تبیان، دستیار زندگی
مجموعه داستان «گرمازدگی» نوشته‌ فرشته احمدی، رمان «سکه‌ای از آسمان» نوشته جنیفر هولم و مجموعه شعر «بال‌های بایگانی» از سوی انتشارات افق روانه بازار نشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرمازدگی از راه رسید


مجموعه داستان «گرمازدگی» نوشته‌ فرشته احمدی، رمان «سکه‌ای از آسمان» نوشته جنیفر هولم و مجموعه شعر «بال‌های بایگانی» از سوی انتشارات افق روانه بازار نشر شد.

گرمازدگی از راه رسید

هر یک از داستان‌های «گرمازدگی» یک راوی دارند که بیش از آن‌که با جامعه درگیر باشد، با خودش درگیر است و طبق معمول داستان‌ها فرشته احمدی گذشته‌نگرند. برخی از داستان‌های این مجموعه طنزشان پررنگ‌تر است و برخی از داستان‌ها زمینه‌های اجتماعی و خانوادگی دارند و موضوع برخی از آن‌ها گذشته‌ی راوی است و می‌توان گفت که عنصر مشترک همه‌ی آن‌ها خود راوی است که مدام در حال آنالیز زندگی و گذشته‌ی خود است. «گرمازدگی، جدول اصلاحات، میرزا بنویس، نقطه‌ کور، بی‌سر‌وپا و لانه‌ اسکواتر» عناوین داستان‌های این کتاب است. فرشته احمدی پیش‌تر درباره این مجموعه داستان گفته بود:«داستان‌ها به نوعی در ادامه کارهای قبلی من است اما تلاش کرده‌ام در این مجموعه حرفه‌ای‌تر، بهتر و پخته‌تر باشد. البته شاید تفاوت این مجموعه با کارهای پیشین من، طنز پررنگی باشد که در داستان‌ها وجود دارد. البته این طنز در کارهای دیگر من هم بوده، اما فکر می‌کنم در این داستان‌ها پررنگ‌تر شده است.»

این کتاب 80 صفحه است و با قیمت 4هزار تومان منتشر شده است.

این ناشر همچنین به تازگی کتاب «سکه‌ای از آسمان» نوشته جنیفر هولم را با ترجمه شهلا انتظاریان روانه بازار نشر کرده است.

داستان این رمان در آمریکای سال‌های دهه 1940 و 1950 می‌گذرد و در واقع با توجه به برهه‌ای که رمان در آن می‌گذرد، می‌توان گفت که یک رمان تاریخی است. رمان درباره وضعیت ایتالیایی‌های مقیم آمریکا در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم و مشکلاتی است که در یک جامعه جنگ زده برای مهاجرانی که از کشور دشمن هستند، به وجود می‌آید. درواقع داستان به مشکلاتی که ایتالیایی‌های مقیم آمریکا دارند، می‌پردازد.

شخصیت محوری رمان هم دختری است که از یکی از خانواده‌های ایتالیایی سر بر می‌آورد. با این که محل شکل‌گیری اتفاقات این رمان آمریکاست اما از نظر مفهومی، یک بعد جهانی دارد و در واقع درباره همه کشورهایی است که درگیر جنگ می‌شوند و با معضلی به نام جنگ روبرو می‌شوند.

در معرفی کتاب می‌خوانیم: «تابستان سال 1953 برای پنی، دختر یازده ساله، پر از چیزهای غافلگیرکننده و ناخوشایند است. او در رویای تابستانی سرشار از بستنی خامه‌ای گردویی، شنا و بیس‌بال به سر می‌برد. اما اوضاع به این سادگی پیش نمی‌رود. اول این‌که نمی‌تواند شنا کند چون مادرش می‌ترسد او بیماری فلج‌اطفال بگیرد. مهم‌تر این‌که عموی مورد علاقه‌اش توی اتومبیل زندگی می‌کند. مادربزرگش هم تا حرف از پدر پنی یعنی یکی از پسرهایش می‌شود، گریه سرمی‌دهد. دیگر این‌که خانواده‌ پدری و مادری پنی با همدیگر حرف نمی‌زنند. از همه بدتر این‌که مادر پنی می‌خواهد با شیرفروش ازدواج کند. چه می‌شود کرد که گاهی از آسمان به جای باران مصیبت می‌بارد. باید دید پنی چگونه با این همه دردسر کنار می‌آید...»

داستان «سکه‌ای از آسمان» در آمریکای سال‌های دهه 1940 و 1950 می‌گذرد و در واقع با توجه به برهه‌ای که رمان در آن می‌گذرد، می‌توان گفت که یک رمان تاریخی است. رمان درباره وضعیت ایتالیایی‌های مقیم آمریکا در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم و مشکلاتی است که در یک جامعه جنگ زده برای مهاجرانی که از کشور دشمن هستند، به وجود می‌آید. درواقع داستان به مشکلاتی که ایتالیایی‌های مقیم آمریکا دارند، می‌پردازد.

جنیفر ال. هالم (1968) در آمریکا متولد شد و پس از دوره‌ تحصیلاتش در کالج دیکینسون پنسیلوانیا در تلویزیون مشغول به کار شد و سپس به نویسندگی روی آورد. او تاکنون بیش از 35 کتاب نوشته که بیش‌تر آن‌ها در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز قرار دارند. رمان‌های او تاکنون سه‌بار موفق به دریافت دیپلم افتخار نیوبری شده‌اند. کتاب سکه‌ای از آسمان در سال 2007 این جایزه را از آن خود کرد. هالم اکنون با همسر و دو فرزندش در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

این رمان نوجوانانه  در 300 صفحه و با قیمت 12هزار تومان منتشرشده است.

بنابراین گزارش، کتاب «بال‌های بایگانی» مجموعه‌ای از شعرها و سروده‌های زنده یاد سید حسن حسینی که بخش اعظم آن برای نخستین‌ بار منتشر می‌شود، از سوی افق روانه بازار شد. این مجموعه شعر  با نظر و انتخاب سهیل محمودی گردآوری شده و منتشر شده است. به اعتقاد ناشر تنوع قالب‌های شعری (غزل، قطعه، ترانه، رباعی، دوبیتی، سپید و نیمایی) در این کتاب نشانه‌ای از ذوق شاعر در قالب‌های متفاوت است

زنده‌یاد سیدحسن حسینی (1385-1325) شاعر و پژوهشگر ادبی، فعالیت خود را در سال 1352 با انتشار شعر در مجله‌ی فردوسی آغاز کرد. به جز ترجمه از زبان عربی و تصحیح متون کهن، چندین دفتر شعر از او منتشر شده است. او در سال 83 به عنوان چهره‌ ماندگار ادبیات فارسی انتخاب شد.این کتاب در 140 صفحه با قیمت 6500 تومان منتشر شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع:خبرآنلاین