تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی می‌گوید استعفایش برای وارد کردن شوک به سازمان لیگ حرفه‌ای است و اگر چند باشگاه همین کار را کنند و حتی از لیگ کنار بکشند برای فوتبال ایران خوب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست عجیب مدیرعامل تراکتورسازی

بقیه مدیران باشگاه‌ها هم استعفا کنند!


مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی می‌گوید استعفایش برای وارد کردن شوک به سازمان لیگ حرفه‌ای است و اگر چند باشگاه همین کار را کنند و حتی از لیگ کنار بکشند برای فوتبال ایران خوب است.

حمید زینی زاده ، درباره علت استعفایش از مدیریت باشگاه تراکتورسازی، اظهار کرد: استعفایم را امروز (دوشنبه) به طور رسمی به هیات مدیره باشگاه می‌دهم تا نظرشان را اعلام کنند. دیشب هم از آنها خواستم که در این‌باره فکر کنند.

تراکتورسازی

وی ادامه داد: هیات مدیره باید تدبیری اتخاذ کند تا باشگاه از حقش دفاع کند. فکر می‌کنم که استعفای من در شرایط کنونی بهترین راهکار است تا اعتراضمان را نشان دهیم. وقتی اعتراضمان را نمی‌توانیم از مجاری قانونی به نتیجه‌ برسانیم، این کار ضرورت پیدا می‌کند.

مدیرعامل مستعفی باشگاه تراکتورسازی همچنین به نحوه صدور رای کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال علیه باشگاهش ، گفت: کمیته‌ انضباطی شبانه جلسه تشکیل می‌دهد و بدون آن که شکایت ما به آنها رسیده باشد و ما را به جلسه دعوت کنند، علیه ما حکمی را صادر می‌کنند و فرصت دفاع هم به ما نمی‌دهند، این یعنی فدراسیون نمی‌خواهد با باشگاه‌ها تعامل کند. حداقل این کار را با باشگاه پرطرفدار نمی‌خواهد بکند.

وی ادامه داد: وقتی هیچ فعالیت قانونی جواب نمی‌دهد و نمی‌توانیم برای هوادارانمان کاری کنیم، بهتر است رسما کنار بکشیم تا آدم‌هایی بلدند که چگونه با فدراسیون تعامل کنند بر سر کار بیایند.

زینی زاده در ادامه استعفایش را شوکی به سازمان لیگ تلقی کرد و گفت: شاید علاوه بر استعفا کارهای دیگری نیز لازم باشد. شاید بهتر است برخی از باشگاه‌ها از لیگ برتر کنار بکشند تا شوک دیگری به سازمان لیگ وارد شود. ما عادت ‌کرده‌ایم تا دقیقه‌ 90 صبر کنیم و تا وقتی فشاری بر ما وارد نشده زیر بار تغییرات نرویم. این شوک‌ها باعث می‌شود که سازمان لیگ به دنبال تغییراتی در ساختار فوتبال ایران باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند استعفایش در شرایط کنونی بیشتر به تراکتورسازی شوک وارد می‌کند تا سازمان لیگ؟ اظهار کرد: حتما به سازمان لیگ هم شوک وارد می‌کند. آنها با این کار می فهمند که مشکلی وجود دارد که کسی حاضر می‌شود از مقام ظاهری دست بردارد و برای مصلحت مردم استعفا دهد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند استعفایش در شرایط کنونی بیشتر به تراکتورسازی شوک وارد می‌کند تا سازمان لیگ؟ اظهار کرد: حتما به سازمان لیگ هم شوک وارد می‌کند. آنها با این کار می فهمند که مشکلی وجود دارد که کسی حاضر می‌شود از مقام ظاهری دست بردارد و برای مصلحت مردم استعفا دهد

زینی زاده افزود: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی که پر طرفدار هستند با باشگاه‌هایی که هزار یا 500 نفر طرفدار دارند خیلی فرق دارد. نگاه آن باشگاه‌ها به فوتبال یک فعالیت اقتصادی است. آنها پولی را از یک مرجع می‌گیرند و بین خودشان به عنوان مدیر عامل، مربی و سایری تقسیم می‌کنند، هر اتفاقی هم بیفتد ضرر نمی‌کنند، چون نباید پاسخگوی مردم باشند.

وی ادامه داد: دیشب که مردم ما خبر محرومیت تراکتورسازی را در سایت‌های خبری خواندند نزدیک 1000 نفر به من زنگ و پیامک زدند و گفتند که بچه‌هایشان از ناراحتی گریه می‌کنند و می‌گویند که چرا به تیم‌شان ظلم می‌شود؟ هزینه‌هایی که در تیم‌های پر طرفدار می‌شود برای ایجاد شادی و نشاط در مردم است و اگر این نتیجه‌ حاصل نشود دیگر فوتبال به چه دردی می‌خورد. اگر قرار است به هوادارانمان فقط اضطراب و نگرانی بدهیم بهتر است اصلا کار نکنیم.

مدیرعامل مستعفی باشگاه تراکتورسازی همچنین، گفت: در این وضعیت نمی‌توانم علیه فدراسیون فوتبال کودتا کنم و تنها می‌توانم با استعفایم به عملکرد این فدراسیون اعتراض کنم. امیدوارم فرد بعدی که به باشگاه می‌آید مصمم و جدی کار را دنبال کند. اگر استعفای مدیران باب شود و چند مدیر این کار را انجام دهند و چند باشگاه هم تصمیم بگیرد که از لیگ کنار بکشند کارها درست می‌شود و مسئولان مجموعه سالم و لیگ شفافی را ایجاد می‌کنند.

زینی زاده در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا تراکتورسازی قصد کنار کشیدن از لیگ را دارد؟ گفت: تصمیم این مساله در اختیار هیات مدیره است. من زورم به خودم می‌رسد و می گویم که چون نمی‌توانم از حق تیم دفاع کنم استعفا می‌دهم و پیشنهادم به هیات مدیره این است که استعفایم را بپذیرد. همچنین می‌خواهم در استعفایم درج شود که یک مسئول چون نتوانست حق تیمش را بگیرد این جرات را داشت که استعفا دهد.

وی در ادامه گفت: قرار بود امروز (دوشنبه) به تهران بیایم که سفرم به فردا موکول شد. در سفر به تهران با فریدون اصفهانیان و مسئولان کمیته‌ انضباطی و سایر مقامات فدراسیون صحبت می‌کنم تا برای احقاق حقوق باشگاه تلاش دیگری انجام داده باشم.

زینی زاده افزود: ما هم به کسر امتیاز از تیم‌مان شکایت داریم و هم می گوییم محرومیت یک جلسه‌ای برای بازیکن خارجی فولاد خیلی کم بوده است. هر امتیاز برای تراکتورسازی شاید حدود 500 میلیون تومان ارزش داشته باشد. با 50 یا 60 امتیاز می‌توانیم قهرمان شویم.

زینی زاده در پایان از رسانه‌ها خواست که بر اساس رسالتی که دارند از حق و حقوق باشگاه‌ها دفاع کنند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا