تبیان، دستیار زندگی
تلفن همراه امروزه دیگر تنها یک گوشی برای مکالمه نیست این موردی است که همه ما ان را درک کرده ایم .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلفن همراه چند درصد تعاملات رسانه ای را گرفته است؟


تلفن همراه امروزه دیگر تنها یک گوشی برای مکالمه نیست این موردی است که همه ما آن را درک کرده ایم .

سردبیر روزنامه همشهری آنلاین با بیان اینکه هم‌اکنون 40 درصد تعاملات رسانه‌ای با موبایل صورت می‌گیرد، اظهار داشت: نقش روزنامه‌نگاران به عنوان بررسی‌کننده و ترکیب‌کننده در حال تضعیف است.

مدیریت مصرف اینترنت در تلفن همراه

دکتر یونس شکرخواه استاد ارتباطات در نشست تخصصی «آینده اتاق خبر» که در محل فرهنگستان هنر و با حضور اساتید ارتباطات برگزار شد، اظهارداشت: هم‌اکنون ارتباطی میان سیستم روزنامه و تیم آنلاین در ایران وجود ندارد.

سردبیر روزنامه همشهری آنلاین افزود: این در حالی است که در دنیا یک استخر بزرگ اطلاعات وجود دارد که دیتاها و اطلاعات در آن قرار می‌گیرد و هر بخش به فراخور نیاز از این دیتاها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: چنانچه حرفه‌ای‌ها مجهز به تکنیک‌های روز شوند، قابل مهار نخواهند بود و صدای آنها شنیده می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 40 درصد تعاملات رسانه‌ای با موبایل صورت می‌گیرد، گفت: استراتژی اطلاعات اروپا مبتنی بر موبایل است.

شکرخواه در ادامه سخنان خود یادآور شد: گذشت آن زمانی که ما بخواهیم بیانیه خبری برای جایی صادر کنیم.

وی با بیان اینکه نقش روزنامه نگاران بعنوان بررسی کننده و ترکیب کننده در حال تضعیف است، افزود: این مخاطبان هستند که در قبال اخبار فعال‌تر می‌شوند.

سردبیر روزنامه همشهری آنلاین با اشاره به توقف فعالیت برخی روزنامه‌ها، ابراز داشت: منتشر نشدن برخی روزنامه‌ها فقط به لحاظ کمبود بودجه اقتصادی نیست، در برخی موارد بر اساس آینده‌نگری و ترس از اینکه اگر در شرایط حال متوقف نشوند در آینده متضرر می‌شوند، شاهد عدم انتشار روزنامه‌ها هستیم.

به گفته وی آینده از آن موتورهای جستجوگری است که طبقه‌بندی اطلاعات را انجام می‌دهند.

منتشر نشدن برخی روزنامه‌ها فقط به لحاظ کمبود بودجه اقتصادی نیست، در برخی موارد بر اساس آینده‌نگری و ترس از اینکه اگر در شرایط حال متوقف نشوند در آینده متضرر می‌شوند، شاهد عدم انتشار روزنامه‌ها هستیم

سردبیر روزنامه همشهری آنلاین با تاکید بر ضرورت ایجاد اتاق خبری نوین در رسانه‌های کشور، اظهار داشت: «من» در اتاق خبر از بین می‌رود و فکر افقی جانشین فکر عمودی می‌شود.

شکرخواه با بیان اینکه اتاق خبر در شکل‌های مختلف می‌تواند ظاهر شود، گفت: در اتاق خبر متصل، تیم‌های خبر آنلاین در کنار روزنامه شکل‌می‌گیرند.

وی بیان داشت: ما بین روزنامه و چرخه آنلاین می‌توانیم دوستانه‌تر رفتار کنیم و چرخ دنده‌های روزنامه را با چرخه آنلاین داخل هم بریزیم.

تلفن همراه

سردبیر روزنامه همشهری آنلاین با اعلام اینکه همه چیز در اتاق خبر همگرا، تازه است، اظهارداشت: هم‌اکنون مفهوم تازگی خبر دیگر معنا ندارد چرا که همه چیز می‌تواند تازه باشد.

به گفته شکرخواه، ارائه صدا و تصویر افراد و شخصیت‌های مهم در رسانه بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ویرایش اخبار از اعتبار رسانه‌ها می‌کاهد، بیان داشت: در ابتدا باید اعتبار معنا شود، ویرایش خبر باید فرهنگ سازی شود در این صورت اعتبار و عدم اعتبار مطرح نخواهد بود.

سردبیر روزنامه همشهری آنلاین یادآور شد: هویت سازمانی برای کسب اعتبار کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه این قدرت وب است که می‌تواند خودش را آپشن کند، اظهارداشت: باید اشتباهات پذیرفته شود و از مخاطبان و افرادیکه این اشتباهات را گوشزد می‌کنند، تشکر شود.

به گفته وی یکی از حسن‌های فن‌آوری دیجیتال همین شفافیت است.

در ادامه این نشست، نمک‌دوست استاد علوم ارتباطات و روزنامه‌نگار با اشاره به برگزاری نشست تخصصی آینده اتاق خبر، اظهارداشت: این نشست هر ماه با فعالان و اساتید حوزه رسانه و ارتباطات و تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در صفحات وب رخ می‌دهد به قدری سریع و عمیق است که ما مجال پرداخت به جزئیات را پیدا نمی‌کنیم.

بخش ارتباطات تبیان

منبع: فارس