تبیان، دستیار زندگی
فراموش نکنید دختران خیلی بابایی هستند،پس برای همسر شما مهم است که پدرش از شما راضی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داماد‌ها گوش به زنگ باشید


فراموش نکنید دختران خیلی بابایی هستند،پس برای همسر شما مهم است که پدرش از شما راضی باشد.

داماد و پدرزن

اگر می خواهید داماد خوبی شوید باید از روزهای اول خواستگاری و دوران عقد وازدواج حواس تان به پدر زن تان باشد. فراموش نکنید دختران خیلی بابایی هستند،پس برای همسر شما مهم است که پدرش از شما راضی باشد. به طور کلی در جامعه ما به دلیل ارزش بودن ارتباطات خانوادگی ،اینکه خودتان رادر دل خانواده ی همسرتان جا کنید بسیار اهمیت دارد البته منظور ما تملق نیست بلکه رفتار مناسب شما بهترین راه خواهد بود.

همسرتان را از خانواده‌اش جدا نکنید: عدم دسترسی و یا ملاقات‌های محدود دختران با خانواده خود و یا دیداری که بعد از آن منجر به کشمکش میان همسران شود، باعث می‌گردد روحیه زن تخریب شود و این امر بستر‌ساز اختلالات روانی مانند افسردگی و.... گردد. پس باید دختر تازه عروس از این آزادی عمل برخوردار باشد که هرگاه خواست به تنهایی به منزل والدین خود برود تا غم فراق و جدایی او را از پا نیندازد. چون برای هر دختری انس گرفتن با زندگی جدید و تحولات بوجود آمده در زندگی کمی زمان‌بر است و در این مدت نیاز به مهر مادری و پدری دارد و آن‌ها باید او را کمک کنند تا با زندگی جدید خود انس و الفت بگیرد.

اختلاف‌‌هایتان‌ را پنهان نمایید: آن‌چه در مدیریت ارتباط میان داماد و پدر زن حایز اهمیت است آن است که دختری که ازدواج کرده طبیعتاً در مسیر زندگی خودش با مشکلاتی مواجه می‌شود و ناسازگاری، بد‌اخلاقی و یا اختلاف‌نظر فرهنگی بین او و همسرش آشکار می‌شود. حتی زن و شوهری که با یک شناخت نسبتاً کامل با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، بطور طبیعی و عادی این مشکلات را دارند، ولی دختر نباید سفره دلش را پیش پدر و مادرش پهن نماید و حتی‌الامکان باید خانواده خود را از بروز ناراحتی‌ها مطلع نکند. چون غالباً این مشکلات زناشویی حل می‌شود. ولی پدر و مادری که با این مشکلات مواجه شده‌اند، کینه و کدورت آن‌ها با دامادشان تا مدت طولانی برطرف نمی‌شود. پس آن‌ها بجای درگیر کردن خانواده‌هایشان و ایجاد اختلاف باید با یک مشاور متخصص و متعهد مشورت کنند و راه حل عبور از بحران را از او مطالبه نمایند. در این میان اغلب پدرها جانب‌دارانه به مسائل نگاه می‌کنند و به خاطر دلسوزی و علاقه به دختر خود دچار قضاوت‌های بی‌مورد و ارائه راه حل‌های نادرست می‌شوند‌.

میزان رفت و آمدهایتان را مدیریت کنید: یکی دیگر از نکاتی که در روابط میان داماد و پدر زن لازم است رعایت شود، میزان ارتباط و چگونگی رفت و آمد است. دامادی که با پدر زن خود بیش از حد معاشرت می‌کند و به طور طولانی در منزل او مهمان می‌شود چه بخواهد و چه نخواهد مسائل و مشکلاتی که بین او و همسرش وجود دارد، برای خانواده او آشکار می‌شود و غالباً پدر زن در این مسائل که در خانه او اتفاق می‌افتد، مداخله می‌کند و حتی با داماد خود درگیر می‌شود و گاهی تا سالیان متمادی میان داماد و پدرزن خصومت وجود دارد. پس بهتر است داماد تا زمانی که حضور او با احترام و عزت همراه است در منزل پدر‌زن خود بماند و چنان‌چه حضور او با بی‌مهری و بی‌توجهی یا بی‌احترامی همراه شد، قبل از ایجاد ناراحتی و خصومت به این مهمانی خاتمه دهد.

یک پسر برای ازدواج یا باید به استقلال مالی برسد یا اگر گاهی احتیاج به کمک مالی داشت به شیوه‌ی که بیان شد کمک بگیرد تا هیچ‌گاه مشکلی پیش نیاید

در گرفتن کمک‌های مالی دقت نمایید: از دیگر مسائلی که گاهی مخاصمه و ناراحتی میان داماد و پدرزن بوجود می‌آید، کمک‌های مالی پدرزن به داماد است که اگر در کیفیت و چگونگی آن دقت نشود، این لطف و محبت پدرزن تبدیل به یک بحران و اتفاق ناگوار می‌شود. اگر داماد نیاز به کمک مالی پدرزن خود دارد بهتر است به شیوه قرض‌الحسنه باشد، نه این‌که کمک بلاعوض. چون در صورت تکرار این کمک‌ها احتمال دارد همسر مدعی ‌شود: «پدرم زندگی ما را اداره می‌کند.» و چنین طرز فکری مورد رضایت هیچ مردی نیست که همسرش بخاطر کمک‌های مالی پدرش منتی بر سر او بگذارد. از طرف دیگر ممکن است خود پدرزن آن‌چه در دل دارد، به زبان جاری کند و باعث کدورت و ناراحتی میان آن‌ها گردد. پس یک پسر برای ازدواج یا باید به استقلال مالی برسد یا اگر گاهی احتیاج به کمک مالی داشت به شیوه‌ی که بیان شد کمک بگیرد تا هیچ‌گاه مشکلی پیش نیاید.

فرآوری : ندا داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: آستان مهر

مطالب مرتبط:

داماد محبوبی شوید!

مصائب داماد سرخانه!

خود آموز ارتباط مناسب با مادر شوهر

آتش بسی برای همیشه!!!

نقش کلیدی مادر زن

پیوند دوباره روابط فامیلی

عروس بازی‌ از نوع مفید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.