تبیان، دستیار زندگی
هیچ عروسی نیست که نخواهد در شب عروسی اش بدرخشد اما شاید کمتر کسی باشد که بداند جز آرایش و لباس عروس مسائل دیگری در زیبایی عروس موثرند. ما کارهایی را که باید برای رسیدن به مهم ترین شب زندگی تان انجام دهید قدم به قدم به شما یاد می دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدم به قدم تا عروسی


هیچ عروسی نیست که نخواهد در شب عروسی اش بدرخشد اما شاید کمتر کسی باشد که بداند جز آرایش و لباس عروس مسائل دیگری در زیبایی عروس موثرند. ما کارهایی را که باید برای رسیدن به مهم ترین شب زندگی تان انجام دهید قدم به قدم به شما یاد می دهیم.

عروسی

یک هفته قبل عروسی:

از چند روز قبل از مراسم میوه‌ و سبزیجات زیاد بخورید و دور غذاهای چرب و شیرینی و پرادویه و چیپس و پفك را از یك ماه قبل خط بكشید، این غذاها پوست را كدر و خسته و تیره و جوش‌دار می‌‌كند.

برای شست‌وشوی موهای خود از آب ولرم استفاده كنید چون آب داغ منجر به از بین رفتن چربی حفاظتی موها كه باعث حفظ نرمی و انعطاف آنهاست می‌شود.

چای سبز بنوشید، گوجه‌فرنگی، هندوانه، ماهی، توت‌فرنگی، توت سفید، توت قرمز، تمشك، بروكلی، گریپ‌فروت، انار، اسفناج، لبنیات كم‌چرب، هویج، تخم‌مرغ، گردو، حبوبات، پرتقال و برنج قهوه‌ای را در برنامه غذایی خود قرار دهید. از چند روز قبل از مراسم آب زیادی بخورید تا پوست‌تان شفاف‌تر و بشاش‌تر شود و حتما از نرم‌كننده پوست استفاده كنید.

3 تا 7 روز قبل عروسی:

در این روزها به سراغ پاكسازی عمقی پوست نروید، یك پاكسازی ساده (لایه‌برداری سطحی) می‌تواند به از بین بردن جوش‌های سرسیاه كمك كند و علاوه بر اینها کدری پوست را هم كاهش ‌دهد.

روز قبل عروسی:

سعی كنید روز قبل را بیرون از منزل سپری نكنید و بیشتر استراحت كنید، همچنین شب زودتر از همیشه به تختخواب بروید .

شب قبل عروسی:

حتما با مشورت پزشک از داروی ضد حساسیت استفاده کنید تا  بدن حساسیت‌پذیری كمتری پیدا كند و اگر حین آرایش بر اثر اشتباه مقداری از مواد آرایشی مثل مداد یا ریمل وارد چشم شوند چشم‌ها قرمز نشوند. علاوه بر اینها در آخر مراسم هم احتمال كمتری دارد كه چشم‌ها به دلیل خستگی قرمز شوند.

از چند روز قبل از مراسم میوه‌ و سبزیجات زیاد بخورید و دور غذاهای چرب و شیرینی و پرادویه و چیپس و پفك را از یك ماه قبل خط بكشید، این غذاها پوست را كدر و خسته و تیره و جوش‌دار می‌‌كند

خوراکی‌های ممنوع

حتما در چند ماه قبل از عروسی‌تان به زحمت برنامه غذایی سالم و متعادلی خاصی را اجرا کرده‌اید و حالا که به روز بزرگ زندگی‌تان نزدیک می‌شوید اندامی زیبا و متناسب را برای خودتان ساخته‌اید. به شما تبریک می‌گوییم و می‌خواهیم یک راز را برای‌تان فاش کنیم،اگر می‌خواهید در این چند روز باقیمانده با حداکثر تلاش به بهترین ظاهر روز عروسی برسید باید از این خوراکی‌های نفاخ و پف آلودساز پرهیز کنید.

1. هر نوع خوراکی یا آشامیدنی بدون قند یا Sugar-Free: این مواد حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی نظیر سوربیتول و آسپارتام هستند و به طور وحشتناکی هضم دشواری دارند. البته این سختی گوارش در مورد نوشابه‌های گازدار رژیمی جدی‌تر است و این نوشیدنی ها به دلیل داشتن گازهای محلول خودبه‌خود سبب نفخ می‌شوند.

2. آدامس: انواع آدامس‌های بادکنکی، نعنایی یا توت‌فرنگی خود را از جلوی دست یا داخل کیف‌تان بردارید. جویدن آدامس سبب ورود گاز زیادی به دستگاه گوارش و نفخ می‌شود.

3. میوه‌های خشک: انواع برگه و میوه خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که بارها توسط متخصصان تغذیه توصیه شده‌اند اما همین میان وعده‌های خوشمزه مقدار زیادی فروکتوز دارند که باعث پف کردن بدن و همچنین نفخ می‌شود.

4. سبزیجات خام: سبزیجات برگ سبز از قبیل کلم، کاهو، سبزی خوردن و کرفس سرشار از سلولز هستند. سلولز نوعی فیبر است که دستگاه گوارش با زحمت سعی می‌کند آن را بشکند و این تلاش‌ها منجر به تولید مقدار زیادی گاز می‌شود. در ضمن حواس‌تان به مصرف کاهو، خیار و مارچوبه هم باشد. این سبزیجات ادرارآور هستند و مصرف زیاد آنها سبب کاهش وزن ناشی از دفع آب می‌شوند که برای سلامتی‌تان خوب نیست.

قلب

5. پنیر چدار: این نوع پنیر پر از نمک است محققان می‌گویند مقدار نمک چدار از مقدار چیپس هم‌وزنش به مراتب بیشتر است. بنابراین در روزهای قبل از عروسی باید از خوردن این پنیر صرف‌نظر کنید وگرنه بدن‌تان پف آلود می‌شود. در عوض می‌توانید از پنیر مورازلا، بز یا فتا استفاده کنید.

6. قهوه و دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار: اگر کارمندید و عادت دارید روزی چند لیوان چای بنوشید یا چای عصرگاهی در جوار خانواده را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنید باید بگوییم در این چند روز این عادت خود را کنار بگذارید زیرا این مواد محیط بدن را اسیدی و مستعد جذب چربی می‌کنند.

7. اسنک‌های انرژی‌زا: این نوع اسنک‌ها چندسالی‌است که وارد بازار ایران شده و حاوی مقدار زیادی دانه‌های غلات هستند.خوردن این اسنک اگرچه حس سلامتی و پیروی از رژیم غذایی سالم را به شما تلقین می‌کند اما در مقابل سبب نفخ، افزایش میزان انسلوین خون، القای حس گرسنگی و نیاز به خوردن خوراکی‌های شیرین می‌شود خصوصا اگر اسنک حاوی دانه‌های گندم،جو و چاودار باشد.

8. دونات: این شیرینی محبوب و خیلی شیرین باعث نفخ و تورم بدن می‌شود زیرا سرشار از قند است و قندها حین گوارش آب جذب کرده و باعث تورم بدن می‌شوند.

فرآوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: نوعروس، سیب سبز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.