تبیان، دستیار زندگی
باید توجه داشت که در مقابل حملاتی نیز وجود دارند که باعث ایجاد اختلال در سرعت اینترنت می شوند. طی گزارشی آشکار شد که بیشترین درصد حملات ترافیکی از آسیا سرچشمه گرفته است؛ اروپا با در اختیار داشتند 36 درصد حملات ترافیکی در مقام دوم قرار دارد و 23 درصد هم نش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منبع حملات اینترنتی را بشناسید


باید توجه داشت که در مقابل حملاتی نیز وجود دارند که باعث ایجاد اختلال در سرعت اینترنت می شوند. طی گزارشی آشکار شد که بیشترین درصد حملات ترافیکی از آسیا سرچشمه گرفته است؛ اروپا با در اختیار داشتند 36 درصد حملات ترافیکی در مقام دوم قرار دارد و 23 درصد هم نشات گرفته از آمریکای شمالی و جنوبی است.


سایبری

امروزه با رشد فزاینده علوم ارتباطات و فناوری سرعت اینترنت در جهان روبه افزایش است و در این میان کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ سردمدار هستند؛ چین هم همچنان بیشترین میزان حملات ترافیکی مشاهده شده را به خود اختصاص داده است. کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ در صدر کشورهای پرسرعت و بالاتر از بقیه قرار دارند؛ البته هنگ کنگ با 26 درصد رشد به همراه لاتویا در مقام سوم ایستاده است.

البته باید توجه داشت که در مقابل حملاتی نیز وجود دارند که باعث ایجاد اختلال در سرعت اینترنت می شوند. طی گزارشی آشکار شد که بیشترین درصد حملات ترافیکی ( یعنی در حدود 38 درصد ) از آسیا سرچشمه گرفته است؛ اروپا با در اختیار داشتند 36 درصد حملات ترافیکی در مقام دوم قرار دارد و 23 درصد هم نشات گرفته از آمریکای شمالی و جنوبی است.

اخیرا و بر اساس گزارش «دولت اینترنت» از موسسه ‌ی آکامای، ترافیک حملات اینترنتی از اندونزی در دومین سه ماهه‌ ی 2013 تقریباً دو برابر شده است. در یک صعود نسبتاً شنیع به مقام اول، اندونزی از چین جلو زد و به عنوان منبع بیشترین حملات اینترنتی شناخته شد. حائز اهمیت آن که از آوریل تا ژوئن، ترافیک حملات از اندونزی پیشرفت 38 در صدی داشت، که نسبت به سه ماهه‌ ی نخست 17 درصد پیشرفت بیشتری داشته است. ("آکاماى" شرکت عظیم اینترنتی است که وظیفه ی کنترل و به جریان انداختن حدود 15 درصد از کل ترافیک اینترنتی جهان را به عهده دارد.)

بر اساس این گزارش، چین کماکان با سهم 33 درصدی، که نسبت به سه ماهه ‌ی نخست بدون تغییر باقی مانده است، به مقام دوم نزول کرده. همچنین آمریکا، تایوان، ترکیه، هند، روسیه، برزیل، رومانی و کره‌ ی جنوبی در مقام‌ های سوم تا دهم قرار گرفته اند. به گزارش آکامای، این کشورها سرچشمه ‌ی 89 درصد حملات سایبری بوده اند. در مجموع، آکامای در این گزارش ترافیک مهاجم از 175 کشور را مورد بررسی و مشاهده قرار داده است.

اخیرا و بر اساس گزارش «دولت اینترنت» از موسسه ‌ی آکامای، ترافیک حملات اینترنتی از اندونزی در دومین سه ماهه‌ ی 2013 تقریباً دو برابر شده است. در یک صعود نسبتاً شنیع به مقام اول، اندونزی از چین جلو زد و به عنوان منبع بیشترین حملات اینترنتی شناخته شد

آکامای خاطر نشان کرد که «متدولوژی این گزارش آدرس‌ های IP منبع یک حمله‌ ی قابل مشاهده را ثبت کرده است ولی نمی‌ تواند مشخصات مهاجم را شناسایی کند.» که اساساً به این معنی است که مهاجمان واقعی همواره در کشورهایی نیستند که ترافیک حمله ‌هایشان از آنجا سرچشمه می‌ گیرد.

اینترنت

قسمت مربوط به امنیت این گزارش هم تشریح کرده که مشتریان آکامای در سه ماهه دوم سال مورد 318 حمله‌ ی انکار سرویس قرار گرفته اند که 54 درصد بیشتر از سه ماهه ‌ی نخست سال می ‌باشد. (حملات اینترنتی عبارتند از سرازیر کردن درخواست‌ های پرشمار به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع سامانه رایانه ‌ای قربانی، به نحوی که ارائه خدمات توسط آن سامانه دچار اختلال شده یا به کل از دسترس کاربران خارج شود و گاها در این میان سرقت اطلاعات صورت می پذیرد و کاربر از آن بی اطلاع است.)

در این راستا پروفسور آلن وودوارد، کارشناس امنیت سایبری از دانشگاه سورری می ‌گوید: "تأثیر این قبیل حملات، سرعت خدمات اینترنتی را کاهش داده و اگر شریان شبکه ی جهانی وب را به یک بزرگراه تشبیه کنیم، حملات صورت گرفته تلاش می‌ کنند با ایجاد ترافیک، مسیرهای موجود را بند بیاورند. در این تهاجم اخیر، ترافیک به حدی رسیده که کُل بزرگراه در حال مسدود شدن می باشد."

در نتیجه این درگیری اینترنتی، خدمات اینترنت اکثر نقاط جهان دچار اختلال شده و زیرساخت اصلی شبکه بر اثر ازدحام به وجود آمده در معرض انسداد قرار گرفته است. اکنون نیز پلیس پنج کشور تحقیق درباره حملات سایبری فعلی را آغاز کرده ‌اند.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: افتانا /  خبرآنلاین / پایگاه افسران جوان