تبیان، دستیار زندگی
در حالی که ساعت های هوشمند و حواشی مربوط به کاربردشان قسمت عظیمی از اخبار فناوری را به خود اختصاص داده، شرکت FiLIP، با محصولی منحصر به فرد، خود را برای ورود به بازار آماده می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعتی هوشمند برای کودکان


در حالی که ساعت های هوشمند و حواشی مربوط به کاربردشان قسمت عظیمی از اخبار فناوری را به خود اختصاص داده، شرکت FiLIP، با محصولی منحصر به فرد، خود را برای ورود به بازار آماده می کند.

ساعتی هوشمند برای کودکان

AT&T، غول خدمات تلفنی به همراه شرکت فیلیپ، در توافقاتی که با یکدیگر صورت داده اند، قصد دارند گجت رویایی والدین را وارد بازار کنند. این گجت پوشیدنی، فیلیپ (FiLIP) نام دارد و در قالب یک ساعت هوشمند مخصوص کودکان زیر 11 سال طراحی شده. اما برعکس ساعت های هوشمندی که این روز ها خبرهای شان را می شنویم، فیلیپ بسیار ساده و کاربردی طراحی شده، به طوری که به سختی می توان قابلیت های محدود و البته سودمند آن را زیر سوال برد.

ساعتی هوشمند برای کودکان

این گجت پوشینی از ترکیب جی پی اس، وای-فای، و خدمات تلفنی، بهترین استفاده را برده، و به کمک اپلیکیشن اختصاصی که بر روی تلفن والدین نصب می شود، آن ها را قادر می سازد به طور پیوسته از موقعیت مکانی فزندشان آگاه شوند، با او تماس تلفنی برقرار کرده، و برای او پیام ارسال کنند. همچنین والدین قادر خواهند بود از طریق اپلیکیشنی که در اختیار دارند، مناطقی را برای کودک مشخص کرده و زمانی که فرزندشان از موقعیت جغرافیایی تعیین شده خارج شد، سریعا مطلع شوند.

این گجت پوشیدنی، فیلیپ (FiLIP) نام دارد و در قالب یک ساعت هوشمند مخصوص کودکان زیر 11 سال طراحی شده. اما برعکس ساعت های هوشمندی که این روز ها خبرهای شان را می شنویم، فیلیپ بسیار ساده و کاربردی طراحی شده، به طوری که به سختی می توان قابلیت های محدود و البته سودمند آن را زیر سوال برد

در هر ساعت فیلیپ، حداکثر می توان 5 تماس ذخیره نمود. همچنین این امکان وجود دارد که لیستی از شماره ها را ایجاد کرد و مانع برقراری تماس از سوی آنها شد. برای مواقع اضطراری، کنار ساعت، یک دکمه قرمز رنگ وجود دارد. در صورتی که کودک به مدت سه ثانیه به طور ممتد این دکمه را فشار دهد، اول از همه یک پیامک به همراه لینک موقعیت دقیق مکانی برای هر 5 تماس ذخیره شده ارسال می گردد، همزمان صداهای محیط اطراف کودک ضبط شده و با اولین شماره تلفن موجود در ساعت، تماس گرفته می شود. در صورتی که اولین نفر پاسخگو نبود، تک تک، با 4 شماره دیگر و اگر هم هیچکدام جواب ندادند به طور خودکار با پلیس تماس گرفته می شود.

ساعتی هوشمند برای کودکان

شنیده ها حاکی از این است که قیمت این گجت از 200 دلار بیشتر نخواهد بود و احتمالا در ماه های آینده وارد بازارهای جهانی خواهد شد. باید دید که عموم مردم به این محصول کاربردی روی خوش نشان می دهند، یا که نه، پدر و مادرها ترجیح می دهند به جای خرید این ساعت برای کودکشان، یکی از آن ساعت های هوشمند سامسونگ یا سونی را برای خود بخرند!

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: نارنجی