستند که سن بالایی دارند و مشغله و کارشان زیاد است و فرصت آزاد برای حضور سر کلاس درس ندارند و همین امر سواد آموزی برای این مجموعه را مشکل می کند.

وی با بیان اینکه فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است، افزود: خیلی از این افراد به دلیل عدم تمرین و فراموشی دوباره به مرحله قبل بر می گردند، به همین دلیل است که رشته ای در دانشگاه تحت این عنوان به وجود آمده است. باید تلاش کنیم از افرادی که تحصیلکرده این رشته هستند و تخصص دارند بهره مند شویم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم، باید این کار را در حد وسعمان هرچه زود تر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم.

با توجه به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم، باید این کار را در حد وسعمان هرچه زود تر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم.

فانی تاکید کرد: باید ورودی به بی سوادی نداشته باشیم. امروز مرتبا در حال تولید کردن بیسواد هستیم. باید معاونت آموزشی ابتدایی تلاش ویژه ای کند و در مورد تولید افراد بیسواد اقدام لازم برای انسداد را انجام دهد. امروز در این خصوص 98.7 درصد تحت را پوشش قرار دادیم و 1.3 درصد باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود، گفت: به دلیل اینکه پاسخگوی خواسته های بعدی نیروهای جدید نیستیم، نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش کنیم.

وی سه دلیل عدم حضور آموزش و پرورش در بعضی مناطق، دلایل فرهنگی که در بعضی مناطق مانع حضور دختران در کلاس درس می شود و منبع درآمد بودن کودکان برای خانواده را به عنوان علل تولید بی سوادی در کشور ذکر کرد و افزود: در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند.


منبع: خبرگزاری ایلنا

بخش سفیران تبیان