تبیان، دستیار زندگی
هدف این پروژه مقایسه مقدار چربی انواع گوشت های موجود در بازار می باشد. وجود مقدار زیاد چربی در غذای روزانه برای سلامتی مضر می باشد، لذا دانستن مقدار چربی غذا های مصرفی امری ضروری می باشد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقایسه مقدار چربی گوشت های مختلف - جلسه اول

موضوع پروژه: شیمی

هدف پروژه: هدف این پروژه مقایسه مقدار چربی انواع گوشت های موجود در بازار می باشد. وجود مقدار زیاد چربی در غذای روزانه برای سلامتی مضر می باشد، لذا دانستن مقدار چربی غذا های مصرفی امری ضروری می باشد.

توضیحات: چربی ها موادی هستند که در بدن حیوانات و برخی از گیاهان یافت می شوند. چربی برای تولید انرژی توسط بدن مصرف می شود. در مواقعی که بدن به گرما نیاز دارد مانند فصل زمستان و در مناطقی که آب و هوای سرد دارند، نیاز بدن به چربی افزایش پیدا می کند، برای مثال اسکیمو ها در رژیم غذایی خود مقدار زیادی چربی مصرف می کنند. در صورتی که مقدار چربی رسیده به بدن از مقدار نیاز آن بیشتر باشد، این چربی ها به صورت بافت هایی در بدن ذخیره خواهند شد.

مقایسه مقدار چربی گوشت های مختلف - جلسه اول

چربی ها از هیدروژن، کربی و برخی عناصر دیگر ساخته می شوند و وجود کربن و هیدروژن باعث می شود تا چربی قادر باشد مقادیر زیادی حرارت تولید نماید.

آیا تا به حال مرغ را با پوست بر روی گاز کباب کرده اید؟ اگر این کار را کرده باشید حتماً متوجه شدید که با چکیدن چربی های مرغ بر روی اجاق، شعله آتش گاز زبانه می کشد و دلیل این پدیده همان وجود کربن و هیدروژن می باشد.

فرضیه:

فرض می کنیم مقدار چربی موجود در گوشت گاو، گوسفند و مرغ با هم متفاوت باشد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تنظیم: اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

مقایسه مقدار چربی گوشت های مختلف - جلسه اول

مقایسه مقدار چربی گوشت های مختلف - جلسه دوم

مقایسه مقدار چربی گوشت های مختلف