تبیان، دستیار زندگی
تولیدکننده‌های ناگت‌ها اطمینان خاطر می‌دهند که ناگت مرغ ارائه می‌دهند و مشتری با اعتماد به این که مرغ یک گوشت کم چرب است اقدام به خریداری این محصول می‌کند. درحالی‌که ناگت‌ها حاوی میزان زیادی قند، نمک و چربی هستند که خیری برای سلامتی ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داخل ناگت مرغ چه خبر است؟


تولیدکننده‌های ناگت‌ها اطمینان خاطر می‌دهند که ناگت مرغ ارائه می‌دهند و مشتری با اعتماد به این
که مرغ یک گوشت کم چرب است اقدام به خریداری این محصول می‌کند. درحالی‌که ناگت‌ها حاوی میزان زیادی قند، نمک و چربی هستند که خیری برای سلامتی ندارند.

ناگت

خیلی ساده است! در پاکت را باز می‌کنید، چند تا ناگت زردجامه منتظرتان است. داخل ماهی‌تابه می‌اندازیدشان. کمی که گرم شدن نوش جان می‌کنید. هم راحت است و هم اینکه خیلی‌ها عاشق این جور غذاها هستند. اما یک محقق آمریکایی در چندوچون و محتویات واقعی این ناگت ها کنجکاوی کرده است.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید داخل غذای محبوبتان چه خبر است! به احتمال زیاد اگر بدانید چه خبر است ناگت مرغ را از سبد خریدتان بیرون می‌اندازید.

کودکان و بزرگ‌ترها دوست دارند که هر از گاهی چند عدد ناگت مرغ سرخ شده میل کنند و البته برای خیلی‌ها ناگت مرغ غذای هر روزه است. اما این ناگت‌های خوشمزه حاوی چه چیزهایی هستند؟ این سوالی بود که پروفسور ریچارد دشازو از دانشگاه پزشکی می‌سی‌سی‌پی پرسید.

این محقق کنجکاو بعد از بررسی دو فست‌فود زنجیره‌ای بزرگ به این نتیجه رسید که ناگت‌های فست‌فود اولی حدود 50 درصد گوشت دارد و محصولات فست‌فود دومی به زحمت 40 درصد.

حالا فکر می‌کنید مابقی این ناگت‌ها از چه چیزی تشکیل شده‌اند؟ 50 درصد اولی عبارت بود از چربی، خون، رگ‌های خونی و عصب‌ها. 60 درصد دومی عبارت بود از غضروف، چربی و تکه‌های میکروسکوپی استخوان.

شاید برخی‌ها بگویند که این چیزها خوردنی هستند و برای همین آسیبی به سلامتی ما نمی‌زنند. اما مسئله این است که تولیدکننده‌های ناگت‌ها اطمینان خاطر می‌دهند که ناگت مرغ ارائه می‌دهند و مشتری با اعتماد به این که مرغ یک گوشت کم چرب است اقدام به خریداری این محصول می‌کند. درحالی‌که ناگت‌ها حاوی میزان زیادی قند، نمک و چربی هستند که خیری برای سلامتی ندارند.

تولیدکننده‌های ناگت‌ها اطمینان خاطر می‌دهند که ناگت مرغ ارائه می‌دهند

و مشتری با اعتماد به این که مرغ یک گوشت کم چرب است اقدام به خریداری

این محصول می‌کند. درحالی‌که ناگت‌ها حاوی میزان زیادی قند، نمک و چربی

هستند که خیری برای سلامتی ندارند

حالا اگر محققی به بررسی ناگت‌های ایرانی بپردازد معلوم نیست چه چیزهایی کشف می‌شود! حالا که کسی این کار را نکرده و احتمالاً هم نمی‌کند شما خودتان را از آسیب‌های احتمالی این قبیل غذاها دور کنید. بدانید که هر غذای خوشمزه یا خوش‌خوراکی الزاماً سالم نیست و خیری به بدن نمی‌رساند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

ناگفته‌های ناگت ها

درباره‌ی غذاهای آماده و نیمه آماده

چرا فست‌فود نخوریم؟

غذاهای بیرون و چاقی بیش حد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.