تبیان، دستیار زندگی
سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان گفت: دفاع مقدس، دفاع از ارزش‌های اسلامی و جهاد مقدس علیه کفر و الحاد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهادی مقدس علیه کفر


سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان گفت: دفاع مقدس، دفاع از ارزش‌های اسلامی و جهاد مقدس علیه کفر و الحاد بود.

برخورد آرمان‌ها با دشمنان

محمدرضا جعفری ضمن بیان اینکه هیچ ملتی در جهان سلحشوری‌های خود را برای حفظ و صیانت از هویت و شرف خود فراموش نمی‌کند، گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می‌تواند پشتوانه عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد.

وی بیان کرد: این هفته پشتوانه‌ای آکنده از شهامت، ایثار، حماسه و ایمان است، هرگونه هزینه مادی و معنوی برای بزرگداشت این هفته، یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده این کشور است و نمایشگر این که ما ملتی هستیم که چنین تجربه بی‌نظیر و استثنایی در طول تاریخ بشریت را فراموش نمی‌کنیم و از آن دریای بیکران، می‌توانیم تا سالیان سال، نهال‌های تشنه و جوان کشور را آبیاری کنیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان تصریح کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس نه به عنوان یک بزرگداشت صرف یادآوری خاطرات مربوط به دو دهه پیش، بلکه محملی برای بارور ساختن جریان و مرامی بوده که حالا دیگر به شالوده اساسی نظام کشور تبدیل شده است.

وی افزود: هیچ ملتی در جهان سلحشوری‌های خود را برای حفظ و صیانت از هویت و شرف خود فراموش نمی‌کند؛ امروز ملت بزرگ ایران اسلامی به واسطه پایبندی به ارزش‌های شریف انسانی توانسته هویت و عزت خود را در ژرفای تاریخ بشریت و ملت‌ها به ساحل برساند و فرهنگ انسانی - اسلامی خود را در کوران انواع تهاجمات فرهنگی، ضد فرهنگی، نظامی و ... حفظ کند.

جعفری ادامه داد: همه می‌دانند دفاع مقدس یک برخورد نظامی نبود، بلکه برخورد آرمان‌های ملت ایران اسلامی با دشمنان بود که شکل گرفت.

نکته اساسی این است که جنگ تمام شده و لیکن دفاع همچنان باقی است و ما در تمام زمان‌ها و اعصار باید آمادگی کامل دفاعی داشته باشیم

او بیان کرد: نکته اساسی این است که جنگ تمام شده و لیکن دفاع همچنان باقی است و ما در تمام زمان‌ها و اعصار باید آمادگی کامل دفاعی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان گفت: حس قدرشناسی و وظیفه اخلاقی حکم می‌کند که قدرشناس تمام کسانی باشیم که به خاطر امنیت و حفظ استقلال و آزادی میهن اسلامی عزیزترین سرمایه وجود خود را فدا کردند، تک تک شهدای دفاع مقدس، بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع از کیان و شرف ملت ایران اسلامی از جان خود گذشتند.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنی است تا بتوانیم گوشه‌ای از سلحشوری‌ها و شهادت‌طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم را برای نسل حاضر معرفی کنیم.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایسنا