تبیان، دستیار زندگی
ساعت دیجیتالی مچی جدیدی ساخته شده است که بنا بر ادعای سازندگان آن، می تواند به کاربر کمک کند زمان باقی مانده از عمر خود را محاسبه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باقی مانده عمر خود را حساب کنید


ساعت دیجیتالی مچی جدیدی ساخته شده است که بنا بر ادعای سازندگان آن، می تواند به کاربر کمک کند زمان باقی مانده از عمر خود را محاسبه کنند.

ساعت هوشمند

افرادی که ساعت "تیکر" را به مچ خود می بندند باید به پرسشنامه شخصی در مورد سابقه سلامت، سن، سبک زندگی و سابقه بیماری در خانواده اش پاسخ دهند.

پاسخ دادن به این سئوالات موجب می شود تایمر این ساعت به طور دقیق ثانیه، دقایق، روزها و سالهای باقی مانده از زندگی فرد را نشان دهد.

بر روی نمایشگر این ساعت سه ردیف رقم نشان داده می شود که در ردیف بالا به ترتیب سال، ماه و روز و ردیف دوم ساعت، دقیقه و ثانیه باقی مانده از عمر نشان داده می شود. ردیف سوم نیز زمان به وقت محلی را نشان می دهد.

هدف طراحان از ساخت این ساعت این بوده است که با نشان دادن زمان باقی مانده از عمر به این شکل به افراد در مورد تلف کردن وقت هشدار دهند.

"فردریک کولتینک" مبتکر ساعت تیکر می گوید فکر می کنم اگر بدانیم چه قدر از عمر و زمانمان باقی است، می توانیم زندگی و انتخاب های بهتری داشته باشیم. این شیوه می تواند به ما آینده نگری بدهد و در این حالت مسایل کوچک دیگر برایمان خیلی مهم نمی شوند. به همین دلیل است که ساعت تیکر را ساعت شادی می دانم.

این ساعت به همراه کتابچه پرسشنامه موسوم به "درباره زمان" عرضه می شود که به کاربر امکان می دهد زمان باقی مانده از عمر خود را محاسبه کند.

قیمت این ساعت که قرار است آوریل 2014 به بازار عرضه شود، 59 دلار تعیین شده است.

ساعت هوشمند

گجت پوشیدنی جالب دیگری نیز طراحی شده که به شما کمک می کند با دندان هایتان پخش موسیقی را کنترل کنید!

محققان درحال ساخت یک دستگاه پخش موسیقی بی سیم هستند که شبیه سر هدفون داخل گوش قرار گرفته و به وسیله حالت گاز گرفتن دندانها کنترل می شود.

این دستگاه پخش موسیقی که اسپلیت نامگذای شده سیم هدفون را حذف کرده و نیاز برای قرار دادن دستگاه پخش موسیقی در جیب را هم از بین برده است.

این دستگاه که ساخت آن دو سال برای شرکت تازه کار گرینوینگ در میامی، فلوریدا طول کشیده دربرگیرنده یک جفت سر هدفون است که یک قطعه مستطیل شکل کوچک از هرکدام از آنها بیرون آمده است. داخل این مستطیلها که از جنس فولاد مقاوم در برابر زنگ ساخته شده یک برد مداری کوچک قرار یک باطری کوچک، یک تراشه حافظه، یک پردازنده و چند جز تشکیل دهنده ضروری برای پخش فایلهای صوتی دیجیتالی با کیفیت وجود دارد.

فشار دندانها روی هم فایل موسیقی را تغییر می دهد، دو فشار صدا را تغییر می دهد و به منظور پرهیز از تغییرات تصادفی تنها با یک ضربه روی قسمت مستطیل شکلی که داخل گوش قرار داد می توانید دستگاه را به روی حالتهای دندانی قفل کنید

این دستگاه کوچک از ساعتهای کریستالی دقیق و یک سیگنال کوتاه رادیویی حوزه نزدیک برای همزمان سازی پخش موسیقی، تغییر صدا و یا تغییر ترک موسیقی استفاده می کند.

ساعت هوشمند

استفاده از ساعت کریستالی در دستگاه با این هدف صورت گرفته است که موسیقی که در هر دو گوش شنیده می شود یکسان و همزمان باشد، استفاده از ساعت کریستالی نیاز به وصل شدن از طریق بلوتوث یا وای فای را از بین برده است. به جای آنکه هرکدام از دستگاه ها توی گوش یک فایل واحد را پخش کنند هر کدام یک فایل را به طور همزمان پخش می کنند.

اسپلیت بدون هیچ دکمه یا میکروفونی برای فرمان صوتی از شتاب سنج خود برای کنترل استفاده می کند. این روش برای پاسخ دادن به حالت گاز گرفتن دندانهای کاربر طراحی شده است. فشار دندانها روی هم فایل موسیقی را تغییر می دهد، دو فشار صدا را تغییر می دهد و به منظور پرهیز از تغییرات تصادفی تنها با یک ضربه روی قسمت مستطیل شکلی که داخل گوش قرار داد می توانید دستگاه را به روی حالتهای دندانی قفل کنید.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از ای تی ایران