تبیان، دستیار زندگی
پیام پیام‏ آور مهربانی به همه رسید. حال، کائنات باید شاهد پیوند «امامت و نبوت» می ‏شد؛ پیوندی که انوار آن، با گره خوردن دو دست خدا در هم، تمامی آسمان و زمین را در برگرفت و ذره ذره هستی، شروع به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابلو اعلانات غدیر (اینفوگرافی)

از دوردست، صدایی، سکوت صدا را می‏ آشوبد. به گمانم صدای زنگ کاروان است که در همهمه وحشت ‏افزای تنهایی برکه می‏ پیچد. کاروان نزدیک و نزدیک ‏تر می‏ شود. ناگاه، صدایی، در سکوت کاروان پیچید. صدایی، حجاز را به لرزه افکند:

بایستید! رفتگان را فرا خوانید و جاماندگان را دریابید که پیامی مهم دارم.

سکوت، به زمزمه نشست. زمزمه ‏ها بلند و بلندتر و موجی از همهمه در کاروان افتاد.  کویر، دو زانو نشسته است، سنگ‏ریزه ‏ها، شن‏ های داغ، نفس‏های گلوگیر. صدایی نیست؛ سکوت، هیاهوی حوالی را می ‏شکند.

گرمای تابستان بر تن دقایق، عرق کرده است. چشم می‏چرخاند از زاویه وداع، دست بالا برده است و چشم‏های نظاره ‏گر را شاهد می‏ گیرد به پیمانی که دست‏ هایش را در دست‏ های خدا گره می ‏زند.

آری، دستان خدا در دست رسول خدا، بالا رفت. و اینک، پیام‏آور خوبی‏ها بود و پیامی دیگر؛ پیامی که باعث شادمانی اهل دل و غمگینی نفاق‏ پیشگان بود:

«مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِیٌّ مَولاه»

آرام آرام هیاهو رنگ می ‏گیرد، لبخندها و کینه ‏ها، دست‏ های بیعت و خنجرهای گره شده در مشت.

پیام پیام‏ آور مهربانی به همه رسید. حال، کائنات باید شاهد پیوند «امامت و نبوت» می ‏شد؛ پیوندی که انوار آن، با گره خوردن دو دست خدا در هم، تمامی آسمان و زمین را در برگرفت و ذره ذره هستی، شروع به تسبیح ذات اقدس پروردگار کردند.

اینفوگرافی غدیر

دانلود تصویر اینفوگرافی با اندازه واقعی

آری، تاریخ سال‏ خورده بشر، هنوز هم هجوم بی‏ دریغ دستانی را که برای بیعت پیش می ‏آمدند، به خاطر دارد...

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


منبع: سایت تابلو اعلانات

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.