تبیان، دستیار زندگی
سه قهرمان جام جهانی، در یک گروه قرار گرفته اند : اروگوئه، ایتالیا و انگلیس در گروه D. این سه تیم هر سه سابقه قهرمان در جام های جهانی را دارند که به همراه کاستاریکا در این گروه قرار گرفته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش ها و نکاتی جالب در مورد گروه بندی جام جهانی


در مورد قرعه کشی جام جهانی نکات جالب توجهی دیده می شود. سه قهرمان جام جهانی، در یک گروه قرار گرفته اند : اروگوئه، ایتالیا و انگلیس در گروه D. این سه تیم هر سه سابقه قهرمان در جام های جهانی را دارند که به همراه کاستاریکا در این گروه قرار گرفته اند.

جام جهانی 2014 برزیل

- در گروه G، کلینزمن کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی آلمان مقابل تیم ملی کشورش و البته مقابل دستیارش یواخیم لو قرار می گیرد.

- آرژانتین و نیجریه باز هم در مرحله گروهی در کنار هم قرار گرفتند . گروهی که ایران در آن قرار دارد یعنی گروه F، شاهد رویارویی این دو تیم است که در جام های 2002 و 2010 نیز درست در همین مرحله به مصاف هم رفتند.

- در گروه G برادران بوآتنگ، ژرومه و کوین پرینس که اولی در تیم آلمان و دومی در تیم غنا بازی می کنند مقابل هم قرار می گیرند.

- اسپانیا و هلند، برگزار کنندگان فینال جام جهانی 2010، این بار در مرحله گروهی جام 2014 و در گروه B به مصاف هم می روند، در گروهی که بعضی آن را گروه مرگ این دوره می دانند و البته برخی دیگر عنوان گروه مرگ را به گروه D می دهند.

- تنها تیمی که اولین جام جهانی را تجربه می کند، یعنی بوسنی در گروه ایران (گروه F) در اولین بازی خود در جام جهانی به مصاف تیمی می رود که سابقه دو قهرمانی در جام جهانی را دارد یعنی آرژانتین.

- کوین پرینس بوآتنگ مهاجم غنایی که در تیم شالکه بازی می کند جزو اولین کسانی بود که به قرعه تیم کشورش واکنش نشان داد، غنا با آلمان رو به رو شده و این رویایی کوین پرینس با برادرش ژرومه که تابعیت آلمانی به خود گرفته: «این قرعه ای بود که ارزویش را داشتم. می بینید که رویاها هم گاهی به واقعیت تبدیل می شوند. مشتاقانه منتظر دوئل با برادرم در جام جهانی هستم. همچین بازی کردن مقابل همی تیمی ام جرمین جونز (هافبک شالکه و تیم ملی آمریکا) هم نیز هیجان انگیز است.»

- گرت بیل، گرانقیمت ترین بازیکن جهان که یکی از بزرگترین غایبان این دوره جام جهانی به شمار می رود در مورد قرعه کشی انگیس اینچنین واکنش نشان داد: «انگلیس در گروه سختی قرار گرفته است اما  در عین حال بازیهایی جذاب و هیجان انگیز هست که برای تماشای آن لحظه شماری می کنم، مخصوصا پرتغال - آلمان و اسپانیا - هلند. »

- ونسان کمپانی مدافع منچسترسیتی و تیم ملی بلژیک اینچنین در توئیتر خود به قرعه بلژیک واکنش نشان داد: «بلژیک، الجزایر، کروه جنوبی، روسیه. جالبه اما سختی خاص خودش را دارد. دیگر هیچ توجیهی برای ما وجود ندارد، صعود به مرحله بعد برای ما یک اجبار است.»

جک ویلشر هافبک آرسنال و ستاره تیم ملی انگلیس: یک گروه سخت... اما خب که چی؟! ... اگر می خواهیم قهرمان شویم باید در هر صورت با بهترین تیم ها بازی کنیم.

- اولیور بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان در گفت و گو با شبکه ARD المان در مورد قرعه تیم ملی کشورش اینچنین گفت: «حریفان ما قابل شکست دادن هستند و ما مدعی اصلی این گروه به حساب می آییم. اما من کمی در مورد درجه حرارت و گرمای محل برگزاری مسابقات نگرانم. البته که این مشکلی است که دیگر تیم ها نیز باید با آن مواجه شوند و از این نظر شرایط ما یکسان است.»

- جک ویلشر هافبک آرسنال و ستاره تیم ملی انگلیس در صفحه توئیتر خود به سخت بودن گروه انگلیس اعتراف کرد: «یک گروه سخت... اما خب که چی؟! ... اگر می خواهیم قهرمان شویم باید در هر صورت با بهترین تیم ها بازی کنیم.»

زاکه رونی: از هر قاره یک تیم خوب در گروه ما هست

ژاپن در گروه C با کمبیا، یونان و ساحل عاج هم گروه شده. البرتو زاکه رونی سرمربی ژاپن در مورد این قرعه می گوید: «در گروه ما یک تیم قدرتمند از آمریکای جنوبی وود دارد که جزو مدعیان قهرمانی به حساب می آید، یک تیم قوی از افریقا هست و و یک تیم اروپایی که جزو بهترین تیم های این دوره به حساب نمی آید. اما یونان یک بازی پلی آف عالی مقابل رومانی انجام داد و نشان دادند که تیم بسیار باهوشی هستند. برای ما نکته مهم این است که شروع خوبی داشته باشیم. ساحل عاج به گرما عادت دارد، ما هم باید خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم. کلمبیا مقابل بلژیک در ماه نوامبر خیلی خوب بازی کرد. آنها نقطه ضعف زیادی دارند. از قبل می دانستیم که ممکن است بازی مان کجا برگزار شود اما حالا که به ساحل عاج خورده ایم، باید خودمان را به طور ویژه برای این بازی آماده کنیم.»

دل بوسکه: بعید می دانم گروه ما گروه مرگ باشد

بیسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا با آنالیز اوضاع تیمش در گروه مرگ جام جهانی گفت:« این هم یک قرعه کشی دیگر است. نمی توان گفت که گروه ساده ای است و کار برایمان سخت و پیچیده خواهد بود. البته بعید می دانم که این گروه، گروه مرگ باشد. حریفانی در گروه های دیگر هستند که قوی هستند ولی کارمان سخت است.»

او درمورد شروع مقابل هلند گفت:« ما باید از همان اولین روز خودمان را آماده کنیم. توقعات از ما بیشترین حد ممکن است ولی بستگی به خودمان دارد و فقط بسته به حریفان نیست.»

اسکولاری: مکزیک حریف سنتی ماست

لوئیس فلیپه اسکولاری سرمربی تیم ملی برزیل در گفتگو با اسپورتی وی به آنالیز تیم های حریف سلسائو درمرحله گروهی جام جهانی پرداخت

او گفت:« کرواسی فوتبال خیلی خوبی بازی می کند. آنها با توپ خیلی خوب کار می کنند و این ششمین تجربه حضور آنها در جام جهانی است و بازیکنان این تیم در تیم های بزرگ اروپایی بازی می کنند. کامرون هم کشورش است که پیش از این مشکلات زیادی برای حریفانش ، به ویژه تیم های بزرگ ایجاد کرده و اگر اشتباه نکنم این پنجمین حضور آنها در جام جهانی خواهد بود. آنها حریفی هستند که باید کاملا مراقبشان باشیم.»

اسکولاری درمورد مکزیک هم گفت:«مکزیک حریف سنتی ماست. ما همیشه مقابل آنها به مشکلات زیادی می خوردیم و تنها کاری که باید انجام دهیم، بازی کردن است. باید تلاش کنیم تا از دور اول به دور بعد رسیده و روبه جلو پیش برویم.»

لوئیس فان گال: نمی توانم چیزی را عوض کنم. ما مقابل قهرمان جهان قرار می گیریم. تا کنون هیچ وقت هم مقابل استرالیا برنده نبوده ایم. ما با قرعه دشواری رو به رو شدیم چون اگر صعود کنیم هم باید به مصاف برنده گروه برزیل برویم یعنی خود برزیل. نکته دیگر این است که باید به شمال برزیل برویم و این کارمان را سخت تر هم می کند. از این بدتر نمی شد

سرمربی کامرون: برد مقابل برزیل برای ما ماموریت غیرممکن است

وولکر فینک سرمربی آلمانی کامرون که تیمش در گروه A با برزیل میزبان همگروه شده اینچنین در مورد این قرعه حرف زد: «حضور در برزیل و مصاف با تیم ملی این کشور یک چالش بزرگ برای ما است. برای همه بازیکنانم این خیلی جذاب است. این کشور مهد فوتبال است با بازیکنانی بزرگ و عالی، روی برد این بازی نمی توانیم حساب کنیم بلکه باید فکر مبارزه با کرواسی و مکزیک باشیم. بازی مقابل مکزیک بازی مقابل ملتی با چند میلیون جمعیت است. برد در این بازی یک ماموریت غیرممکن است، اما ما نهایت تلاشمان را انجام می دهیم. ما باید امتیازاتمان را جلوی مکزیک و کرواسی جمع کنیم.»

فان گال: از این بدتر نمی شد

لوئیس فان گال با قرعه وحشتناکی رو به رو شده چرا که باید هلند را به مصاف اسپانیا، شیلی و استرالیا بفرستد. سرمربی نارنجی پوشان در این مورد گفت: «نمی توانم چیزی را عوض کنم. ما مقابل قهرمان جهان قرار می گیریم. تا کنون هیچ وقت هم مقابل استرالیا برنده نبوده ایم. بازی شیلی مقابل کلمبیا را دیده ام. آن هم یک تیم خوبی است. ما با قرعه دشواری رو به رو شدیم چون اگر صعود کنیم هم باید به مصاف برنده گروه برزیل برویم یعنی خود برزیل. نکته دیگر این است که باید به شمال برزیل برویم و این کارمان را سخت تر هم می کند. در نتیجه این بهترین قرعه ای نبود که به آن خوردیم. از این بدتر نمی شد»

دشان: همین که با سوئیس بازی نمی کنیم خوب است

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه هم در صحبت هایی گفته:« مهمترین چیز این است که وقتی تورنمنتی را شروع می کنی، در اولین بازی به پیروزی برسیم. همین که با سوئیس بازی نمی کنیم، یک برتری است.»

پائولو بنتو: می خواهیم به دور بعد برسیم

پائولو بنتو سرمربی تیم ملی پرتغال هم درمورد همگروه شدن تیمش با آلمان گفت:« در گروه سختی هستیم. آلمان مدعی قهرمانی در گروه ماست. آنها به خاطر تاریخچه شان و پتانسیلشان مدعی هستند. هم آمریکا و هم غنا تیم های خوبی هستند و به خوبی سازماندهی شده اند و بازیکنان خوبی را در بهترین تیم های اروپایی دارند ولی انگیزه های ما به گروهمان منتهی نمی شود. ما می خواهیم به مرحله یک هشتم پایانی برویم و برای همین می جنگیم.»

پرندلی: سخت ترین حریفمان کاستاریکاست

چزاره پرندلی سرمربی ایتالیا در مورد گروهی که تیمش در آن قرار گرفته (با انگلیس، اروگوئه و کاستاریکا) گفت: «نباید بابت این قرعه عصبانی باشیم. ما در جام جهانی هستیم و باید بابت این موضوع خوشحال باشیم. سخت ترین حریف ما؟ کارستاریکا، چون آنها را نمی شناسیم. معمولا وقتی ایتالیا در یک گروه سخت قرار می گیرد نتیجه خوبی به دست می اید. سال گذشته ما جام کنفدراسیونها را تجربه کنیم، بنابراین با مشکلات محل برگزاری مسابقات اشنا هستیم: گرما، مسافت طولانی و از این دست مسائول. من به 23 فوتبالیست نیاز دارم، به 23 ورزشکار.»

روبن: باید در گروهمان اول شویم تا به برزیل نخوریم

ارین روبن ستاره هلند در مورد قرار گرفتن تیم کشورش در گروه مرگ گفت: «گروه سنگین اما جذابی است. قطعا کار سختی در پیش داریم. شیلی به طور ویژه یک حریف سخت است. اسپانیا و شیلی دو تیم قدرتمند هستند. روی کاغذ استرالیا شاید ضعیف ترین تیم باشد، اما باید برای برنده شدن جلوی این تیم هم تلاش زیادی کنیم. اگر از مرحله گروهی صعود کنیم آن وقت با برزیل که احتمالا صدرنشین گروه خود می شود رو به رو می شویم، بنابراین باید اول شویم تا از برخورد به برزیل پرهیز کنیم.»

فابیو کاپلو: گروه ما به اندازه سایر گروه ها بد نیست و مثل گروه های بی و جی سخت نیست.

لو: با دوستان قدیمی مان روبه رو می شویم

یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان از روبه رو شدن با آمریکا و یورگن کلینزمن اینچنین گفت: «با این قرعه با دوستان قدیمی مان روبه رو می شویم. قرار گرفتن آمریکا در گروه ما یک نکته خاص است. یورگن و من مدتها دوستستی و رابطه بسیار خوبی با هم داریم. ما همیشه با هم تبادل نظر کرده ایم و این کار همیشگی ما بوده اما قطعا این مورد قبل از بازی رو در روی ما در جام جهانی فرق می کند و دیگر از تبادل نظر خبری نیست.»

کاپلو: امیدواریم که تیم صدرنشین گروه شویم

فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی تیم ملی روسیه در صحبت هایی گفته:« گروه ما به اندازه سایر گروه ها بد نیست و مثل گروه های بی و جی سخت نیست. هر تیم حاضر در گروه ماشرایط کاملا متفاوتی دارد. مردم شاید بگویند که بلژیک به لطف عملکرد خوبش در مرحله مقدماتی مدعی است ولی ما هنوز امیدواریم که تیم صدرنشین گروه شویم

هیتسفلد: گروه هیجان انگیزی است

اوتمار هیستفلد سرمربی سوئیسی تیم ملی سوئیس در آنالیز شرایط گروه تیمش گفت:« گروه فشرده و برابری را داریم که ذهنیت های مختلفی در آن دیده می شود. تیم های آمریکای لاتین و از مرکز آمریکا. گروه واقعا هیجان انگیزی است.. فرانسه حریف تاثیرگذاری است ولی نباید ناله و گلایه کنیم. ما باید از زمانی که داریم بهره ببریم تا به بهترین شرایط ممکن برای رویارویی با حریفان برسیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبرآنلاین