تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از نواخته شدن زنگ گفت‌وگو در آینده نزدیک در مدارس کشور خبر داد و گفت: مقرر شده معلمان در کلاس‌های درس برخی از کتب درسی را در قالب گفت‌وگو تدریس و مدیریت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نواخته‌شدن زنگ گفت‌وگو در مدارس

تربیت اثر بخش 13

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از نواخته شدن زنگ گفت‌وگو در آینده نزدیک در مدارس کشور خبر داد و گفت: مقرر شده معلمان در کلاس‌های درس برخی از کتب درسی را در قالب گفت‌وگو تدریس و مدیریت کنند.

به گزارش ایسنا، حسین هژبری در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا همه زنگ‌ها در مدارس به صدا درآمده و چرا همه آیین‌های بزرگ در مدارس برگزار می‌شود؟ افزود: به گفته سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش 250 صفحه از درخواست‌های سازمان‌ها و ادارات مختلف برای اجرای برنامه‌هایشان در مدارس موجود است که شاید این مجموعه در قالب کتاب چاپ شود.

وی با انتقاد از نواخته شدن انواع زنگ‌ها در قالب چکش و نعل، گفت: چرا همه فکر می‌کنند که باید همه زنگ‌هایی که در مدارس نواخته می‌شود، باید با چکش و تکه آهن اجرا شود؟

هژبری تصریح کرد: زنگ همیاران پلیس متفاوت از سایر زنگ‌هاست و همانطور که زنگ میراث فرهنگی را طی روزهای گذشته در این دبیرستان نواختیم، باید این زنگ‌ها با یکدیگر متفاوت باشند؛ به گونه‌ای که زنگ پژوهش با یک خودکار بر صفحه سفید نواخته شود.

اصلاح نیّت

هژبری گفت: مدرسه جایگاه دانایی و توانایی است و یک میلیون فرهنگی زن و مرد که جزو نیروهای ارزشمند کشور هستند به عنوان معلم در مدارس تدریس می‌کنند و بر همین اساس است که بسیاری از سازمان‌ها علاقه‌مند هستند برنامه‌هایشان را در مدارس اجرا کنند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بهترین گروه جمعیتی، جامعه 12 میلیون و 300 هزار نفری دانش‌آموزان در مدارس است و باید نگرش والدین نسبت به تحصیل فرزندانشان تغییر کند و به جای پرسیدن این مسئله که چه نمره‌ای را در مدرسه گرفته‌اید، باید از آنها بپرسند چه چیزی را یاد گرفتید و چه چیزی را پرسیدید؟

به گفته وی، در حال حاضر 10 میلیون همیار پلیس در سطح کشور فعال هستند و نقش بسیار موثری در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی دارند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سید علی یزدیخواه - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اشاره به همکاری این اداره با نیروی انتظامی، گفت: آموزش و پرورش با پلیس راهور تهران بزرگ در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تربیت مدرسان آموزش خانواده، اعزام کارشناسان به مدارس برای گفتمان دو طرفه، مصونیت‌بخشی در فضای سایبری، ارائه روش‌های مناسب و مطلوب برای برخورد با معضلات آسیب‌های اجتماعی و حضور در برنامه‌های صبحگاهی مدارس و همچنین ساماندهی سرویس مدارس در قالب 17 هزار تاکسی، ون و مینی‌بوس همکاری دارند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی