تبیان، دستیار زندگی
علیرضا طالب‌پور گفت: راه‌حل استفاده كودكان از فضای مجازی به شكلی كه بتوانند از آموزه‌های قرآن در این فضا بهره‌مند شوند، این است كه فضایی متناسب با روحیات كودكان در دنیای مجازی فراهم شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل تبیان تأكید كرد:

ایمن‌سازی فضای مجازی برای استفاده كودكان از آموزه‌های قرآن

دکتر علیرضا طالب پور

علیرضا طالب‌پور گفت: راه‌حل استفاده كودكان از فضای مجازی به شكلی كه بتوانند از آموزه‌های قرآن در این فضا بهره‌مند شوند، این است كه فضایی متناسب با روحیات كودكان در دنیای مجازی فراهم شود.

علیرضا طالب‌پور، مدیرعامل مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با اشاره به فضای مجازی و فعالیت‌هایی كه در این حوزه برای كودكان باید انجام شود گفت: برای كودكان محیط سالم را در فضای مجازی باید فراهم كرد. یكی از كارهای خوبی كه مۆسسه تبیان در همین راستا انجام داده است ایجاد شبكه مجازی اختصاصی مخصوص كودكان است. در واقع كودكان زمانی‌كه وارد این شبكه مجازی می‌شوند فقط با سایت‌هایی كه مربوط به خودشان است روبه‌رو خواهند شد.

مدیرعامل مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان استفاده از فناوری و فضای مجازی را لازمه زندگی امروز برای پیشرفت دانست و افزود: نمی‌شود نسبت به كودكان این فرض را داشت و یا این تصمیم را گرفت كه با فناوری آشنا نشوند و یا اینكه آنها را هم در فضای مجازی تنها گذاشت و رها كرد. باید با آنها همراه بود و این فناوری را در اختیار آنان با مدیریت صحیح قرار داد.

فضایی متناسب با فرهنگ و روحیات كودكان در دنیای مجازی فراهم كنیم

طالب‌پور با اشاره به راه‌حل چگونگی استفاده صحیح از فضای مجازی برای كودكان در جهت فرهنگ‌سازی تصریح كرد: راه‌حل مفید برای استفاده كودكان از فضای مجازی، طوری كه بتوانند از آموزه‌های قرآنی و معارف اسلامی هم در این فضا بهره‌مند شوند، پس باید فضایی متناسب با روحیات كودكان در دنیای مجازی فراهم شود.

وی با اشاره به وضعیت تبلیغ ضعیف معارف اسلامی در فضای مجازی برای كودكان بیان كرد: در فضای مجازی هم برای كودكان و هم بزرگسالان نسبت به تبلیغ و آموزش معارف اسلامی كم‌كاری شده است. شورای عالی فضای مجازی هم كه به همت مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز كرد؛ نشان‌دهنده‌ این است كه این فضا تا چه حد اهمیت دارد.

مدیر عامل مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان بیان كرد: هنوز موتورهای محرك در فضای مجازی برای تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی در فضای مجازی گرم نشده‌ است و آن‌طور كه باید راه نیافتاده است تا بتواند فعالیت فراگیری را در تمامی بخش‌ها برای مخاطبان من‌جمله كودك ایجاد كند.

ضعف‌ها در فضای مجازی با كار بیشتر قابل مدیریت است

طالب‌پور با اشاره به ضعف‌های موجود در بحث فرهنگ‌سازی و استفاده صحیح از فضای مجازی برای كودكان و عموم افزود: ضعف‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود كه با كار بیشتر، شركت دادن مراكزی كه علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند، استفاده از محققان، مۆسسات و دلسوزان به بحث فرهنگی، قابل مدیریت و تأمین است.

منبع: ایکنا

تنظیم: هومن بهلولی