تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه نقاشی های استاد هوشنگ جزی زاده، نگارگر صاحب سبک که با حضور چهره های شاخص چون علی جنتی وزیر ارشاد، احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران، علی مراد خانی معاون هنری، مرتضی کاظمی مشاور وزیر جمعه ۲۶ مهر در گالری شکوه آغاز به کار کرد تا هفتم آبان ماه اد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاره های استاد جزی زاده


نمایشگاه نقاشی های استاد هوشنگ جزی زاده، نگارگر صاحب سبک که با حضور چهره های شاخص چون علی جنتی وزیر ارشاد، احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران، علی مراد خانی معاون هنری، مرتضی کاظمی مشاور وزیر جمعه 26 مهر در گالری شکوه آغاز به کار کرد تا هفتم آبان ماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند برای بازدید از آثار استاد به گالری مراجعه کنند.

نگاره های استاد جزی زاده

استاد هوشنگ جزی زاده در این نمایشگاه گزیده ای از دوره های مختلف کاری اش را در معرض تماشای عموم قرار داده است.

او در این آثار که از بین بیش از 100 اثر انتخاب شده است، نقاشی سنتی ایران را با سبک و سیاق خاص خود که در سبک اصفهان ریشه دوانده به نمایش گذاشته است.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه علی جنتی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه استاد جزی زاده، حمایت از اساتید پیشکسوت در زمینه های مختلف هنری را از برنامه های اصلی وزارت فرهنگ و ارشد اسلامی دانست و گفت: از برنامه های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که باید ظرف این چهار سال به آن پرداخت بحث اقتصاد هنر است که شاید بتوان بهترین تبلور و تجسم آن را در فروش آثار نگارگری دید.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از دیگر بازدیدکنندگان این رویداد در گالری شکوه بود، درباره بازدید های مستمرش از نگارخانه های خصوصی گفت: معمولا به دیدار نمایشگاه های مختلف می‌روم و سعی می‌کنم از نزدیک با هنرمندان در ارتباط و شاهد مسائل مختلفی که با آن مواجه هستند باشم تا از نزدیک با آنها برخورد و در رفع مسائل راهکارهایی اتخاذ کنیم.

او با ستایش از مقام هنری استاد هوشنگ جزی زاده و تاکید موکد بر اهمیت نگارگری و حمایت جدی از این هنر سنتی گفت: تلاش خواهیم کرد در خصوص احیای قانون خرید آثار هنری که سالیان پیش با فراز و فرودهایی در مجلس شورای اسلامی مصوب شد قدم های جدی برداریم زیرا معتقدیم وجود چنین مصوبه حمایتی می‌تواند تاثیرات مثبت به سزایی در رشد و توسعه اقتصاد هنر بر جای گذارد.

فضای کار استاد جزی زاده مکتب اصفهان، جغرافیا و معماری اصفهان است و نوعی گره خوردگی و پیوند ذوقی، سلیقه ای و تباری با مکتب اصفهان دارد.

احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران با یادآوری اهمیت هنرهای اصیل ایرانی و لزوم تقویت و اشاعه آنها در میان نسل امروز گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه گزیده ای از مجموعه آثار استاد جزی زاده می‌باشد که از بین بیش از 100 اثر انتخاب شده است.

فضای کار استاد جزی زاده مکتب اصفهان، جغرافیا و معماری اصفهان است و نوعی گره خوردگی و پیوند ذوقی، سلیقه ای و تباری با مکتب اصفهان دارد.

نمایشگاه آثار استاد هوشنگ جزی زاده تا هفتم آبان ماه دایر است.

گالری شکوه در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیایان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 واقع است.

بخش هنری تبیان


منبع: همشهری آنلاین