تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، سید عباس صالحی را به سمت معاون امور فرهنگی منصوب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

انتصاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، سید عباس صالحی را به سمت معاون امور فرهنگی منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی، در حکم وزیر ارشاد خطاب به  سید عباس صالحی آمده است:

نظر به مراتب علمی و سوابق فرهنگی و مطالعاتی درخشان جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت "معاون امور فرهنگی" منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای اندیشمند، فرهیخته و صاحبنظر در زمینه احیاء و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، برنامه‌ریزی در جهت تولید، توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب و پژوهش‌های فرهنگی، حمایت از حقوق نویسندگان و اهل قلم و ناشران و روزآمد ساختن فعالیت‌های حوزه چاپ و نشر موفق و مۆید باشید.

صالحی دکترای فلسفه دارد و در سال 67 ـ 65 سردبیر مجله حوزه و در سال 76 ـ 73 مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود، از سال 76 تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیات مدیریه دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیات امنای آن) بود.

از سال 76 مدیر مسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیات تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود.

صالحی در ادامه فعالیت‌های خود سال 78 مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون 176 شماره از آن منتشر شده است.

از تالیفات وی می‌توان به، «‎تفسیر راهنما» اشاره کرد که در آن نقش ‎محقق را داشت، کتاب «حوزه و روحانیت»، «‎دانشگاه و دانشجو» از دیگر تالیفات اوست، البته 22 مقاله هم نوشته که از آن جمله می‌توان به، ‎ابوذر امام، اسوه امام، ‎امام و سلوک تفسیری و... اشاره کرد.

تنظیم: هومن بهلولی