تبیان، دستیار زندگی
نعیمه اشراقی به اصفهان می‌رود تا از خانواده شهید همت عذرخواهی کند. به دنبال حواشی و واکنش‌های تند خانواده شهدا به اظهارنظر صفحه فیس‌بوک نعیمه اشراقی، وی عازم اصفهان می‌شود تا از خانواده شهید همت دلجویی کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیس‌بوک اشراقی از عظمت امام نمی‌کاهد


نعیمه اشراقی به اصفهان می‌رود تا از خانواده شهید همت عذرخواهی کند. به دنبال حواشی و واکنش‌های تند خانواده شهدا به اظهارنظر صفحه فیس‌بوک نعیمه اشراقی، وی عازم اصفهان می‌شود تا از خانواده شهید همت دلجویی کند.

امام

به دلیل ناراحتی شدیدی که در میان دوستداران امام و انقلاب به خصوص خانواده معظم شهدا ایجاد شده بود، سید حسن خمینی در تماسی با نعیمه اشراقی به وی دستور داده و تاکید کرده علاوه بر انتشار بیانیه دلجویی، صفحه فیس‌بوک خود را نیز مسدود کند که وی به این کار مبادرت ورزیده است.

حمله شدید صادق خرازی به نعیمه اشراقی

دکتر صادق خرازی سفیر سابق ایران در سازمان ملل و از مشاوران سید محمد خاتمی با انتقاد شدید از اهانت نعیمه اشراقی به خانواده‌ای شهدا خواستار برخورد و موضع جدی موسسه تنظیم و نشر آثار امام در برابر این بی حرمتی شد. صادق خرازی به واسطه ازدواج فرزندش با فرزند زهرا اشراقی از بستگان سببی نعیمه اشراقی است.

وی این اتفاق را خیانت به امام (ره) و جنایت علیه شهیدان و نامردی به بزرگ مردی است که همه مشروعیت احترام اعضای بیت معظم له، از آن اوست خواند و نوشت: امیدوارم با یک معذرت خواهی خشک و خالی نخواهند این افتضاح را ماست مالی کنند، و بزرگان بیت حضرت امام رضوان الله علیه موضع منطقی وجدی بگیرند.

واکنش پسر شهید همت به نوشته نعیمه اشراق

فرزند شهید محمدابراهیم همت هم در واکنش به یک یادداشت توهین‌آمیز از نعیمه اشراقی درباره خانواده‌های شهدا در صفحه شخصی‌اش، نوشت: خانم نعیمه اشراقی دهان باز کرده و دُرفشانی نمودند. «بهتر است اطرافیان ایشان تذکری به ایشان بدهند تا شاید کمی در گفتارشان تغییر صورت گرفته و این حداقل را درک کنند که هر حرفی را نباید زد و حداقل در هر جایی نباید هر حرفی را گفت.»

وی در ادامه نوشت: اولین چیزی که با مطلب زشت ایشان به ذهن می‌رسد، این است که وقتی بچه‌های این مملکت در زیر گلوله و بمب و خمپاره تکه‌تکه می‌شدند، رهبری که خیلی از آن فرزندان ایران به فرمان او راهی جبهه شده بودند، داشته در مورد ایشان و خانواده آن سربازان، شوخی‌های زشت می‌کرده! این چیزی است که مطلب اشراقی به هر ذهنی تزریق می‌کند. آیا چنین کاری تیشه‌زدن به ریشه افکار و شخصیت امام خمینی نیست؟ ایشان نمی‌فهمد با چنان مطلبی تا چه حد وحشتناکی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را زیر سۆال برده و خوار و کوچک کرده؟

فرزند شهید همت در ادامه نوشته است: در هر صورت یا واقعاً امام خمینی چنان گفتار و تفکر و برخوردی داشته (که هر جوری نگاه می‌کنم با عقل جور در نمی‌آید) یا خانم اشراقی دروغ می‌گوید و این هم باز باید تذکری باشد به بیت امام و اطرافیان خانم اشراقی که جلوی دُرفشانی‌های گاه و بی‌گاه ایشان را بگیرند.

وی در پایان ذکر کرده است: فقط و فقط به خاطر احترامی که برای امام خمینی قائلم از چنین ادبیاتی استفاده کردم وگرنه در برابر شخصی که چنان توهینی به خانواده‌های شهدا کرده، الفاظ درخور شأنش را به کار می‌بردم.

او باید بداند که چهره امام راحل (ره) با حرف‌ها و سخنان خانم اشراقی مخدوش نمی‌شود بلکه آبرویی که وی از انتصاب به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به دست آورده است از بین می‌رود

اشراقی باید عذرخواهی کند

همچنین اسفندیار صالحی‌پور اظهار کرد: از نعیمه اشراقی می‌خواهم تا به خاطر توهینی که در یک شبکه اجتماعی به ساحت شهدای والامقام کرده است از خانواده‌های شهدا و ملت ایران عذرخواهی کند و پوزش بطلبد.

وی افزود:‌ همان طور که امام راحل گفته‌اند که ما هرچه داریم از شهدا و مجاهدت‌های خانواده‌های شهدا داریم متقابلاً عزت و آبروی کشور ایران نیز از مجاهدت‌های امام خمینی (ره) است.

برادر سردار شهید اسفندیار صالحی‌پور در ادامه تصریح کرد: ما خانواده‌های شهدا پاسدار انقلاب اسلامی و آبروی امام خمینی (ره) هستیم حتی اگر یکی از اعضای خانواده ایشان بخواهد با رفتار و کردارش خط و مشی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را زیر سۆال ببرد.

این جوان مسجدسلیمانی با بیان اینکه حرکت و سخنان نعیمه اشراقی محکوم است تاکید کرد: وی اخیراً مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد و سخنانی بیان می‌کند که خلاف عرف جامعه است. بر این اساس خانم اشراقی باید قبل از اینکه حرفی را بزند و یا مصاحبه‌ای انجام دهد فکر کند زیرا وی منصوب به امام خمینی (ره) است. او باید بداند که چهره امام راحل (ره) با حرف‌ها و سخنان خانم اشراقی مخدوش نمی‌شود بلکه آبرویی که وی از انتصاب به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به دست آورده است از بین می‌رود. با سخنانی که بر زبان می‌آورد خود را در جامعه منفور می‌کند پس باید به خاطر توهینی که در یک شبکه اجتماعی به ساحت شهدای والامقام کرده است از خانواده‌های شهدا و ملت ایران عذرخواهی کند.

و اما هک شدن صفحه اشراقی مضحک نیست؟

نعیمه اشراقی در نوشته خود خطاب به فرزند شهید همت نگاشت: «همین جا لازم می‌دانم به صراحت تمام انتساب آنچه در فضای مجازی به امام و از قول من منتشر شده را تکذیب کنم و از خداوند برای جاعلینی که این گونه با احساسات پاک مردم بازی می‌کنند طلب هدایت نمایم. از این پس با توجه به دستبردهای چندگانه به صفحه شخصی‌ام، این صفحه را مسدود می‌کنم و عاجزانه از خداوند متعال، علو درجات امام و شهدای عزیز را مسألت نموده و برای خانواده‌های آنان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.»

گوییم که هکری پیدا شود صفحه فیس‌بوک را هک کند اما شخصی مانند نعیمه اشراقی، نوه امام که به ادعای خود او رابطه حسنه و صمیمی با امام داشته است در فضایی به نام فیس‌بوک چه می‌کند تا یک مقرض پیدا شود و مکرراً کد او را حک کند؟

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان